2020-08-17, 20:30
  #33781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Anel känns också som han har en skön personlighet enligt mig i alla fall när jag kollat på intervjuer med honom. Han har ju inte heller någon hybris trots dem hyllningarna han fått.

Har inte sett honom lika mycket, men säger inte emot..
Citera
2020-08-17, 20:38
  #33782
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Tror ändå någonstans att Sverige är första alternativet för i princip alla, killarna är födda och uppväxta här, många har spelat i de svenska ungdomslandslagen också..

Spelarna är inte dumma, de är mycket väl medvetna om var de ligger rankingmässigt på ett individuellt plan, tror helt enkelt det är så att Hadzikadunic inser att han kommer få det väldigt svårt att ta en plats som mittback i en svensk startelva någonsin, medan han har en reell möjlighet att göra det i Bosnien rätt omgående, vilket förstås även kommer gynna hans karriär..

Att Ahmedhodzic tvekar mer är fullt förståeligt, då han har en större potential och det absolut finns en möjlighet att han på sikt kan bli en startspelare i ett svenskt A-landslag, han är ju redan nu med i snacket om att bli uttagen i truppen och har framtiden för sig..

Det vet man ju inte, men Zlatan brukar ändå alltid identifiera sig som svensk, mamma är från Kroatien och pappa från Bosnien, men han är från Sverige..

Tror faktiskt att Sverige hela tiden varit förstaalternativet där och när han blev uttagen till A-landslaget, tror jag inte det var något snack..

Det där är olika från person till person, men min känsla är att för Zlatan har det alltid varit Sverige, sedan har farsan kanske drömt om att han skulle spela för Bosnien, men mer än så behöver det inte vara..

Att Zlatan skulle spela för någon annan än Sverige fanns inte på kartan.
Citera
2020-08-17, 20:56
  #33783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Att Zlatan skulle spela för någon annan än Sverige fanns inte på kartan.

Precis, jag finner det också helt uteslutet..
Citera
2020-08-17, 22:08
  #33784
Medlem
Det man inte ska glömma eller underskatta i såna här diskussioner är engagemanget från förbund och ledare. Bosniska sportchefer, tränare och ass. tränare har uttalat sig om Anel, Dennis och så vidare.

Har Janne sagt något om Anel? Hittar bara att en av scouterna har sagt att han har en bit kvar (på frågan "Är det en framtida landslagsman?").

Även om Anel fortfarande är ung lär det väl påverka en del om Bosnien, som hans pappa vill att han spelar för, uppvaktar honom konstant och uttalar sig titt som tätt att dom vill att han ska välja Bosnien - samtidigt som en scout säger att han inte riktigt är där än.
Citera
2020-08-17, 22:25
  #33785
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det man inte ska glömma eller underskatta i såna här diskussioner är engagemanget från förbund och ledare. Bosniska sportchefer, tränare och ass. tränare har uttalat sig om Anel, Dennis och så vidare.

Har Janne sagt något om Anel? Hittar bara att en av scouterna har sagt att han har en bit kvar (på frågan "Är det en framtida landslagsman?").

Även om Anel fortfarande är ung lär det väl påverka en del om Bosnien, som hans pappa vill att han spelar för, uppvaktar honom konstant och uttalar sig titt som tätt att dom vill att han ska välja Bosnien - samtidigt som en scout säger att han inte riktigt är där än.

SvFF har inte valt den vägen och jag tycker det är rätt, ska man t.ex. ta ut Ahmedhodzic för att säkra honom, sedan till nästa samling är han utanför truppen igen? För så kommer det att bli om de anser att han inte är top-4 bland svenska mittbackar för tillfället..

Bosnien har en helt annan taktik, man låg ju på Tankovic rätt mycket också, uppvaktades av Dzeko osv.., men han valde ändå Sverige..

Valet är helt upp till Ahmedhodzic, det är framför allt han själv som torskar på det om han blir en stjärna och då redan stängt dörren för Sverige.. Bosnien är inte dåliga, men de är en betydligt svagare fotbollsnation, det är inget snack om saken..
Citera
2020-08-17, 22:25
  #33786
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Det man inte ska glömma eller underskatta i såna här diskussioner är engagemanget från förbund och ledare. Bosniska sportchefer, tränare och ass. tränare har uttalat sig om Anel, Dennis och så vidare.

Har Janne sagt något om Anel? Hittar bara att en av scouterna har sagt att han har en bit kvar (på frågan "Är det en framtida landslagsman?").

Även om Anel fortfarande är ung lär det väl påverka en del om Bosnien, som hans pappa vill att han spelar för, uppvaktar honom konstant och uttalar sig titt som tätt att dom vill att han ska välja Bosnien - samtidigt som en scout säger att han inte riktigt är där än.

"Tyst diplomati" har väl alltid varit ett svenskt kännemärke. Mer eller mindre framgångsrikt.
Citera
2020-08-17, 22:31
  #33787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
SvFF har inte valt den vägen och jag tycker det är rätt, ska man t.ex. ta ut Ahmedhodzic för att säkra honom, sedan till nästa samling är han utanför truppen igen? För så kommer det att bli om de anser att han inte är top-4 bland svenska mittbackar för tillfället..

Bosnien har en helt annan taktik, man låg ju på Tankovic rätt mycket också, uppvaktades av Dzeko osv.., men han valde ändå Sverige..

Valet är helt upp till Ahmedhodzic, det är framför allt han själv som torskar på det om han blir en stjärna och då redan stängt dörren för Sverige.. Bosnien är inte dåliga, men de är en betydligt svagare fotbollsnation, det är inget snack om saken..

Det enda mästerskapet som Bosnien har kvalificerat sig till sen Jugoslavien upplöstes är VM 2014. Bosnien behöver nästan alla talanger dem kan hitta eftersom Dzeko och Pjanic blir inte yngre.
Citera
2020-08-17, 22:48
  #33788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Det enda mästerskapet som Bosnien har kvalificerat sig till sen Jugoslavien upplöstes är VM 2014. Bosnien behöver nästan alla talanger dem kan hitta eftersom Dzeko och Pjanic blir inte yngre.

Det var starkt gjort att nå VM, har för mig att de fick något felaktigt domslut emot sig där..

Förstår det, ser heller inget fel i att de hör av sig till lirare som t.ex. Tankovic, Hadzikadunic & Ahmedhodzic, kopplingen är solklar när deras familjer har påbrå från landet..

Det vore tjänstefel av dem att inte höra av sig, sedan är det upp till spelarna att göra ett val..
Citera
2020-08-17, 23:04
  #33789
Medlem
Men det känns ju som om andra länder även stornationer om dem ser en talang som har dubbla medborgarskap så säkrar dem honom oavsett om han håller landslagskvalité eller ej.
Citera
2020-08-17, 23:43
  #33790
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Men det känns ju som om andra länder även stornationer om dem ser en talang som har dubbla medborgarskap så säkrar dem honom oavsett om han håller landslagskvalité eller ej.

Känns det så eller är det så? Vad ska man göra då? Bör de ta ut Ahmedhodzic bara för att hindra honom från att kunna välja Bosnien och inte för att han är tillräckligt bra?

Spelarna måste ändå kunna stå för någon egen slags tankeverksamhet här, om Anel blir en stjärna som skulle platsa i båda ländernas startelvor, så lär han ha större möjligheter att nå mästerskap och kunna gå långt i dessa med Sverige..

Om han väljer Bosnien, så stänger han alla möjligheter till att kunna spela för Sverige i framtiden, svårare än så är det inte.. Valet är helt upp till spelaren, om han vill stänga den dörren redan nu..
Citera
2020-08-18, 00:29
  #33791
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/sverige/uppgifter-ahmedhodzic-uttagen-i-blagults-bruttotrupp/?utm_source=t.co&utm_medium=social&utm_campaign=

Jahaja. Då är frågan om de är p.g.a press / fuling för att säkra / fuling för att få Anel att dröjja sitt beslut / eller genuin uttagning för man inte ser så många vettiga mittbackar inför kommande samling efter VNL/Jansson/X.

Hade jag haft kniven mot strupen IDAG så hade jag tagit VNL Jansson J.Nilsson och sen är jag kluven på den 4e. Inte Granqvist dock. Anel är definitivt ett namn jag hade kunnat se som 4/5 e ledet om jag inte glömmer någon. Det gynnar ju rätt mycket att han är mitt i säsong medans andra inte är.
__________________
Senast redigerad av znorlax 2020-08-18 kl. 00:31.
Citera
2020-08-18, 00:40
  #33792
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Känns det så eller är det så? Vad ska man göra då? Bör de ta ut Ahmedhodzic bara för att hindra honom från att kunna välja Bosnien och inte för att han är tillräckligt bra?

Spelarna måste ändå kunna stå för någon egen slags tankeverksamhet här, om Anel blir en stjärna som skulle platsa i båda ländernas startelvor, så lär han ha större möjligheter att nå mästerskap och kunna gå långt i dessa med Sverige..

Om han väljer Bosnien, så stänger han alla möjligheter till att kunna spela för Sverige i framtiden, svårare än så är det inte.. Valet är helt upp till spelaren, om han vill stänga den dörren redan nu..

Bryr mig inte ett skit om landslaget men jag önskar alla landbytande personer en icke lyckad landslagskarriär. Hade varit karma om dessa får ett 10-20 min inhopp bara för att ”reserveras” dom för att sen aldrig bli uttagna igen/bänkspelare.

Tänker inte spelarna på detta? Att de finns risk man bara utnyttjas för att tingas och sen kanske inte mer än så.

Som någon skrev i tråden så är det märkligt att svenska landslaget minsann passar när de vankas u-landslagsspel för att sen ge kalla Hamrén fingret.

Att vi förlorat Handzuk (stavning) skiter jag i men Anel hoppas jag väljer rätt landslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in