2020-08-14, 22:55
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, på sådana där ställen kan jag förstås tänka mig att det är en stor fördel att skriva något personligt och lägga ned tid på det eftersom de flesta väl får skicka meddelanden till de flesta, eller? Det måste ju märkas om man skrivit något slentrianmässigt eller t.o.m. kopierat en text som man sänt till femtioelva kvinnor. "Kåt?" tror jag liksom inte riktigt räcker ens på en sida för sexkontakter.

Precis, så länge man inte är blockerad kan man skriva till vem man vill. Ifall någon kollar min profil och inte tycker att jag verkar vara något att hänga i julgranen kan dom blockera mig för att slippa få mail från mig.
Nä, "kåt i kväll?" är en mycket dålig öppningsreplik då man befinner sig på en sida för sexsök, det är som underförstått på något sätt att man har lust till sex, men inte med någon slumpvis man.

Fast jag tror att något personligt är lika viktigt vid seriös dejting, då jag tror att många kvinnor vill känna sig "utvalda", att mannen valt en pga något specifikt, så inte bara ett "hallå lisa" då det inte säger något om varför mannen kontaktar en. Han kan ju ha skickat samma till 100 st andra, och då känner man sig inte så speciell, utan snarare som en i mängden där han hoppas att vem som helst nappar. Men jag vet inte om kvinnor som dejtar seriöst tycker så?
Men å andra sidan så måste man väl ha matchat för att kunna skriva till varandra?
Citera
2020-08-14, 23:00
Medlem
lafemmefatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Förstår inte hur ni orkar denna app, massa lösaktiga horor med könssjukdommarnas a-ö.

Tycker ni inte det är äckligt? Jag och ett gäng polare gjorde ett test på den lokala madrassen och hon var på att knulla oss en efter en 4 st totalt på samma dag hahaha, hon boka in oss på olika tider. Givetvis ignorera vi efter men aa ni fattar.

Säger väl kanske lite om medelåldern här inne, jag letar efter wifey material och de hittar man fan inte på tinder iaf 😂
Det bisarra är väl att du tror att du själv är något att hänga i julgranen.
Citera
2020-08-14, 23:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Precis, så länge man inte är blockerad kan man skriva till vem man vill. Ifall någon kollar min profil och inte tycker att jag verkar vara något att hänga i julgranen kan dom blockera mig för att slippa få mail från mig.
Nä, "kåt i kväll?" är en mycket dålig öppningsreplik då man befinner sig på en sida för sexsök, det är som underförstått på något sätt att man har lust till sex, men inte med någon slumpvis man.

Fast jag tror att något personligt är lika viktigt vid seriös dejting, då jag tror att många kvinnor vill känna sig "utvalda", att mannen valt en pga något specifikt, så inte bara ett "hallå lisa" då det inte säger något om varför mannen kontaktar en. Han kan ju ha skickat samma till 100 st andra, och då känner man sig inte så speciell, utan snarare som en i mängden där han hoppas att vem som helst nappar. Men jag vet inte om kvinnor som dejtar seriöst tycker så?
Men å andra sidan så måste man väl ha matchat för att kunna skriva till varandra?
Japp! Det är det fina i kråksången. OM det inte är så att man sveper höger — alltså lajkar — ungefär samtliga kvinnor på Tinder och därefter skriver till dem omedelbart. Det finns helt oavsett betydligt roligare sätt att inleda en konversation än att bara skriva "Hej" (den normala varianten på "Kåt?"). En klassiker är att kommentera något som står i biografin/presentationen. Då visar man på i alla fall något vis att man läst, om så bara efter att ha matchat med någon som man i själva verket inte precis lagt på minnet. Man kan antagligen göra samma grej på Bodycontact om det är någon som skrivit något lite roligare än "Kvinna. Söker sex med män."

På Tinder tror jag f.ö. inte att det funkar alls att skriva "Knulla?", eller liknande, för att öppna ett samtal. Då blir man troligen både avmatchad och anmäld. Det är inte som på BC, där det så klart finns en överenskommelse om att medlemmarna söker sex.
Citera
2020-08-14, 23:07
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lafemmefatale
Det bisarra är väl att du tror att du själv är något att hänga i julgranen.

Vart påstod jag det?
Citera
2020-08-14, 23:08
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja eller så är de bara ugly, liknar Jabba the hut eller har så mycket botox att läpparna ser ut som en vaskrensare.

#1K4U

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Asså jag orkar inte!!
Jabba the hut!! 😂😂Du gjorde min fredag

Botoxen har gått åt extremt fel håll. Läpparna ser större ut än skinkorna

Men hörni haha…fillers har folk i läpparna inte botox som är mot rynkor.
#tack

Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Österrike vet jag inte, men Tyskland är ju på många sätt väldigt likt Sverige med demografi, feminism, vänsterism osv. Så kan tänka mig att många tyskar använder Tinder.

Äntligen …tycker du har sjukt mycket att tillföra i denna tråd.
Citera
2020-08-15, 00:24
Medlem
JustZlatans avatar
Så fort prenumerationen tar slut börjar likesen komma. Vilken bluff Tinder är. Är 80 likes bra?
Citera
2020-08-15, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så fort prenumerationen tar slut börjar likesen komma. Vilken bluff Tinder är. Är 80 likes bra?
Har du Tinder gold?
Citera
2020-08-15, 00:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Har du Tinder gold?

Hade i en månad. Tänker inte förnya då Tinder är helt värdelöst.
Citera
2020-08-15, 00:50
Bannlyst
Citat:
Hade i en månad. Tänker inte förnya då Tinder är helt värdelöst.
Gör istället som jag gjort; skaffa en ny tinder med trovärdiga catfish-bilder på någon modell, samla så mycket likes och matchningar som möjligt typ i nån vecka, sen ändrar du bilderna till dina egna, köper tinder gold och sedan går in i funktionen "Gillar mig" swipar höger på alla dom tusentals tjejer som swipat höger på din catfish-profil. Rent statistiskt borde det gå att få något napp med tanke på ett stort jävla utbud på brudar.
Citera
2020-08-15, 00:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Gör istället som jag gjort; skaffa en ny tinder med trovärdiga catfish-bilder på någon modell, samla så mycket likes och matchningar som möjligt typ i nån vecka, sen ändrar du bilderna till dina egna, köper tinder gold och sedan swipar på alla dom tusentals tjejer som swipat höger på din catfish-profil. Rent statistiskt borde det gå att få något napp med tanke på ett stort jävla utbud på brudar.

Förstår inte vad det skulle vara bra för. Kastar endast bort pengar.
Citera
2020-08-15, 00:57
Bannlyst
Citat:
Förstår inte vad det skulle vara bra för. Kastar endast bort pengar.
Varför? Du kan skriva rakt av till tusentals brudar genom en enkel swipe eftersom gold funktionen tillåter dig att se vem som gillar dig, och låter dig swipa på dom med en gång.

Det skadar inte att försöka. Någon kommer du att få napp på.
Citera
2020-08-15, 01:06
Medlem
DixieDs avatar
Men vad gör österrikare på tinder då?? Också väldigt många
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in