Citat:
Ursprungligen postat av
Drhouse1980
Antisocial PS är inte samma sak som Psykopat.
Psykopater är alltid charmiga manipulativa lögnaktiga planerande osv men ja de har även de som krävs för att få diagnosen AsPS
Psykopat finns inte än som diagnos inom DSM-5
ASPS är mer likt sociopat sen vet jag inte exakt vad kriterierna för ASPS är men vad jag förstått så är det faktor 2 på PCL-R
Det finns även psykopater som har en fungerande impulskontroll och håller sig undan från fängelse och blåser folk så snyggt att de aldrig åker dit.
Och nej psykopater går aldrig själva till en psykolog de som får diagnosen psykopat är de som hamnar i fängelse .
Det går inte att bota psykopater däremot går det att fixa till personer med Antisocial PS.
För en psykopat som ni tänker er att ha självinsikt kräver förmåga att förstå tankar och mönster. De flesta psykopater har låg intelligens, charm är att mata ett ego. Men jo de finns flera skäl för att man söker hjälp, t ex om man lär sig att ett beteende är fördelaktig.
Det finns massor av psychopater so erkänt brott för att dom vill förstå sig själ och få bekräftat vem dom är. Det finns massor av exempel där psychopater blir manipulerade av utredare,
Varenda känd Psychopath du läst om har präglats av att försöka bli förstod eller bekräfta sig själv.
Tycker bara de kul hur folk ständigt
Behöver förklara Vad något som dom aldrig träffat är, när det endast handlar om folks behov av att förstå något dom inte kan förstå. Det har bara med att fylla ert ego och det enda som går att föreställa sig.
Man använder sig till och med av två epitet som aldrig varit diagnoser och endast använts för att beskrivs en stjäl i lidandes genetiska drag och de andra sociala. För övrigt är en stjäl i lidande betydelsen av psykopat, just för att man skapat ett lidande man inte kan förstå sig på
Det är lätt att göra fel i psykologi, man kan inte förstå vad diagnosen är för den är motsägelsefull. En psykopat vet att han spelar men har lärt sig utrycka sig genom en roll. Att något du Inte märker är omöjligt att se, självinsikt är brist hos alla människor. Man kallade även antisociala för galen för att dem trodde att se försökte något nytt men inte förstod att dom gjorde samma sak.
Inget är sant om man ej bryr sig. Att minnas sig själv bara som alla andra präglar dig. Dukan bara se dig själv i andra så förmågan att ständigt lura själv fyller fler funktioner. Motsägelsefullt och påhittat.
Min utredning tog rätt lång tid, när jag väntade på diagnos började jag må dåligt över vad hon tyckte. Men jag hade rätt om precis allting utom att jag fick 7/9 narcissiska. För den diagnosen präglar alla människor.
Mycket planering, men förstår inte i stunden vaf som sket, fyller funktioner. När jag är jag går ingen tanke i mitt huvud, men alla sociala förmågor har lärt mig hur man gör rätt.
Jag har lärt mig hur osäkra är och brister i vanliga människor, så jag förstår att få människor förstår, de förstår inte sig själva, och att bli ärlig när du inte behöver vara dig själv ger kunskap, medvetenhet och makt.
Vissa saker går ej att ändra på, andra saker kan man lära sig tolka för att utveckla en motivation i sig själv. Egoism osv. Eller lägga märke till vad som är på gång
Min felaktiga uppfattning behöver inte erkänna sig lurad eller felaktig.
Ni pratar om något som var så svagt att det inte ens finnas för när du väl träffar dem kommet du tro på min tolkning för den kommer alltid upplevas som fördelaktig.
Att känna kärlek för man älskar sig själv r bättre än en egoistisk attraktion människor tolkat som kärlek.
Whatever. Jorden kommer i slutändan gå under pga att folk ändå inte lyssnar på sina känslor. Jag vet att jag är produkt av något som redan är korrupt.
Min pappa och farfar har samma diacnps men är helt annorlunda, men här i sverige kom mina sociala drag på grund av den omgivning Att bli väldigt utåtagetande. Precis som det stod på första sidan för 10 år sen är alla olika. Alla upplever livet efter sina egna förutsättningar.
Behandlingen går ut på att mentalisera, vilket är är en problematik jag fick 15 av 15 på. Jag tänker att jag har tur, för en så stor problematik kan man inte lika lätt blunda för. Goda förutsättningar.
Sökte hjälp självmantnär jag var redo och hade lekt på psyk o rättspsyk i många år innan utan.
As 7/8
Ungdom barn 11/15
Narcissist 7/9
Emotionell 3/9
För övrigt heter det personligshets syndromet nu, vilket är konstigt, blir tragiskt och roligt iom att bipolär numera räknas som störning.
Jag pratar alltid rörigt när jag pratar om det något som inte är konkret
Här är en kort video med enligt mig rätt svar.
https://youtu.be/k9QXY80OxS0
När man är ärlig tror ingen på någonting man säger, så det går att bli gynnsam.
Annars har jag slösat på tillräckligt många människor tid o energi, och luta sig tillbaka på det.