2020-04-10, 13:38
Medlem
grodafets avatar
Bota psykopater?

Varför kan man inte bota en psykopat och vad är det dem ska botas ifrån?

Är det bara bögar som anser att psykopater inte kan botas/borde botas från någonting eller finns det faktisk forskning som stödjer detta?

Alltså oberoende forskning med faktisk substans.

Eller är det bara ett sätt för beta att hantera sin rädsla och stress att bli mördade trots att de gjort någonting fel?
Citera
2020-04-10, 13:47
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Psykopater saknar empatibiten i hjärnan.
Går tyvärr inte att transplantera heller, med dagens teknik.
Citera
2020-04-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodafet
Varför kan man inte bota en psykopat och vad är det dem ska botas ifrån?

Är det bara bögar som anser att psykopater inte kan botas/borde botas från någonting eller finns det faktisk forskning som stödjer detta?

Alltså oberoende forskning med faktisk substans.

Eller är det bara ett sätt för beta att hantera sin rädsla och stress att bli mördade trots att de gjort någonting fel?

Varför behöver de botas?
Är det fel att födas annorlunda?
Citera
2020-04-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Varför behöver de botas?
Är det fel att födas annorlunda?

De saknar en vital del för att fungera i en modern civilisation och bör därför inte få existera.
Citera
2020-04-10, 13:54
Avslutad
Du kan inte bota en psykopat, dom saknar förmågan att känna empati.

kan vara fördelaktigt ibland, men i det stora hela så kommer det bli en stor kostnad för samhället.
Citera
2020-04-10, 13:55
Medlem
grodafets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
De saknar en vital del för att fungera i en modern civilisation och bör därför inte få existera.
Kan man säga detsamma om negrer, bögar och sossar?

På vilken vetenskaplig grund? Eller är det psudovetenskap?
Citera
2020-04-10, 13:57
Medlem
Citat:
Kan man säga detsamma om negrer, bögar och sossar?

På vilken vetenskaplig grund? Eller är det psudovetenskap?

Det vore förmodligen enklare om du läste på lite grann.
Citera
2020-04-10, 13:58
Medlem
Citat:

Okej. Jag gissar att du menar denna ”empatibiten i hjärnan” som någon tidigare fint uttryckt sig?

Enligt vem är detta en vital del för framtiden?
När jag tänker på en modern civilisation eller nästa steg i utveckligen tänker jag inte speciellt mycket på empati eller förmågan att älska varandra.

Eller hur menar du att denna vitala del får civilisationen mer moderniserad?
Citera
2020-04-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Okej. Jag gissar att du menar denna ”empatibiten i hjärnan” som någon tidigare fint uttryckt sig?

Enligt vem är detta en vital del för framtiden?
När jag tänker på en modern civilisation eller nästa steg i utveckligen tänker jag inte speciellt mycket på empati eller förmågan att älska varandra.

Eller hur menar du att denna vitala del får civilisationen mer moderniserad?

Du vet, all teknik och alla framsteg osv är bara hjälpmedel för att vi ska kunna få det bra, njuta och leva tillsammans. Ekonomin är ett värdemätningsverktyg för att kunna ransonera resursers osv.

Du tänker inte så därför att du har valt ett stickspår som inte leder någonstans.
Citera
2020-04-10, 14:21
Medlem
grodafets avatar
Citat:
Du vet, all teknik och alla framsteg osv är bara hjälpmedel för att vi ska kunna få det bra, njuta och leva tillsammans. Ekonomin är ett värdemätningsverktyg för att kunna ransonera resursers osv.

Du tänker inte så därför att du har valt ett stickspår som inte leder någonstans.

Kunna få det bra och njuta på andras bekostnad? Är det din definition av ett bra samhälle? Så du vill utrota alla som inte följer din definition av utopi? Med andra ord, du är en kommunist.

Är alla pseudo psykologer kommunister, eller är det bara du?

Eftersom du inte kommit med en enda källa så antar jag att du är en ond människa som bara vill döda folk som är olik dig själv. Däremot så har du inga problem att döda för att försörja dig själv, sålänge allt "känns" bra.

De flesta psykopater jag känner är goda människor.

De flesta bögar jag känner är skabb.

Så enligt din psuedo vetenskap så borde man alltså döda alla bögar och svartskallar?
Citera
2020-04-10, 14:30
Medlem
Citat:
Kunna få det bra och njuta på andras bekostnad? Är det din definition av ett bra samhälle? Så du vill utrota alla som inte följer din definition av utopi? Med andra ord, du är en kommunist.

Är alla pseudo psykologer kommunister, eller är det bara du?

Eftersom du inte kommit med en enda källa så antar jag att du är en ond människa som bara vill döda folk som är olik dig själv. Däremot så har du inga problem att döda för att försörja dig själv, sålänge allt "känns" bra.

De flesta psykopater jag känner är goda människor.

De flesta bögar jag känner är skabb.

Så enligt din psuedo vetenskap så borde man alltså döda alla bögar och svartskallar?

Nej verkligen inte, jag tycker om att arbeta men du bör verkligen räkna lite på det! Det finns förmåga att framställa allting till alla men det finns däremot inte arbeten och kapital till alla för att kunna ta del av det. Så, egentligen så blir det precis tvärtemot det du skriver om man gör på ditt sätt.

Sen har psykopater bara ett charmigt yttre för att det är till deras egen vinning, du är en sån där som faller för tjejen med jätteurringningen och silikontuttar när hon ber om en drink i baren(drinken var det hon ville ha).

Absolut, men inte nödvändigtvis döda heller. Det går bra att bara fängsla eller begränsa, det som skulle fungera bäst för oss alla helt enkelt. Nej det är klart att jag skulle kunna tänka mig att döda för att försörja mig, om vi nu ska fortsätta begränsa oss till arbeten. Så länge dödandet var det sista alternativet och absolut nödvändigt.
Citera
2020-04-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Du kan inte bota en psykopat, dom saknar förmågan att känna empati.

kan vara fördelaktigt ibland, men i det stora hela så kommer det bli en stor kostnad för samhället.
Behöver det inte bli . Först och främst så brukar antisocial personlighetsstörning ligga på en skala .

Kolla tex på Pewdiepie , han har troligtvis många psykopatiska drag men inte är han en mördare . Han underhåller istället många och gör dom glada och sköter sig av egenintresse istället för att vara krimminell .

En ” psykopat ” behöver inte nödvändigtvis ha alla drag . Mest troligt att det är vanligt med psykologer som är psykopater med tanke på att många av dom har bristande empati och iskall analytisk förmåga .

Dessutom så är många så kallade psykologer inkompetenta och kan missta ett autistiskt dampbarn för att vara psykopat . Sen finns det självklart väldigt många psykologer som är väldigt snälla också. Har erfarenhet av båda dåliga och bra .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in