2020-04-10, 17:16
Medlem
Psykosensplitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Nej verkligen inte, jag tycker om att arbeta men du bör verkligen räkna lite på det! Det finns förmåga att framställa allting till alla men det finns däremot inte arbeten och kapital till alla för att kunna ta del av det. Så, egentligen så blir det precis tvärtemot det du skriver om man gör på ditt sätt.

Sen har psykopater bara ett charmigt yttre för att det är till deras egen vinning, du är en sån där som faller för tjejen med jätteurringningen och silikontuttar när hon ber om en drink i baren(drinken var det hon ville ha).

Absolut, men inte nödvändigtvis döda heller. Det går bra att bara fängsla eller begränsa, det som skulle fungera bäst för oss alla helt enkelt. Nej det är klart att jag skulle kunna tänka mig att döda för att försörja mig, om vi nu ska fortsätta begränsa oss till arbeten. Så länge dödandet var det sista alternativet och absolut nödvändigt.

Psykopater är bra affärsmän, de äger stora företag och en del håller denna världen i trådar, du måste ha ett charmigt yttre som du sa och ha förmågan att blåsa andra för egen vinning. Om du inte märker något så är denna världen hypnotiserad och manipulerad på allra högsta grad, psykopater är smarta.
Citera
2020-04-10, 18:33
Medlem
spyder123s avatar
Trådar sammanfogade. /Mod
Senast redigerad av spyder123 2020-04-10 kl. 19:10.
Citera
2020-04-10, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Det är inte en ovanlig diagnos.

Använde "psykopati" i rubriken för att antisocial personlighetsstörning är ett relativt nytt begrepp.

Antisocial PS är inte samma sak som Psykopat.

Psykopater är alltid charmiga manipulativa lögnaktiga planerande osv men ja de har även de som krävs för att få diagnosen AsPS

Psykopat finns inte än som diagnos inom DSM-5

ASPS är mer likt sociopat sen vet jag inte exakt vad kriterierna för ASPS är men vad jag förstått så är det faktor 2 på PCL-R

Det finns även psykopater som har en fungerande impulskontroll och håller sig undan från fängelse och blåser folk så snyggt att de aldrig åker dit.

Och nej psykopater går aldrig själva till en psykolog de som får diagnosen psykopat är de som hamnar i fängelse .

Det går inte att bota psykopater däremot går det att fixa till personer med Antisocial PS.
Citera
2020-04-12, 01:17
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosensplitt
Psykopater är bra affärsmän, de äger stora företag och en del håller denna världen i trådar, du måste ha ett charmigt yttre som du sa och ha förmågan att blåsa andra för egen vinning. Om du inte märker något så är denna världen hypnotiserad och manipulerad på allra högsta grad, psykopater är smarta.

Den där bilden av psykopater är en romantisk bild präglad av film och fiktion. Typ Hannibal Lecter. Inte trovärdig psykopat.

Den där kalla beräknande framgångsrika chefen som går över lik och ler med ansiktet och sticker kniven i dig när ingen ser - han är nog oftare nån sorts narcissist.

Psykopaten är också narcissistisk och saknar förmågan till empati, men har nästan alltid antisociala drag och impulskontrollbrist. Därav att de kanske inte så ofta klarar av att köra sitt fulspel en hel karriär. Det finns en anledning att psykopati inte är en diagnos, utan används uteslutande inom kriminalvården.

Det är vanligt att en psykopat börjar begå kriminella handlingar redan som ung.

Han har avflackat känsloliv och jag skulle beskriva en sån människa lite som en ångvält.

Psykopater saknar rädsla och affekter och förmår därför begå de mest grova våldsbrotten (även om såklart inte alla begår sådana brott).

Narcissister är samvetslösa de med, och saknar empati och allt det där, men de är mer sällan antisociala och återfinns ofta som innanför samhällets ramar. Jag tror det är sådana folk tänker på när de skriver som du.
Narcissister kan känna skam och rädsla, för att förlora ansiktet, för att "förlora". De skadar andra människor för att framstå eller vara "vinnare". Psykopater är inte ens rädda för att förlora ansiktet. Det är väl den klumpigheten som gör att de ofta är kåkfarare.
Senast redigerad av st33r 2020-04-12 kl. 01:20.
Citera
2020-06-01, 09:30
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drhouse1980
Antisocial PS är inte samma sak som Psykopat.

Psykopater är alltid charmiga manipulativa lögnaktiga planerande osv men ja de har även de som krävs för att få diagnosen AsPS

Psykopat finns inte än som diagnos inom DSM-5

ASPS är mer likt sociopat sen vet jag inte exakt vad kriterierna för ASPS är men vad jag förstått så är det faktor 2 på PCL-R

Det finns även psykopater som har en fungerande impulskontroll och håller sig undan från fängelse och blåser folk så snyggt att de aldrig åker dit.

Och nej psykopater går aldrig själva till en psykolog de som får diagnosen psykopat är de som hamnar i fängelse .

Det går inte att bota psykopater däremot går det att fixa till personer med Antisocial PS.

För en psykopat som ni tänker er att ha självinsikt kräver förmåga att förstå tankar och mönster. De flesta psykopater har låg intelligens, charm är att mata ett ego. Men jo de finns flera skäl för att man söker hjälp, t ex om man lär sig att ett beteende är fördelaktig.
Det finns massor av psychopater so erkänt brott för att dom vill förstå sig själ och få bekräftat vem dom är. Det finns massor av exempel där psychopater blir manipulerade av utredare,

Varenda känd Psychopath du läst om har präglats av att försöka bli förstod eller bekräfta sig själv.

Tycker bara de kul hur folk ständigt
Behöver förklara Vad något som dom aldrig träffat är, när det endast handlar om folks behov av att förstå något dom inte kan förstå. Det har bara med att fylla ert ego och det enda som går att föreställa sig.

Man använder sig till och med av två epitet som aldrig varit diagnoser och endast använts för att beskrivs en stjäl i lidandes genetiska drag och de andra sociala. För övrigt är en stjäl i lidande betydelsen av psykopat, just för att man skapat ett lidande man inte kan förstå sig på

Det är lätt att göra fel i psykologi, man kan inte förstå vad diagnosen är för den är motsägelsefull. En psykopat vet att han spelar men har lärt sig utrycka sig genom en roll. Att något du Inte märker är omöjligt att se, självinsikt är brist hos alla människor. Man kallade även antisociala för galen för att dem trodde att se försökte något nytt men inte förstod att dom gjorde samma sak.

Inget är sant om man ej bryr sig. Att minnas sig själv bara som alla andra präglar dig. Dukan bara se dig själv i andra så förmågan att ständigt lura själv fyller fler funktioner. Motsägelsefullt och påhittat.

Min utredning tog rätt lång tid, när jag väntade på diagnos började jag må dåligt över vad hon tyckte. Men jag hade rätt om precis allting utom att jag fick 7/9 narcissiska. För den diagnosen präglar alla människor.

Mycket planering, men förstår inte i stunden vaf som sket, fyller funktioner. När jag är jag går ingen tanke i mitt huvud, men alla sociala förmågor har lärt mig hur man gör rätt.

Jag har lärt mig hur osäkra är och brister i vanliga människor, så jag förstår att få människor förstår, de förstår inte sig själva, och att bli ärlig när du inte behöver vara dig själv ger kunskap, medvetenhet och makt.

Vissa saker går ej att ändra på, andra saker kan man lära sig tolka för att utveckla en motivation i sig själv. Egoism osv. Eller lägga märke till vad som är på gång

Min felaktiga uppfattning behöver inte erkänna sig lurad eller felaktig.

Ni pratar om något som var så svagt att det inte ens finnas för när du väl träffar dem kommet du tro på min tolkning för den kommer alltid upplevas som fördelaktig.

Att känna kärlek för man älskar sig själv r bättre än en egoistisk attraktion människor tolkat som kärlek.

Whatever. Jorden kommer i slutändan gå under pga att folk ändå inte lyssnar på sina känslor. Jag vet att jag är produkt av något som redan är korrupt.

Min pappa och farfar har samma diacnps men är helt annorlunda, men här i sverige kom mina sociala drag på grund av den omgivning Att bli väldigt utåtagetande. Precis som det stod på första sidan för 10 år sen är alla olika. Alla upplever livet efter sina egna förutsättningar.

Behandlingen går ut på att mentalisera, vilket är är en problematik jag fick 15 av 15 på. Jag tänker att jag har tur, för en så stor problematik kan man inte lika lätt blunda för. Goda förutsättningar.

Sökte hjälp självmantnär jag var redo och hade lekt på psyk o rättspsyk i många år innan utan.

As 7/8
Ungdom barn 11/15
Narcissist 7/9
Emotionell 3/9

För övrigt heter det personligshets syndromet nu, vilket är konstigt, blir tragiskt och roligt iom att bipolär numera räknas som störning.

Jag pratar alltid rörigt när jag pratar om det något som inte är konkret

Här är en kort video med enligt mig rätt svar.
https://youtu.be/k9QXY80OxS0

När man är ärlig tror ingen på någonting man säger, så det går att bli gynnsam.

Annars har jag slösat på tillräckligt många människor tid o energi, och luta sig tillbaka på det.
Senast redigerad av SoZRandom 2020-06-01 kl. 09:35.
Citera
2020-06-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
För en psykopat som ni tänker er att ha självinsikt kräver förmåga att förstå tankar och mönster. De flesta psykopater har låg intelligens, charm är att mata ett ego. Men jo de finns flera skäl för att man söker hjälp, t ex om man lär sig att ett beteende är fördelaktig.
Det finns massor av psychopater so erkänt brott för att dom vill förstå sig själ och få bekräftat vem dom är. Det finns massor av exempel där psychopater blir manipulerade av utredare,

Varenda känd Psychopath du läst om har präglats av att försöka bli förstod eller bekräfta sig själv.

Tycker bara de kul hur folk ständigt
Behöver förklara Vad något som dom aldrig träffat är, när det endast handlar om folks behov av att förstå något dom inte kan förstå. Det har bara med att fylla ert ego och det enda som går att föreställa sig.

Man använder sig till och med av två epitet som aldrig varit diagnoser och endast använts för att beskrivs en stjäl i lidandes genetiska drag och de andra sociala. För övrigt är en stjäl i lidande betydelsen av psykopat, just för att man skapat ett lidande man inte kan förstå sig på

Det är lätt att göra fel i psykologi, man kan inte förstå vad diagnosen är för den är motsägelsefull. En psykopat vet att han spelar men har lärt sig utrycka sig genom en roll. Att något du Inte märker är omöjligt att se, självinsikt är brist hos alla människor. Man kallade även antisociala för galen för att dem trodde att se försökte något nytt men inte förstod att dom gjorde samma sak.

Inget är sant om man ej bryr sig. Att minnas sig själv bara som alla andra präglar dig. Dukan bara se dig själv i andra så förmågan att ständigt lura själv fyller fler funktioner. Motsägelsefullt och påhittat.

Min utredning tog rätt lång tid, när jag väntade på diagnos började jag må dåligt över vad hon tyckte. Men jag hade rätt om precis allting utom att jag fick 7/9 narcissiska. För den diagnosen präglar alla människor.

Mycket planering, men förstår inte i stunden vaf som sket, fyller funktioner. När jag är jag går ingen tanke i mitt huvud, men alla sociala förmågor har lärt mig hur man gör rätt.

Jag har lärt mig hur osäkra är och brister i vanliga människor, så jag förstår att få människor förstår, de förstår inte sig själva, och att bli ärlig när du inte behöver vara dig själv ger kunskap, medvetenhet och makt.

Vissa saker går ej att ändra på, andra saker kan man lära sig tolka för att utveckla en motivation i sig själv. Egoism osv. Eller lägga märke till vad som är på gång

Min felaktiga uppfattning behöver inte erkänna sig lurad eller felaktig.

Ni pratar om något som var så svagt att det inte ens finnas för när du väl träffar dem kommet du tro på min tolkning för den kommer alltid upplevas som fördelaktig.

Att känna kärlek för man älskar sig själv r bättre än en egoistisk attraktion människor tolkat som kärlek.

Whatever. Jorden kommer i slutändan gå under pga att folk ändå inte lyssnar på sina känslor. Jag vet att jag är produkt av något som redan är korrupt.

Min pappa och farfar har samma diacnps men är helt annorlunda, men här i sverige kom mina sociala drag på grund av den omgivning Att bli väldigt utåtagetande. Precis som det stod på första sidan för 10 år sen är alla olika. Alla upplever livet efter sina egna förutsättningar.

Behandlingen går ut på att mentalisera, vilket är är en problematik jag fick 15 av 15 på. Jag tänker att jag har tur, för en så stor problematik kan man inte lika lätt blunda för. Goda förutsättningar.

Sökte hjälp självmantnär jag var redo och hade lekt på psyk o rättspsyk i många år innan utan.

As 7/8
Ungdom barn 11/15
Narcissist 7/9
Emotionell 3/9

För övrigt heter det personligshets syndromet nu, vilket är konstigt, blir tragiskt och roligt iom att bipolär numera räknas som störning.

Jag pratar alltid rörigt när jag pratar om det något som inte är konkret

Här är en kort video med enligt mig rätt svar.
https://youtu.be/k9QXY80OxS0

När man är ärlig tror ingen på någonting man säger, så det går att bli gynnsam.

Annars har jag slösat på tillräckligt många människor tid o energi, och luta sig tillbaka på det.

Orkade inte läsa så mycket av det du skrev. Måste ändå bara säga att när du kommer med direkt felaktigheter så fallerar all din trovärdighet.
Citera
2020-06-04, 02:17
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Orkade inte läsa så mycket av det du skrev. Måste ändå bara säga att när du kommer med direkt felaktigheter så fallerar all din trovärdighet.

Okej, ytterligare en person som har problem att förstå epitet och diagnoser kontra individ. Det här är varför psykologer arbetar på andra kriterier, t ex läsa reaktioner när man beskriver ett antisocialt beteende och upplevs som ett normalt beteende.

Du kan inte alltid avgöra om någon är antisocial i enbart text då man utrycker sig i rådande situation.

En person kan ha massa beteenden som är antisociala utan att ha de antisociala tankesättet och tankeförmågorna.

En person med antisocial grund behöver inte nödvändigtvis ha de beteendena hela sitt liv.

Kunskap är makt.
Jag tycker inte något är fel med mig, men jag vill ändå kunna förbättra saker.

Ett exempel är när man reagerar känslomässigt över en situation för att man lärt sig att det är rätt att göra så, när man lär sig att man egentligen inte bryr sig så slipper jag en massa onödiga saker och risker pga det.
Denna kunskap innebär inte alltid att jag har koll på det i stunden.

En person ger en unik upplevelse oavsett om den är antisocial eller inte beroende på olika intelligens (i Sverige mäter vi efter 4 former av intelligens i 15 test)
Känslomässig och social omgivning m.m.

Jag känner folk som jag vet är antisociala men som själv aldrig kommer veta det eller upplevas som det av sin omgivning. En del lider av det pga sin oförståelse, men hade det varit äkta lidande så hade personen försökt förändra. Lidande är en motivation till att förändra en situation, ett lidande som inte är genuint är kansle skit jobbigt men fortfarande inget som hänger ihop från stund till stund.

Jag personligen upplevs inte alls som antisocial för jag har hög kognitiv intelligens och dessutom hög emotionell intelligens.
Jag märker inte hur mina beteenden ändras från situation till situation. Beteenden som är antisociala men som är normala för mig är ingenting som jag kommer reagera på när jag gör "fel"

Psykologin använder diagnoser för att beskriva en typ av person, för människan, som har ett behov av att sortera information i olika kategorier, blir det väldigt svårt att förstå hur olika en person med samma diagnos kan vara, därför är psykologer utbildad att observera och följa vissa regler.

Därför uppmuntras inte personer att diagnostisera sig själva.

Jag visste att jag var antisocial sen 14-15 men om jag inte kan se hälften av dessa beteenden för att jag upplevt de som normala hela mitt liv, blir det svårt att förstå.
Citera
2020-06-04, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Okej, ytterligare en person som har problem att förstå epitet och diagnoser kontra individ. Det här är varför psykologer arbetar på andra kriterier, t ex läsa reaktioner när man beskriver ett antisocialt beteende och upplevs som ett normalt beteende.

Du kan inte alltid avgöra om någon är antisocial i enbart text då man utrycker sig i rådande situation.

En person kan ha massa beteenden som är antisociala utan att ha de antisociala tankesättet och tankeförmågorna.

En person med antisocial grund behöver inte nödvändigtvis ha de beteendena hela sitt liv.

Kunskap är makt.
Jag tycker inte något är fel med mig, men jag vill ändå kunna förbättra saker.

Ett exempel är när man reagerar känslomässigt över en situation för att man lärt sig att det är rätt att göra så, när man lär sig att man egentligen inte bryr sig så slipper jag en massa onödiga saker och risker pga det.
Denna kunskap innebär inte alltid att jag har koll på det i stunden.

En person ger en unik upplevelse oavsett om den är antisocial eller inte beroende på olika intelligens (i Sverige mäter vi efter 4 former av intelligens i 15 test)
Känslomässig och social omgivning m.m.

Jag känner folk som jag vet är antisociala men som själv aldrig kommer veta det eller upplevas som det av sin omgivning. En del lider av det pga sin oförståelse, men hade det varit äkta lidande så hade personen försökt förändra. Lidande är en motivation till att förändra en situation, ett lidande som inte är genuint är kansle skit jobbigt men fortfarande inget som hänger ihop från stund till stund.

Jag personligen upplevs inte alls som antisocial för jag har hög kognitiv intelligens och dessutom hög emotionell intelligens.
Jag märker inte hur mina beteenden ändras från situation till situation. Beteenden som är antisociala men som är normala för mig är ingenting som jag kommer reagera på när jag gör "fel"

Psykologin använder diagnoser för att beskriva en typ av person, för människan, som har ett behov av att sortera information i olika kategorier, blir det väldigt svårt att förstå hur olika en person med samma diagnos kan vara, därför är psykologer utbildad att observera och följa vissa regler.

Därför uppmuntras inte personer att diagnostisera sig själva.

Jag visste att jag var antisocial sen 14-15 men om jag inte kan se hälften av dessa beteenden för att jag upplevt de som normala hela mitt liv, blir det svårt att förstå.

Du skriver flesta psykopater har låg intelligens. Finns inget som stämmer in på det. Stämmer nog in på en sociopat mer även om iq inte har något med vilken uppväxt man får.

Att du har låg iq betyder ju inte att alla andra har det med?

Bundy var både utbildad jurist och Psykolog .

Så när du börjar det du skriver med direkta felaktigheter så är resten också garanterat trams
Citera
2020-06-16, 16:09
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Du skriver flesta psykopater har låg intelligens. Finns inget som stämmer in på det. Stämmer nog in på en sociopat mer även om iq inte har något med vilken uppväxt man får.

Så när du börjar det du skriver med direkta felaktigheter så är resten också garanterat trams

Ytterligare en person som generaliserar när vi talar om individer.

Jag har ju min uppfattning och är väldigt medveten om mig själv

Vem sa att jag har låg iq? Har 3 utbildningar jag avlagt under min kriminella karriär.

Igen du talar om begrepp som sociopat och psykopat vilket är väldigt luddiga men icke fastlagda begrepp. Sluta läs på quora är mitt tips.
Citera
2020-08-16, 04:22
Medlem
Citat:

Bundy var en medioker juriststudent som bara han med några få uppdrag som jurist, var aldrig nära nåt eftertraktat, välbetalt jobb. Psykolog var han definitivt inte, han löste bara enstaka strökurser som aldrig kan leda fram till en psykologexamen.
Citera
2020-08-19, 12:24
Medlem
Proton27s avatar
Ni som har Antisocial personlighetsstörning känner ni direkt igen någon annan med samma diagnos?
Och hur förhåller ni er till en annan "Psykopat" så att säga?

Hur svårt är det även att urskilja alla diagnoser? Har det hänt att ni träffat en person "av samma sort", som senare visat sig vara Autist , Bipolär, eller bara vanlig kille med ADHD i stället?

Finns där några kända personer som ni vet garanterat har "AS/Psykopati" just nu?
Menar inte uppenbara fall som t.ex Hitler/Bundy och så.
Citera
2020-08-19, 15:59
Medlem
st33rs avatar
Kan någon få "antisocialll personlighetsstörning" utan att ha en kronisk historia av lagöverträdelser och trubbel med myndigheterna bakom sig? Det hänger väl ganska intimt samman med vilket liv man haft bakåt, va?

Alla jag hört om som har antisocial störning har varit straffade, missbrukare, begått våldsbrott och andra brott och helt enkelt levt en "kriminell livsstil".

Eftersom psykopati inte är en diagnos inom vanlig psykiatri så får man väl gissa att de flesta som skulle kallas psykopater i det sammanhang där man ger någon den benämningen nästan alltid också har antisocial personlighetsstörning i kombination med narcissitiska drag?
Vad jag förstått är det ytterst få psykopater som inte har någon historia ända sen barndomen av våld mot andra barn eller mot djur och liknande. Iden om "den iskalla psykopaten" som är nån sorts machiavelli-figur som bygger ett imperium och är hal och smart och kall, "i samhällets topp", känns lite som en fantasifigur.
Möjligtvis kan man se ett porträtt av en ganska trolig psykopat i filmen "Scarface" som vissa kriminella märkligt nog ser som en förebild. Det handlar om en antisocial våldsbenägen kriminell kuban som bygger upp nån sorts rikedom kring knark men sen pga sin vidriga personlighet , kontrollbehöv girghet misstänksamhet och narcissism går under. Psykopater behåller sällan sin makt. Därav deras krinfflackande kriminella värdelösa liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in