Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Precis, och jag har förutspått en blow out win för Dems tidigare, vilket (antagligen) skulle betyda döden för GOP om scenariot ovan realiseras för dem. Roligt va!?
Eftersom, vad jag vet, det inte har hänt för något av partierna tidigare (i modern tid ska kanske tilläggas) så är jag inte så orolig över att det kommer att ske nu. Det kan hända att demokraterna vinner, men inget tyder på att de skulle kunna roffa åt sig 2/3 av senaten. Det är mer troligt att du bara är ute efter att provocera och det lyckas du inte med
Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Kan det ha att göra med att GOP aldrig haft som mål att skriva en egen health care plan kanske? De hade chansen men "sumpade" den. Å vad föreslår då Trump? ... det slutar på payroll tax.
ingen aning, jag arbetar inte för GOP eller POTUS. Om jag tillåter mig själv att spekulera så skulle jag tro att det är delade meningar om vad deras healthplan ska vara. Ungefär som sossarnas politik här i Sverige. Det är SL som får ta smällen för att vänsterhalvan inom partiet vill en sak och högerhalvan en annan. Å andra sidan är det priset han får betala för att vara partiledare och statsminister och får ånyo betalt för det också.
Men du har fortfarande inte svarat på min fråga: om trump vinner, kommer du att acceptera resultatet utan att ropa valfusk, samarbete med utländsk makt eller något annat långsökt?