2020-09-08, 19:26
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Jo jag vet, men en match är inte jätte sägande, speciellt under rådande omständigheter. Nu ska jag dock inte ljuga och säga att jag har jättebra koll på Kroatien, men är dom mycket sämre än vad dom har varit tidigare? Tycker dom varit ett top 10 lag i Europa under rätt många år nu.

Nej, både Kroatien och Portugal har förstås lag som är klart bättre än Sverige på pappret. Men visst är Portugal ännu bättre än Kroatien sett till spelarmaterial.
Citera
2020-09-08, 19:30
Medlem
Olsen - Krafth, Jansson, Helander, Augustinsson - Kulusevski, Olsson, Svensson, Forsberg - Berg, Isak

Ugh.. inte alls tagg på det försvaret med tanke på att de knappt lirat ihop och går upp mot ett extremt kreativt lag.
Citera
2020-09-08, 19:33
Medlem
BarryHeros avatar
Nu är elvan officiell:
Olsen

Krafth - Jansson - Helander - Augustinsson

Kulusevski - Svensson - Olsson - Forsberg

Isak - Berg (K)
Måtte kapten Berg sätta stopp för BLM-tramset!
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Dejan läser tydligen alltid bibeln före matcherna. Finns det någon exeget som ger sig på en kvalificerad gissning vad för bibelstycke han månde ligga på spelarhotellet och läsa?
Vad sägs om Fader vår (Matteus 6:9-12)?
Fader vår som är i himmelen.

Helgat varde ditt namn.

Tillkomme ditt rike.

Ske din vilja, såsom i himmelen
så ock på jorden.

Vårt dagliga bröd giv oss idag,
och förlåt oss våra skulder,
såsom ock vi förlåta dem oss skyldiga äro,
och inled oss icke i frestelse
utan fräls oss ifrån ondo.

Ty riket är ditt och makten och härligheten
i evighet.

Amen.
Citera
2020-09-08, 19:35
Medlem
TrolleriKontos avatar
Portugals lag:

Lopes
Cancelo, Dias, Pepe, Guerreiro
Danilo, Fernandes, Moutinho
Ronaldo, Joao Felix, Bernardo Silva
Citera
2020-09-08, 19:41
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Olsen - Krafth, Jansson, Helander, Augustinsson - Kulusevski, Olsson, Svensson, Forsberg - Berg, Isak

Ugh.. inte alls tagg på det försvaret med tanke på att de knappt lirat ihop och går upp mot ett extremt kreativt lag.

Du kanske får som du vill: 4-0 i röva.

Måste till en bragdguldsmatch från Svensson här alltså.

Osammanspelt backlinje bakom sig.

Fem offensiva spelare framför sig.

Och så han själv där i mitten som ska hålla ihop det hela.
Citera
2020-09-08, 19:42
Medlem
junazs avatar
Vill minnas att någon skribent satte den elvan rätt bra (utom möjligtvis Helander).

Lindelöf lär ju ha lämnat sent återbud, han är inte med på bänken heller verkar det som. Finns ju annars ingen som helst anledning att inte spela ihop VNL-Jansson så mycket det bara går.

Däremot väntat att Seb Larsson ut betyder Gurra Svensson in. Mot toppnationer av Portugals dignitet måste det alltid finnas en defensiv balans på mittfältet, som många av oss varit inne på.

Kul för övrigt att se Isak och Kulusevski från start!
Citera
2020-09-08, 19:44
Medlem
Citat:

Ja det känns verkligen som Janne tänker "fuck it, träningsmatch deluxe och vi är klara för EM. Ska vi testa så testar vi rejält" och kör ny offensiv (inte bara att man kör isak/kulu men Olsson/Forsberg/kulu ihop) OCH en defensiv med 1 ordinarie. Varav han är knappt tillbaka efter långtids skada haha.

Detta är en match som man kommer bli bedömnda som om de vore en viktig tävlingsmatch sett till resultat, trots att man spelar den som en test-match i en glorifierad vänskapsmatch. Utspelen ska bli roliga att läsa efteråt.

-----

Å andra sidan så piskar svenska u21 förvånande på Italien just nu. 3-0 efter 59m och Almqvist, Karlsson & Irandust har spelat riktigt bra i omställningarna. Jag gillar Karlsson väldigt mycket så kul att se han fortsätta i U21.

Roland lyckades fan ställa upp en välbalanserad 11a för en gångs skull efter Kulusevski/Svanberg tappet!

(Jag vet, de finns en u21 tråd men det är smått relaterat till A laget och den tråden är så död anyway)
Senast redigerad av znorlax 2020-09-08 kl. 19:47.
Citera
2020-09-08, 19:48
Medlem
junazs avatar
Citat:

Säg inte det, vill minnas att Gurra var stabil när han kom in efter 20 min på San Siro mot Italien i VM-playoffen, när Jakob Johansson drog korsbandet.
Citera
2020-09-08, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Nja de har spelat ihop en hel del. Dock inte så mycket i A-landslaget.
Citera
2020-09-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Nja de har spelat ihop en hel del. Dock inte så mycket i A-landslaget.

När var det senaste dem spelade ihop? Ett antal år sedan och de har alla ändrats och utvecklats en del sedan dess med.

Nja jag förväntar mig väldigt lite av våran defensiv. Speciellt mot vad Portugal radar upp offensivt. Kan bli rätt ovackert
Citera
2020-09-08, 20:05
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Säg inte det, vill minnas att Gurra var stabil när han kom in efter 20 min på San Siro mot Italien i VM-playoffen, när Jakob Johansson drog korsbandet.

Ja, absolut. Jag gillar Svensson. Vad jag menar är att han kommer få mycket att göra idag och blir en nyckelspelare, med tanke på omgivningen han befinner sig i.

På San Siro hade han Granen, Lindelöf och Lustig bakom sig, Sebastian Larsson och Victor Claesson intill sig, samt ett anfallspar i Berg och Toivonen som spelade ihop första gången när de var 14 bast, och som var nästan telepatiskt synkade och som la ner ett monsterjobb i defensiven.

Nu har han en osammanspelt backlinje bakom sig, en oprövad Kulusevski och offensive Olsson intill sig, en Forsberg som inte kan försvara, och Isak där framme, som inte är i närheten av en lika rutinerad spelare som Toivonen.

Gurra kommer få jobba rejält ikväll. Förhoppningsvis gör han det med bravur. Det var bara det jag ville ha sagt.
Citera
2020-09-08, 20:06
Medlem
Korders avatar
Sverige myntar halvt B-lag medan Portugal raddar upp hela jävla arsenalen. Poäng idag vore väldigt imponerande.

Gurra Svensson och Jansson-Helander mot Bernardo Silva, Bruno Fernandes, João Felix...

...och Ronaldo.

Blir åka av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in