2020-08-27, 21:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då får vi hoppas att inte alla gör som du och vägrar att vaccinera sig för är det slut på konserthus-, dansrestaurang- och biografbesök för all framtid.

Det räcker ju om "alla andra" gör det, eller har jag missförstått någonting här?

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kom ihåg - Anders Tegnell och FHM är ju allvetande så de vet ju precis vad de gör. Tegnell har ju redan sagt att det inte blir någon andra våg av COVID-19 i Sverige eftersom vi har haft öppna dörrar.

Då borde ju immuniteten vara högre nu. Jag fattar inte varför inte myndigheterna kör en stor, allmän antikroppsscreening, så att vi får veta hur det ligger till med den saken! Som en bieffekt, så skulle de individer som får veta att de har immunitet, kunna bidra till den älskade ekonomin och kulturen utan fara för sig själv och andra...

Med detta sagt, så är det antagligen sant att det finns VISS immunitet i befolkningen nu, och att den har börjat kicka in LITE GRANN...
Citera
2020-08-27, 21:53
Medlem
Intervju med forskare som förespråkar ZeroCovid men är emot lock-down.

"Sweden is fascinating..."

Startar runt 23:30:

https://www.youtube.com/watch?v=_9D8qmGjki8
Citera
2020-08-27, 21:58
Moderator
Chantres avatar
Danskarna har haft 1 meters avstånd sedan de gav rekommendationer. Har fungerat där.
Citera
2020-08-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Kan du ge vilken minut man ska spola fram till?
15 till 17
Citera
2020-08-27, 22:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Lura föräldrar att skicka sina barn till skolan, lura fetton och 60-plussare att åka buss till jobbet, lura kulturtanter att gå på föreställning med Jonas Gardell (vem som nu skulle vilja det ens i vanliga fall), i tron att det är medicinskt ofarligt.

Viruset har muterat sig svagare så det är inget att ägna livet åt. Myndigheterna gör helt rätt i att successivt uppmuntra till vanligt liv och leverne.
Citera
2020-08-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Grattis till cherrypickingen!

Eftersom du uppenbart tittade på sändningen, så vet du ju att jag har en rätt i mitt påstående.
Att du sedan väljer att citera en del av den följande cirkeldiskussionen på samma ämne för att vilseleda får ju stå för dig och dina ryggdunkande gelikar..
Journalisterna sitter ju med 2 meters avstånd ifrån varann framför Tegnell.
Hon (journalisten) pekar och frågar att då ska vi liksom sitta med en meters avstånd då. Varför sitter vi då med 2 meters?!
Jag har läst alla artiklar sen februari om Corona och kan inte minnas att det står i nån av de nånting om 1 meters avstånd.
Det är påhitt som vanligt utan vetenskaplig grund.
Citera
2020-08-27, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det räcker ju om "alla andra" gör det, eller har jag missförstått någonting här?

Då borde ju immuniteten vara högre nu. Jag fattar inte varför inte myndigheterna kör en stor, allmän antikroppsscreening, så att vi får veta hur det ligger till med den saken! Som en bieffekt, så skulle de individer som får veta att de har immunitet, kunna bidra till den älskade ekonomin och kulturen utan fara för sig själv och andra...

Med detta sagt, så är det antagligen sant att det finns VISS immunitet i befolkningen nu, och att den har börjat kicka in LITE GRANN...
Nä, jag tycker bara det är lite märkligt att du räknar med att "alla andra" kommer att stoppa den här smittan så att de äldre ska få leva men du själv inte tänker göra nåt. Och ändå sitter du och klagar på hur egoistiska alla andra är och att nu förstår du precis hur det kunde gå så illa i nazityskland.
Citera
2020-08-27, 22:19
Medlem
Corona kan finnas i luften i 16 timmar viktigt att veta när folk kommer vara inne mer nu när sommaren är över
Citat:
UPDATE on airborne—newest aerosol study (CDC journal) indicates that coronavirus is persistent and stable up to 16 hours in the air! Typical air exchange every 20 min to 4 hrs, depending on ventilation. But up to 16 hours is worrisome (HT @kprather88)
https://twitter.com/DrEricDing/status/1283066221366312961
Citera
2020-08-27, 22:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Skolan startade i måndags förra veckan för de flesta.
Ingen jag känner jobbar hemma längre, allt är exakt som vanligt och har varit länge.
Bor du i Stockholm ?

Det tar två månader innan en ”förändrad åtgärd” syns i statistiken. Den visdomen hade Tegnell, enligt dagens presskonferens, insupit genom att observera smittläget i Sydeuropa.
Citera
2020-08-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jävla idiot, helt otroligt att vi fått ner den exponentiella ökningen när såna jävla autistiska idioter som dig springer runt i samhället.

Du verkar ju ha lyssnat på klippet så det är nog ingen idé att förtydliga för dig vad Tegnell säger om 1 meter och att någon annan skrivit 2 meter, vilket Tegnell tycker är helt okej.

Råden är till för att folk ska hålla avstånd till varandra, inte för att folk ska springa runt och mäta med måttband.

Klarar du av att undvika onödiga sociala kontakter, eller måste Tegnell skriva en lista åt dig med allt som är onödigt?
Du och din Tegnell behöver sitta bredvid varann med 1 meters avstånd och titta på den här videon för att begripa nånting om luftburen smitta överhuvudtaget. För att ni verkar inte ha nån susning om vad det handlar om.

https://t.co/jlEQg0bzOx?amp=1
Citera
2020-08-27, 22:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Corona kan finnas i luften i 16 timmar viktigt att veta när folk kommer vara inne mer nu när sommaren är över

https://twitter.com/DrEricDing/status/1283066221366312961

Det finns massor med partiklar och virus i luften. Du skulle nog må bra om du fick lite SARS-CoV-2 och märkte att det inte var så farligt. Det är som med alla smittor att om man har otur går det illa. En urinvägsinfektion kan utveckla sig till dödlig utgång för vissa, men för de allra flesta går den rätt snart förbi.

Citera
2020-08-27, 23:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Min mamma jobbar på hemtjänsten. Hon har berättat för mig att de anställda inte får ha munskydd när de arbetar. I förra veckan har en gammal kvinna dött efter att hon infekterades av covid. Enligt min mor var det bara hemtjänstpersonalen som har besökt den gamla kvinnan sedan januari. Jag tror inte att min mammas hemtjänst är den enda hemtjänsten där munskydd inte används bland de anställda. Jag hoppas förstås att jag har fel.

Det hoppas jag också. Arbetar man med väldigt gamla och ytterst sköra människor, som hemtjänsten kan göra, så bör man nog använda munskydd när det är omöjligt att hålla avstånd. Det riktigt sköra gamlingarna kan, lätt, dö av andra infektioner än covid-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in