Jag saxar lite information ifran Wikipedia da sidan hyggligt aterger de allmanna kraven.
The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, fourth edition (DSM IV-TR), defines antisocial personality disorder (in Axis II Cluster B) as:[1]
A) There is a pervasive pattern of disregard for and violation of the rights of others occurring since age 15 years, as indicated by three or more of the following:
1. failure to conform to social norms with respect to lawful behaviors as indicated by repeatedly performing acts that are grounds for arrest;
2. deception, as indicated by repeatedly lying, use of aliases, or conning others for personal profit or pleasure;
3. impulsiveness or failure to plan ahead;
4. irritability and aggressiveness, as indicated by repeated physical fights or assaults;
5. reckless disregard for safety of self or others;
6. consistent irresponsibility, as indicated by repeated failure to sustain consistent work behavior or honor financial obligations;
7. lack of remorse, as indicated by being indifferent to or rationalizing having hurt, mistreated, or stolen from another;
B) The individual is at least age 18 years.
C) There is evidence of conduct disorder with onset before age 15 years.
D) The occurrence of antisocial behavior is not exclusively during the course of schizophrenia or a manic episode.
Under del A, vilka uppfyller du som en del av diagnosen?
Under del C; du skrev att du hade en vanlig uppvaxt, sa vad skedde under denna delen som gjorde att en psykiatriker bestamde att du uppfyllde kraven?
Du skriver aven att psykiatrikern ansag att diagnosen "kunde förvärra [min] narcissism." Har undrar jag vilka delar du uppfyller for den diagnosen?
The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders fourth edition, DSM IV-TR, a widely used manual for diagnosing mental disorders, defines narcissistic personality disorder (in Axis II Cluster B) as:[1]
A pervasive pattern of grandiosity (in fantasy or behavior), need for admiration, and lack of empathy, beginning by early adulthood and present in a variety of contexts, as indicated by five (or more) of the following:
1. Has a grandiose sense of self-importance (e.g., exaggerates achievements and talents, expects to be recognized as superior without commensurate achievements)
2. Is preoccupied with fantasies of unlimited success, power, brilliance, beauty, or ideal love
3. Believes that he or she is "special" and unique and can only be understood by, or should associate with, other special or high-status people (or institutions)
4. Requires excessive admiration
5. Has a sense of entitlement, i.e., unreasonable expectations of especially favorable treatment or automatic compliance with his or her expectations
6. Is interpersonally exploitative, i.e., takes advantage of others to achieve his or her own ends
7. Lacks empathy: is unwilling to recognize or identify with the feelings and needs of others
8. Is often envious of others or believes others are envious of him or her
9. Shows arrogant, haughty behavior or attitudes.
Om du nu är Psykopat och Narcissist så har jag en fråga.
Jag pluggar i Kina och har en kille i klassen från Iran som jag misstänker start är psykopat och narcissist. Han hotar och blir överdrivet arg och läskig av minsta sak (Saker som vanliga människor inte ens lyfter ögonbrynet av kan han bli helt vansinnig)
Jag undrar, för att han är inte dum, men är han rädd för att göra något mot mig då han troligtvis kommer få ett saftigt straff i Kina. Eller kan hans ilska väga tyngre och skita i konsekvenserna?
Har du ett koncept av rätt och fel på det sättet och är rädd för att åka in i fängelse?
Undrar också varför du ursäktar dig, och varför vill du ge oss chansen att fråga dig saker, som inte ger dig nånting? är inte den här tråden helt meningslös?
Undrar också varför du ursäktar dig, och varför vill du ge oss chansen att fråga dig saker, som inte ger dig nånting? är inte den här tråden helt meningslös?
Allt är meningslöst och Flashback ger en stunds underhållning på resan mot döden.
Senast redigerad av Choegoup 2012-09-10 kl. 09:16.
Har du verkligen rätt diagnos? När t.o.m en sådan erfaren psykolog tycker du är ovanlig på flera sätt.
Det är min erfarenhet av en psykopat i verkliga livet samt stora mängder litteratur i ämnet att en psykopat per definition inte kan förstå sin egen störning. De känner att de inte passar in, att något skiljer dem från människor i sin omgivning. Men istället för att fatta att felet ligger hos dem själva, tror de att det är fel på hela världen. De ställer psykiska diagnoser på sina närmaste, osv. Allt för att bevisa att det är endast de själva som är normal.
En psykopat skulle aldrig göra som du, gå till en psykolog och skriva ett förvånansvärt insiktsfullt inlägg här.
Någon slags störning verkar du ha, efter vad du beskriver. Men kanske du borde uppsöka andra psykologer. Det finns aspergers och autism som också kan ge de symptom du beskriver
Låter snarare som att du är stolt över din diagnos, att du känner dig speciell, och därför gjort denna tråd. Egentligen verkar du bara vara en normal person som har svårt för människor...
Det är extremt motsägelsefullt att göra en "fråga mig vad ni vill"-tråd om man nu är psykopat och inte har någon slags empati.
Någon slags störning verkar du ha, efter vad du beskriver. Men kanske du borde uppsöka andra psykologer. Det finns aspergers och autism som också kan ge de symptom du beskriver
Det känns väl lite bättre att se sig själv som Hannibal Lecter istället för Rainman...
Låter snarare som att du är stolt över din diagnos, att du känner dig speciell, och därför gjort denna tråd. Egentligen verkar du bara vara en normal person som har svårt för människor...
Det är extremt motsägelsefullt att göra en "fråga mig vad ni vill"-tråd om man nu är psykopat och inte har någon slags empati.
No shit.
Hej, jag har lästnågra Bret easton ellis böcker och vill berätta hur jag skulle vilja vara -egentligen.
Eftersom TS är besatt av att betona hur lite han gör för andra, VARFÖR gör han då denna tråd? Den kan endast hjälpa oss. Bekräftelse får han ju genom att vara en Svensk Patrick Bateman så varför?
För mig känns det som du har sökt denna diagnos(er) för att tillfredsställa din undran över att du är annorlunda gentemot det samhälle du har växt upp i?
Jag var i ett liknande scenario under mitt liv då jag uppfattade, och delvis gör fortfarande, människor på ett visst sätt. Får ta en mer noggrann titt senare.