2020-08-18, 00:07
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det uttalandet som nu görs i Läkartidningen av Region Östergötland är mycket speciellt. Jag har faktiskt inte sett något liknande från myndigheter i andra Europeiska länder att man utan att presentera underlag försöker tona ner siffrorna. Jag har sett i UK att man justerat ner siffror men det är då man sett att det finns de som tillfrisknat från COVID19 och sedan dött som räknats in:
Lägg ner ditt trams och din ryktesspridning. Det är inga officiella siffror som justerats ned.

Jag upprepar DET ÄR INGA OFFICIELLA SIFFROR SOM JUSTERATS NED. De officiella siffrorna har justerats UPP under en period av snart tre månader.

Some people...
Citera
2020-08-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
https://en.wikipedia.org/wiki/Anthony_Fauci

Han vet vad han pratar om.
Nej det gör han ju uppenbarligen inte och var det verkligen så smart avv honom att stödja viruslaboratorium i Kina?
Citera
2020-08-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang

Jag upprepar DET ÄR INGA OFFICIELLA SIFFROR SOM JUSTERATS NED. De officiella siffrorna har justerats UPP under en period av snart tre månader.
Ja med folk som dött med C19 inte bara av. Det är du som borde lägga ned ingen har väl haft så mycket fel och visat sådan okunnighet om detta i denna tråd? trots att du påstår dig jobba med detta.
Citera
2020-08-18, 00:09
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Inte allt men uppenbarligen mycket. Många som du verkar ha köpt hela Corona kiosken.

Ser du inte att det finns inget samband med att styra ekonomi eller avfolka världen enligt NWO, för vad man ser är att alla har skitit i brallan som man säger, ALLA länder.
Men visst kan man göra vinster på Corona, det företag som skapar det första fungerande vaccinet blir rik men många följer snart efter och sedan är världen fri från skiten, jag gissar inom 2år.
Citera
2020-08-18, 00:10
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så det är omöjligt att veta. Precis som med Covid. Då kan vi lägga ner all statistik då. Låter som rejält fint resonemang. Kommer du att numera sluta att posta inlägg som har någon statistisk referens?

Eftersom vi nu kommit fram till att det inte går att uppskatta dödligheten av influensa eller Covid så är vi mest ett par fyllon på en parkbänk. Vi får se vilka som är uppe längst...
Nej, det kommer jag inte 😄!
Det går ju att gissa eller göra skattningar. T ex FHM har skattat hur dödlig covid-19 är i Stockholm.
Men som Kaptenstjärt påpekade så kommer dödligheten antagligen att vara som högst i början av pandemin för att sedan sjunka.
Jag antar att det finns skattningar av hur dödlig säsongsinfluensan är, men jag har inte hittat någon.

http://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/s/skattning-av-letaliteten-for-covid-19-i-stockholms-lan/

Vi kan anta att säsongsinfluensan 2017-2018 tog mellan 1000 och 3000 liv.
Covid-19 har hittills tagit knappt 6000 liv.
Kanske är siffrorna någotsånär jämförbara.
Så vi kan kanske preliminärt säga att covid-19 i bästa fall bara har tagit dubbelt så många liv som ett svårt influensaår?

Är det värt alla restriktioner och stängda skolor?
Senast redigerad av DoraF 2020-08-18 kl. 00:12.
Citera
2020-08-18, 00:10
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ja med folk som dött med C19 inte bara av.
Nej, de officiella siffrorna inkluderar ENDAST de som avlidit av COVID-19. Inte med.

Vi publicerar nya siffror i morgon. Du får titta där.
Citera
2020-08-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Men visst kan man göra vinster på Corona, det företag som skapar det första fungerande vaccinet blir rik men många följer snart efter och sedan är världen fri från skiten, jag gissar inom 2år.
Men din idol Fauci säger ju att detta virus kommer vara med oss år efter år.
. Troligen en av få saker han har rätt om.
Citera
2020-08-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, de officiella siffrorna inkluderar ENDAST de som avlidit av COVID-19. Inte med.
Du har ju haft fel om det påståendet tidigare. Varför ger du inte bara upp?
Citera
2020-08-18, 00:12
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Lägre eller högre än 10 000 döda i Sverige?

🎲 Skulle nog kunna satsa $40 på lägre än 10 000 döda i Sverige (svenska spel?)
"It were not best that we should all think alike, it is difference of opinion that makes horse races"

Vann jag 40$ nu?
(FB) Aktuellt 17 aug, bara 15% av de coronadöda dog av covid
Citera
2020-08-18, 00:16
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Du har ju haft fel om det påståendet tidigare. Varför ger du inte bara upp?
Har jag haft fel?
Om du kan påvisa ETT ENDA fel i något av det jag skrivit här är du välkommen att peka på det. Då med referens.

Jag har till och med publicerat bild på mitt arbets-ID här. Om du är så jävla dum att du inte fattar att jag suttit och delgivit det här forumet förstahandsinformation i ett par månader föreslår jag att du helt enkelt äter ett dussin burkar hundmat för att det ser gott ut - det är på den nivån du befinner dig.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-08-18 kl. 00:20.
Citera
2020-08-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ser du inte att det finns inget samband med att styra ekonomi eller avfolka världen enligt NWO, för vad man ser är att alla har skitit i brallan som man säger, ALLA länder.

Ja? Vilket ju är hela syftet. Kan inte du begripa det? Du svarar ju rätt på din egen fråga.
Citera
2020-08-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ja? Vilket ju är hela syftet. Kan inte du begripa det? Du svarar ju rätt på din egen fråga.

Alltså, att ALLA länder har skitit i brallan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in