Citat:
Ursprungligen postat av
bartram
Det kan ha varit så men man kan också ha agerat på tro, aningar om var lösningen finns. Det finns ingen uppsida alls (Jag, Basfakta mfl har skrivit mer om detta i tidigare inlägg).Läs också LB:S "Nationens intresse.
Jo, jag har läst den. En av de bättre i genren. Att det är samma mekanismer som kickar in i händelser av den här dimensionen. Det förklarar emellertid inte varför locket fortfarande är på om det nu inte finns fog för att lösningen är säkerhetspolitisk dynamit.
Jag tror som sagt att USA/NATO ligger bakom både MOP och ubåtstramset.
Citat:
Om varför inget läckage skett: a)PÅ personnivå, det finns ingen uppsida , bara massa problem, förvecklingar som ingen kan förutse. Dessutom lojalitet mot andra i grupp. Slutligen kan nog en del personer ha eliminerats
Att personer som var inblandade i konspirationen inte läcker är inga konstigheter. Här handlar det i så fall om helt oskyldiga aktörer som bevittnar sin kuppövning förvandlas till allvar mitt framför ögonen.
Här är det svårare att hålla tätt, allt annat lika.
Citat:
b) På organisationsnivå: Jag vill minnas att HEHEHO skrivit inlägg vars innebörd var att MOP i sig var en maktdemonstration- en strategy of tension.
Det tror som sagt jag också. Att wt-männens arroganta uppträdande fullt synliga för vittnen ingick som ett moment i operationen.
"Vi vet att ni vet att det var vi men att ni inte vågar göra något ..."
Citat:
Antag exempelvis att en hemlig militär övning infiltrerats av främmande makt på ngt sätt. Föreställ dig nesan för exempelvis militära UND/säk. Tror du man vill babbla om det? Vem är fiende, vem är vän?. Bra miljö för paranoia som riskerar att lamslå verksamhet.
Som sagt, se ovan.
Citat:
Edit: beträffande (a) Det finns dock uppgifter i tråden om att personer, via mellanhänder, har sonderat möjigheter till amnesti om man börjar snacka men att dessa förfrågningar fått kalla handen av PU
Det tror även jag är den sista chansen till en lösning på mordet.