Citat:
Nu är jag inte den som argumenterar i svart och vitt, då det aldrig berättar nått.Du har rätt i sak i din första punkt till vis del, men det är helt felaktigt att tro att det inte hade funnits någon omfattande smitta om det hade varit en annan president i makten. USA med sin stora turism, frihetstänk och tätbefolkade städer skulle alltid ha fått höga dödstal mellan 130 000 - 250 000 oavsett hur man gjorde i den här pandemin, sedan kan man prata om visa åtgärder som hade kunnat sättas in tidigare och fler åtgärder som hade kunnat minskat smittan men likt delar av Sverige så är väl USA väldigt tätbebyggt i dem fattigare områden och det är där antagligen dem flesta dödsfallen har skett om man får lov att gissa.
Sedan är det alltid lätt att vara efterklok, om man skulle ha haft fler åtgärder eller färre. Man vill varken förminska viruset eller överdriva viruset.
Sedan är det alltid lätt att vara efterklok, om man skulle ha haft fler åtgärder eller färre. Man vill varken förminska viruset eller överdriva viruset.
Självfallet hade man haft en smitta, och självfallet kommer många dö av den i ett land som ingen sjukvård har för alla.
Man kommer vida överstiga 250k döda, man är redan upp i en bit över 200k och när man kollar på döda utanför sjukhus.
Dock denna medvetna smittspridning det Republikanska partiet och med trumpen i spetsen, det har orsakat mycket död.
Fråga bara Herman Cain, oops, död efter Tulsa där Herman Cain hade täta photoops och selfies, och helt garanterat smitta hundratals.
Dock död nu och han fick vad han förtjänade, då Cain körde trumpen linjen och dog på köpet.
Varför man ser trumpen skiter i folket, det gör man genom se hur Vita Huset agerar på COVID-19, som tydligen alltid är seriöst.
Det förtydligar att trumpen vänt folket och dess medborgare ryggen till 100% solklart.
Det är intressant dock att trumpen har hjälpt en del swingstats, men inte direkt republikanska delstater, och absolut inte demokratiska.
Och där är ett lager till där vi får berättat för oss att trumpen vänt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen, genom berätta att jag skiter i er, utan ni är bara politiska brickor och rösta på mig, för sen skiter jag i er.(För det är exakt vad vi sett nu och sedan en bra bit före trumpen sade att inte mer än 100000 döda Deaths:173,804
Vi får hoppas att Biden/Kamala vinner nu i höst, det vore en katastrof för USA befolkning och ha en president som skiter mer i dom i COVID-19.
Men det är dock roande och se hur svag ledare och inkompetens leder till, inte ens när trumpen försökte säga att man skulle ah munskydd så gick det.
Då trumpen visade hur munskydd ska användas och stoppa den i fickan.
Och hade trumpen hamrat in socialdistansering och munskydd är socialdistansering är totalt omöjligt, och utbildat folk hur man använder munskydd.
Så hade situationen för trumpen i frågan sett TOTALT annorlunda ut än nu, och sjukvården hade hunnit med.