2020-08-21, 21:36
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att det kommer att komma fram saker. Cohens bok kommer i slutet på septbember och där finns det mycket.

19% av rösterna ändrar sig efter de sett konvent
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/19_say_a_convention_has_changed_their_vote

Oj, kan Trump hålla ett mer traditionellt rally som ger vinnarkänsla är detta en Slam dunk. Biden får sitta och skrika i källaren bäst han vill.
2020-08-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
19% av rösterna ändrar sig efter de sett konvent
https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/elections/election_2020/19_say_a_convention_has_changed_their_vote

Oj, kan Trump hålla ett mer traditionellt rally som ger vinnarkänsla är detta en Slam dunk. Biden får sitta och skrika i källaren bäst han vill.

Visst är det bra att Biden håller sig undan så allt fokus är på Trump? Visst tycker du det?
2020-08-21, 21:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Precis, och jag har förutspått en blow out win för Dems tidigare, vilket (antagligen) skulle betyda döden för GOP om scenariot ovan realiseras för dem. Roligt va!?

Eftersom, vad jag vet, det inte har hänt för något av partierna tidigare (i modern tid ska kanske tilläggas) så är jag inte så orolig över att det kommer att ske nu. Det kan hända att demokraterna vinner, men inget tyder på att de skulle kunna roffa åt sig 2/3 av senaten. Det är mer troligt att du bara är ute efter att provocera och det lyckas du inte med

Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Kan det ha att göra med att GOP aldrig haft som mål att skriva en egen health care plan kanske? De hade chansen men "sumpade" den. Å vad föreslår då Trump? ... det slutar på payroll tax.

ingen aning, jag arbetar inte för GOP eller POTUS. Om jag tillåter mig själv att spekulera så skulle jag tro att det är delade meningar om vad deras healthplan ska vara. Ungefär som sossarnas politik här i Sverige. Det är SL som får ta smällen för att vänsterhalvan inom partiet vill en sak och högerhalvan en annan. Å andra sidan är det priset han får betala för att vara partiledare och statsminister och får ånyo betalt för det också.

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga: om trump vinner, kommer du att acceptera resultatet utan att ropa valfusk, samarbete med utländsk makt eller något annat långsökt?
2020-08-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Eftersom, vad jag vet, det inte har hänt för något av partierna tidigare (i modern tid ska kanske tilläggas) så är jag inte så orolig över att det kommer att ske nu. Det kan hända att demokraterna vinner, men inget tyder på att de skulle kunna roffa åt sig 2/3 av senaten. Det är mer troligt att du bara är ute efter att provocera och det lyckas du inte med

ingen aning, jag arbetar inte för GOP eller POTUS. Om jag tillåter mig själv att spekulera så skulle jag tro att det är delade meningar om vad deras healthplan ska vara. Ungefär som sossarnas politik här i Sverige. Det är SL som får ta smällen för att vänsterhalvan inom partiet vill en sak och högerhalvan en annan. Å andra sidan är det priset han får betala för att vara partiledare och statsminister och får ånyo betalt för det också.

Men du har fortfarande inte svarat på min fråga: om trump vinner, kommer du att acceptera resultatet utan att ropa valfusk, samarbete med utländsk makt eller något annat långsökt?

Tycker du inte att det är tragiskt att en del tror på att Trump tänker komma med en healt care plan när han aldrig ens övervägt det?
2020-08-21, 21:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha. sekten, nu kör vi lite självprojicering..
Fria tänkare och folk som är anhängare av kapitalism blir sällan sektmänniskor, det är kommunistpack som du själv som står för sådant. Slå upp vilken historiebok som helst.

Som du vet visade dina mätningar förra gången visade på 99% säkerhet att Clinton skulle vinna var klockrena.

Har noterat detta förr den enda mätning som haft rätt 12 av 14 val bakåt är Primary Model.

Trump vinner i denna med 91% sannolikhet.

Wow vilket geni!!
Han har förutspått de amerikanska valen sedan 1960(14 val sedan)!!
Och då pluggade han i Västtyskland, tror verkligen vi kan se att han "verkligen" förutspådde dessa redan då därför det hade han skrivit i...
"Norpoth received his undergraduate degree from the Free University of Berlin in Germany in 1966 "

Ta dina egenpåhittade siare och torka RÖVEN!

Edit om nu någon undrar så har siaren denna titel på sin egensnickrade hemsida med flames: forecasting presidential elections since 1912
http://primarymodel.com/

Döm själva...
Senast redigerad av 0rganet 2020-08-21 kl. 21:46.
2020-08-21, 21:45
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Tycker du inte att det är tragiskt att en del tror på att Trump tänker komma med en healt care plan när han aldrig ens övervägt det?

Han gick inte till val då eller nu på att inrätta en ny healthplan, han sa att han skulle avskaffa Obamacare vilket han har försökt men det är inte hans fel att det inte gick igenom kongressen. Det hade varit betydligt värre om han inte ens hade påbörjat muren mot mexico.

men samma fråga till dig: accepterar du om Trump vinner utan att ropa valfusk m.m.?
2020-08-21, 21:46
Medlem
Citat:
Han gick inte till val då eller nu på att inrätta en ny healthplan, han sa att han skulle avskaffa Obamacare vilket han har försökt men det är inte hans fel att det inte gick igenom kongressen. Det hade varit betydligt värre om han inte ens hade påbörjat muren mot mexico.

men samma fråga till dig: accepterar du om Trump vinner utan att ropa valfusk m.m.?

Är det inte en health care plan han pratar om när han sa att han skulle se till att ALLA fick bättre och billigare sjukvård? Vad kallar du det då?

Kan inte säga att jag på något sätt kommer att acceptera att Trump vinner. Varför skulle jag acceptera det?
2020-08-21, 21:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Vad är detta Rasmussen Reports för något egentligen? De är otroligt off om man kollar på FiveThirtyEight, och i förra valet var de tydligen det sämsta institutet att pricka.

De ligger alltid 5-10% eller mer plus på Trump. Någon som vet, är de kopplade till Trumpkampanjen eller Fox eller något?
2020-08-21, 21:49
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Är det inte en health care plan han pratar om när han sa att han skulle se till att ALLA fick bättre och billigare sjukvård? Vad kallar du det då?

Kan inte säga att jag på något sätt kommer att acceptera att Trump vinner. Varför skulle jag acceptera det?

Trodde du var en förespråkare av demokratin, men jag hade tydligen fel...
2020-08-21, 21:52
Medlem
Citat:
Trodde du var en förespråkare av demokratin, men jag hade tydligen fel...

Varför skulle jag inte vara det?

Att John McCain röstade ner det förslag som fanns verkar ju ha hindrat Trump att utarbeta en annan plan och söka samarbete i kongressen kring det. Och det är ju för att han skiter i det där.
2020-08-21, 21:53
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad är detta Rasmussen Reports för något egentligen? De är otroligt off om man kollar på FiveThirtyEight, och i förra valet var de tydligen det sämsta institutet att pricka.

De ligger alltid 5-10% eller mer plus på Trump. Någon som vet, är de kopplade till Trumpkampanjen eller Fox eller något?

nej, de är inte kopplade till Trump på något sätt. De gör bara sina undersökningar bättre, de försöker att fråga rätt antal procent av varje väljargrupp baserat på hur stor del som deltagit tidigare val. Sen försöker de att låta bli att vara partiska åt något håll. Förra valet var de en av de få som prickade rätt att Trump skulle vinna.
2020-08-21, 21:54
Medlem
Talespins avatar
Jag tror att Trump ligger lite pyrt till faktiskt. Det finns många nationalkonservativa och etnonationalister som inte tänker rösta i detta val. Dessa personer brukar väldigt sällan rösta i amerikanska val eftersom samtliga kandidater är anti-nationella, men under 2016 så kraftsamlade man för att göra Trump till president.

Trump lovade att skicka ut miljontals illegala och stänga gränsen, vilket han inte har gjort. Tvärtom så har det komiskt nog strömmat in fler illegala under Trumps tid som president.

Många skyller på att kongressen sätter stopp för Trump och det är förvisso sant i nuläget. Men frågan är varför han inte agerade mellan 2017-2018? Det strömmade in miljontals mexikaner då också.

Även fast kongressen jävlas med Trump så skulle han kunna använda sig av Insurrection Act. Varför gör han inte det? Sydamerikaner invaderar ju landet. Det finns 25 miljoner illegala i USA.

Svaret är att han helt enkelt styrs av samma personer som styr Biden. Presidenten har ingen riktig makt. Allt är bara en teater.
Senast redigerad av Talespin 2020-08-21 kl. 21:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in