2020-08-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Nej, de vaccinerar sig. Säsongsinfluensa slår dessutom inte lika hårt mot äldre grupper som COVID-19.
Det kab den såklart göra och vaccin skyddar inte alla och ibland skyddar det knappt någon.
Citera
2020-08-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han har bagatelliserat barns smittspridning.

Varför skriver han då i ett mail att - hålla skolorna öppna skyndar på herd immunity -?

Snacka om dold agenda. Vilket mega-scoop. FHM påstår en sak utåt och har en helt annan plan internt. Detta är helt i klass med IB-affären. Skillnaden är att i det här fallet har 5700 människor dött.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Att barn inte får symptom/inte mottagliga i samma utsträckning som vuxna råder det väl konsensus kring. Annars tycker jag inte det är ett speciellt "djärvt påstående". Som sagt man behöver inte tillhöra den intektuella eliten i den här tråden för att förstå att barn/ungdomar som inte utvecklar symptom inte driver smittan. Jag har inga vetenskapliga referenser som stöd, om det var d du efterfrågade? Men som stickprov kan jag stödja mig på min närmaste omgivning, bor i Stockholmsområdet, 3 barn i skola/förskola samt fru som jobbar som lärare i högstadie. Har inte hört en enda förälder, barn eller kollega till frugan som bekräftats med covid. Därutöver är exempelvis lärare som yrkesgrupp underrepresenterade i covidstatisken. Har inte hört något om att småbarnsförälder skulle vara överrepresenterade i statistiken osv.

Eftersom många sv dessa småbarnsföräldrar är unga själva och uppvisar inte heller symptom.

De menar ju att 40% står för asymtomatisk smitta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Observera att ingen (INGEN!) i Melbourne vill ha det här. Det är deras borgmästare som kört över all opposition och i praktiken infört diktatur i Victoria county.
Det är ju ren lögn det du säger!

Citat:
Essential poll: Victorians overwhelmingly support harsh restrictions to curb Covid second wave
https://www.theguardian.com/australia-news/2020/aug/12/essential-poll-victorians-overwhelmingly-support-harsh-restrictions-to-curb-covid-second-wave
Citera
2020-08-13, 10:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Snacka om dold agenda. Vilket mega-scoop. FHM påstår en sak utåt och har en helt annan plan internt. Detta är helt i klass med IB-affären. Skillnaden är att i det här fallet har 5700 människor dött.
Ja! And still counting....
Citera
2020-08-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Problemet är naturligtvis att om någon tillåts att insjukna så lever smittan kvar. Men du är givetvis avlönad av FHM/Aftonbladet/S/V eller MP. Alternativt en propaganda-bot vilket vi har sett väldigt många av här i tråden.

Kan ingen mod banna den där användaren? Det är en bot, alternativt utvecklingsstörd människa som har rymt från sitt gruppboende.

Gullig du är, att jag skulle vara avlönad vett ja tusan.. tycker svensk media skapar hysteri.. mitt inlägg var inte hysteri.
Varför tror du viruset lever kvar bara för att någon blivit sjuk? Försvinner det inte i och med antikroppar?

Givetvis ska den som har symptom undvika andra och visar negativt kunna tträffa äldre personer. Och positiva när dem är friska.
Citera
2020-08-13, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu blir detta fel forum. Men ändå.
Kan du förklara logiken i att "eliten(?)" vill tvinga folk att ha munskydd?
Är inte det kontraproduktivt om man vill övervaka folk?

Tvärtom. Människorna blir mycket lättare att kontrollera (alltså fullständigt kontrollera, ha full kontroll över) när du redan är isolerad, distanserad och anonymiserad. De människor du eventuellt möter på stan, känner du inte längre igen, då alla täcker sitt ansikte. Du förhindras att skapa möten och sammanslutningar som kan få nya idėer. Du är hänvisad till dig själv och ditt eget förnuft, vilket underlättar avsevärt när "dom" kommer med "lösningen" på våra "problem".

"Vaccinet."

Finns massor med bra litteratur i detta ämne. Sätt igång och scanna internet! Lycka till!
Citera
2020-08-13, 10:18
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Är asymptomatisk smitta mindre effektiv?

Det senaste jag läste så har asymptomatiska samma "virus load" i andningsvägarna som symptomaska,

dvs lika mycket virus.

Jag får leta fram artikeln när jag hinner.

Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Mmm leta gärna upp en referens som visar att en person med grav coronahosta, snorade etc etc smittar sin omgivning lika mycket som en person som har 0%symptom.

Skrivelsen är rätt gammal nu sedan april,

jag har inte hållit mig uppdaterad -nya rön finns garanterat.

"Quantitative SARS-CoV-2 viral loads were similarly high in the four symptom groups (residents with typical symptoms, those with atypical symptoms, those who were presymptomatic, and those who remained asymptomatic)."

Asymptomatic Transmission, the Achilles’ Heel of Current Strategies to Control Covid-19
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2009758

Antag två coronainfekterade personer A och B,

A är asymptomatisk, B har lättare hosta -måste ju va lättare om hen ens kan va uppe,

Båda är inomhus, låt oss anta inne på en centralstation eller flygplats.

A har ett jobb där hen hela tiden och står och ropar ut nåt högt, typ "newspapers, read the latest!".
A har inget munskydd.

B gör inget annat än hostar då och då i sitt munskydd, låt oss säga en FFP2 mask.

Vi antar lika mycket virus för båda i andningsvägarna enligt artikeln.

Vem sprider mest smitta tror du?

Jag tror A.
Senast redigerad av gloffgloff 2020-08-13 kl. 10:51.
Citera
2020-08-13, 10:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Agnes Wold anser att det är viktigare att hålla andan än att tvätta händerna när det gäller att undvika Corona-smitta.
Hur ska lärare kunna hålla andan?🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
2020-08-13, 10:25
Medlem
Majoriteten av Sveriges regioner har noll patienter på IVA. Pandemin håller på och dö ut i Sverige men alarmisterna står fortfarande och tjatar om munskydd hahaha
Citera
2020-08-13, 10:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men rädda 70+ får ju även sitta inne under vanliga vintrar ifall de är livrädda för att få säsongsinfluensan. De andra fortsätter som vanligt.
Nej, de vaccinerar sig naturligtvis!
Citera
2020-08-13, 10:33
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RespeckTheName
Majoriteten av Sveriges regioner har noll patienter på IVA. Pandemin håller på och dö ut i Sverige men alarmisterna står fortfarande och tjatar om munskydd hahaha

Då blir det ju det vi får höra idag på presskonferensen,

att det är över alltihop precis som du säger.

Det ser jag personligen fram emot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in