Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-21, 21:55
  #8005
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför skulle jag inte vara det?

Att John McCain röstade ner det förslag som fanns verkar ju ha hindrat Trump att utarbeta en annan plan och söka samarbete i kongressen kring det. Och det är ju för att han skiter i det där.

skämtar du? om man inte accepterar valresultatet bara för att det inte går ens egna väg så är man inte en förespråkare av demokrati.
2020-08-21, 21:57
  #8006
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter

Det verkar som konventet haft motsatt effekt.

Personligen väntar jag på att dra den slutsatsen. Biden gjorde det bra förra natten.., det borde ge honom en liten boost veckan framöver..

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att det kommer att komma fram saker. Cohens bok kommer i slutet på septbember och där finns det mycket.

Ja en bok ja.., hur många böcker har det publicerats som beskriver honom i en nedsättande ton ? Många är det. Har det haft någon egentlig inverkan..., där är nog svaret ett : Nej

En till bok i detta.., gör nog inget.
2020-08-21, 21:58
  #8007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
skämtar du? om man inte accepterar valresultatet bara för att det inte går ens egna väg så är man inte en förespråkare av demokrati.

Jag har inte på något sätt tänkt försöka förhindra demokratiska val i USA. Vad snackar du om? Förespråkar inte att någon annan ska förhindra demokratiska val i USA heller. Hur tänker du nu?
2020-08-21, 21:59
  #8008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen väntar jag på att dra den slutsatsen. Biden gjorde det bra förra natten.., det borde ge honom en liten boost veckan framöver..



Ja en bok ja.., hur många böcker har det publicerats som beskriver honom i en nedsättande ton ? Många är det. Har det haft någon egentlig inverkan..., där är nog svaret ett : Nej

En till bok i detta.., gör nog inget.

Hur vet du att de böcker som skrivits inte påverkat folk?
2020-08-21, 22:00
  #8009
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
nej, de är inte kopplade till Trump på något sätt. De gör bara sina undersökningar bättre, de försöker att fråga rätt antal procent av varje väljargrupp baserat på hur stor del som deltagit tidigare val. Sen försöker de att låta bli att vara partiska åt något håll. Förra valet var de en av de få som prickade rätt att Trump skulle vinna.

Hur de kan "göra sina undersökningar bättre" när de hade största felet i valet 2016 och är mest avvikande från alla andra mätningar nu? (funderar jag).

Säg så här om valet 2016:
- Om alla andra mätningar inför valet visar att Trump ligger under med 1%
- Och sen Trump vinner med 1%
- Och Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10%

Var då Rasmussen bäst (Obs: detta är nästan lika svårt som Person-Woman-Man-Camera-TV-Could you repeat?)
2020-08-21, 22:00
  #8010
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Wow vilket geni!!
Han har förutspått de amerikanska valen sedan 1960(14 val sedan)!!
Och då pluggade han i Västtyskland, tror verkligen vi kan se att han "verkligen" förutspådde dessa redan då därför det hade han skrivit i...
"Norpoth received his undergraduate degree from the Free University of Berlin in Germany in 1966 "

Ta dina egenpåhittade siare och torka RÖVEN!



Edit om nu någon undrar så har siaren denna titel på sin egensnickrade hemsida med flames: forecasting presidential elections since 1912
http://primarymodel.com/

Döm själva...

25 av 27 val skulle det vara, två missade sedan 1912.
Absolut du är fri att tro på vem du vill likväl som jag.

Grunden i jämförelsen är att Primary Valen är de enda äkta mätningar som görs.

Biden kom femma i Primary
Harris var inte ens med..

Trump hade ett större deltagande än någon annan uppmätt Republikansk kandidat för andra perioden.

Detta betyder att det inte finns någon gnista hos Biden väljare, något som är uppenbart om du rör dig i USA då det i princip saknas Biden skyltar medan Trump är överallt.

You do the math.
__________________
Senast redigerad av Nixter 2020-08-21 kl. 22:04.
2020-08-21, 22:01
  #8011
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag har inte på något sätt tänkt försöka förhindra demokratiska val i USA. Vad snackar du om? Förespråkar inte att någon annan ska förhindra demokratiska val i USA heller. Hur tänker du nu?

jag tror tyvärr inte att jag kan vara tydligare än jag var i föregående inlägg.
2020-08-21, 22:03
  #8012
Avstängd
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur de kan "göra sina undersökningar bättre" när de hade största felet i valet 2016 och är mest avvikande från alla andra mätningar nu? (funderar jag).

Säg så här om valet 2016:
- Om alla andra mätningar inför valet visar att Trump ligger under med 1%
- Och sen Trump vinner med 1%
- Och Rasmussen sa att Trump skulle vinna med 10%

Var då Rasmussen bäst (Obs: detta är nästan lika svårt som Person-Woman-Man-Camera-TV-Could you repeat?)

Vem vinner inte mot mannen som alltid säger kvinnor och barn har företräde..

Detta är riktigt sjukt.

https://youtu.be/Q3FmlpkeDuE
2020-08-21, 22:04
  #8013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag tror tyvärr inte att jag kan vara tydligare än jag var i föregående inlägg.

Nej, du ger ingen förklaring på varför jag skulle vara emot demokrati för att jag på valnatten om Trump vinner säger att nej det här accepterar jag inte. Vet inte ens vem som skulle bry sig om jag säger det. Kommer förmodligen inte ens att skriva om det här, men du kan ju tänka på detta och bli vansinnigt upprörd under valnatten. Och tänka att sirpup accepterar inte det här och så skriker du ut din ångest över det.

Vad jag accepterar eller inte spelar väl för fan ingen roll för någonting.

Men du har säkert rätt i att du inte kan förklara dina egna åsikter en gång.
2020-08-21, 22:05
  #8014
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
skämtar du? om man inte accepterar valresultatet bara för att det inte går ens egna väg så är man inte en förespråkare av demokrati.

Bra att du håller med. Trump har ju inte sagt tydligt att han kommer att acceptera valresultatet; snarare ett hotfullt "We'll see what happens".

Annars är det standard att alla presidentkandidater säger att de kommer att acceptera valresultatet. Genom Trumps svar här så visar han, som du säger, att han inte är en förespråkare av demokrati.
2020-08-21, 22:07
  #8015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra att du håller med. Trump har ju inte sagt tydligt att han kommer att acceptera valresultatet; snarare ett hotfullt "We'll see what happens".

Annars är det standard att alla presidentkandidater säger att de kommer att acceptera valresultatet. Genom Trumps svar här så visar han, som du säger, att han inte är en förespråkare av demokrati.

Ja det är ju en jävla skillnad mellan att sittande president inte accepterar valutslaget eller att jag ger mig på min Herre och säger att det här, det hääääääär accpeterar jag inte.
2020-08-21, 22:08
  #8016
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
25 av 27 val skulle det vara, två missade sedan 1912.
Absolut du är fri att tro på vem du vill likväl som jag.

Grunden i jämförelsen är att Primary Valen är de enda äkta mätningar som görs.

You do the math.

Innan han ens var född då när han gjorde dessa "förutsägelser" som erkänd siare?

Är han vår nya Rasputin?

Nä vandra vidare till KoAT med denna siare som SPÅR valet i januari/februari och det enda vi kan hitta är de 2 senaste valen och denna siare kan inte tyda stjärnorna om hur det går i huset eller senaten..


Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback