2020-08-16, 10:19
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Läser ni någonsin studier om preparaten ni uttrycker sådan tilltro till?

Finns i stort sett inga studier på YK11. Iaf inte på människor. Däremot finns det många som har använt det med väldigt positiva resultat. Det enda dåliga med YK11 är tydligen att det är testo suppressivt och att det är levertoxiskt vid höga doser.
Citera
2020-08-18, 18:56
Medlem
Sarm Ostarine (MK 2866)

Hej! Har nu ungefär kört en Ostarine-kur på 20 mg om dagen i snart 2 veckor och tycker mig gilla det svar jag fått hittills mycket bra även om det kanske är lite för kort tid att säga något än? En polare som kört en kur på 20mg i 100 dagar som fick mig att prova detta. Han har fått mycket bra resultat av kuren och lagt på sig en ansenlig mängd muskler.
Vore kul att höra era erfarenheter av denna SARM! Vad fick ni ut av kuren?
En annan fråga är om PCT ens behövs efter enbart en kur på ostarine? Av den forskning jag lyckats läsa mig till verkar ostarine vara den mildaste SARMen av dem alla och många säger att en pct inte behövs. Har iaf tillgång till Nolvadex om jag skulle tycka mig behöva det efter kurens slut. Om jag nu skulle köra en kur till i framtiden på en annan SARM t ex RAD140 (har jag funderingar på) hur länge bör man vänta mellan kurerna isåfall?
MVH styrkekramar!
Citera
2020-08-19, 13:59
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Finns i stort sett inga studier på YK11. Iaf inte på människor. Däremot finns det många som har använt det med väldigt positiva resultat. Det enda dåliga med YK11 är tydligen att det är testo suppressivt och att det är levertoxiskt vid höga doser.

Bra exempel. Det är alltså testo supperssivt och levertoxiskt, vad är då egentligen nyttan med SARMs kontra vanliga orala steroider?

Sen, om nu SARMs hade fungerat och varit relativt förskonat från biverkningar så hade det inom loppet av något år blivit en laglig miljardindustri. Nu har det emellertid inte blivit så utan istället har hypen om SARMs plockats upp av diverse UG-lab, det säger inte dig och ni andra som använder SARMs något?
Citera
2020-08-19, 14:09
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Bra exempel. Det är alltså testo supperssivt och levertoxiskt, vad är då egentligen nyttan med SARMs kontra vanliga orala steroider?

Sen, om nu SARMs hade fungerat och varit relativt förskonat från biverkningar så hade det inom loppet av något år blivit en laglig miljardindustri. Nu har det emellertid inte blivit så utan istället har hypen om SARMs plockats upp av diverse UG-lab, det säger inte dig och ni andra som använder SARMs något?

Nu svarade du väldigt selektivt. Jag skrev "levertoxiskt vid höga doser". Med höga doser menas så höga doser som man aldrig kommer att ta, alltså runt 60mg/dag. Det är samma sak som att folk brukar påpeka att Cardarine minsann är cancerogent. Ja, det är det, vid doser som ligger på 100 gånger så mycket som en rekommenderad dagsdos.

Du är alltså en av dom som tror att SARMs inte ens fungerar? Säg mig då, varför har 80% av alla SARMs då blivit läkemedelsklassade i Sverige?
Citera
2020-08-19, 15:12
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Yk-11 är väldigt levertoxisk då den är av en methyliserad ”nånting” oral formula, mins inte riktigt och har segt nätverk, svårt att googla osv. Och en annan sak man ska passa sig för med just yk-11 är att den inte stärker/bygger upp vävnaden i muskelfästen, senor och leder.Detta leder till att muskulaturen och styrkan växer snabbare än vad fästen osv gör, det hänger inte med,vilket kan leda till ökad skadorisk.

Värt att tänka på.
Citera
2020-08-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Min erfarenhet av några SARM:
La till MK-677 och cardarine 20 mg vardera varje dag till en lågdos testo/primo stack för ca. fyra veckor sedan och har nu fått svar på blodproven.
ASAT på 2.7 och ALAT på 1.7 så det blir att lägga av med dessa omgående...
Har någon gång tidigare legat på gränsen på ca. 1.0 för båda vid orala AAS så detta var lite av en shock.
Har använt MK-677 för ett par år sedan utan dessa problem så undrar om det kan vara vanligt med leverpåverkan för cardarine?
Har nu avslutat PCT och gjort nya prov där alla blodmarkörer inklusive levervärdena gått tillbaka till normalen så det var antagligen inte Cardarine i de kapslarna jag tog.
Citera
2020-08-20, 09:48
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
Yk-11 är väldigt levertoxisk då den är av en methyliserad ”nånting” oral formula, mins inte riktigt och har segt nätverk, svårt att googla osv. Och en annan sak man ska passa sig för med just yk-11 är att den inte stärker/bygger upp vävnaden i muskelfästen, senor och leder.Detta leder till att muskulaturen och styrkan växer snabbare än vad fästen osv gör, det hänger inte med,vilket kan leda till ökad skadorisk.

Värt att tänka på.

Att det är "väldigt levertoxiskt" baserar du på vad? Visst, I dubbla normala doser är det levertoxiskt, men ingen information jag stött på har påstått att det är väldigt levertoxiskt.
Citera
2020-08-20, 11:33
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Att det är "väldigt levertoxiskt" baserar du på vad? Visst, I dubbla normala doser är det levertoxiskt, men ingen information jag stött på har påstått att det är väldigt levertoxiskt.

Att du inte "stött på" den informationen är kanske för att du inte aktivt sökt den? Och att du är en försvarare av Sarms är ju lätt att inse.
Citera
2020-08-20, 12:08
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Att du inte "stött på" den informationen är kanske för att du inte aktivt sökt den? Och att du är en försvarare av Sarms är ju lätt att inse.

Jag har sökt runt på många olika sidor. Jag kollar inte bara upp information på en sida utan runt tio sidor när jag söker efter tillförlitlig information. Kristoffer-Robin gav ingen källa till sitt påstående. Om du vill ha källor till mitt påstående så är det bara att googla "yk11 livertoxic" så kommer varje sida du går in på styrka det jag påstått.

Jag är inte någon försvarare av SARMs perse utan jag är en försvarare av sanning och jag ogillar misinformation.
Citera
2020-08-20, 16:02
Medlem
NordicWellnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin

Värt att tänka på.

BULLSHIT! Har lagt flera timmar på att söka upp detta påstående på nätet och hittar 0 information. Har även skapat en diskussionståd på reddit där flera har svarat att det inte finns underlag varav en skrev att hans blodvärden inte var påverkade efter flera månader på 10mg ED.

Så var god dela med dig av dina länkar/källor <3
Senast redigerad av NordicWellness 2020-08-20 kl. 16:09.
Citera
2020-08-20, 21:23
Medlem
Jag är 18 och vill ta något för att hjälpa mig på traven med att bygga muskler. Vad tycker ni och varför? Varit inne lite på mk677 eller 2866 men känns som de alone inte kommer hjälpa till så som jag vill. Sampe och Oliver ha ju tagit något och jag tänker liknande fast vill inte riktigt bli så stor. Tacksam för vettiga svar
Citera
2020-08-20, 22:23
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixerz
Jag är 18 och vill ta något för att hjälpa mig på traven med att bygga muskler. Vad tycker ni och varför? Varit inne lite på mk677 eller 2866 men känns som de alone inte kommer hjälpa till så som jag vill. Sampe och Oliver ha ju tagit något och jag tänker liknande fast vill inte riktigt bli så stor. Tacksam för vettiga svar

Jag tror alla här är rörande överens om att det är helt jävla stendumt att börja med PED:s i så ung ålder. Dina hormoner är på topp och du kommer aldrig att ha lika lätt att bygga muskler naturligt som nu. Skaffa dig ett ordentligt träningsprogram, rejäl självdisciplin och ät rätt istället.

Men för att svara på din fråga är varken MK-677 eller MK-2866/Ostarine någonting som bygger några större mängder massa. MK-2866 används framförallt för att undvika muskelnedbrytning vid deff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in