Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2020-08-11, 21:01
Avslutad
Hur i hela friden har Sanna kunnat tillåta allsången att sjunka så lågt.

Den ENDA talangen som uppträdde ikväll, förutom Sanna, var den helt fantastiska tjejen i grön tröja i danskören. Hennes inlevelse har varit något utöver det vanliga denna säsong. Kul att hon även fick sjunga solo ikväll. Helt underbar tjej!

Kasta ut PK-folket på SVT som kvoterar in orkestermedlemmar och artister efter kön och hudfärg, och låt Sanna få bestämma.

Detta år har varit SKIT - Sverige har så mycket mer att ge. Titta på Moraeus gamla program på fredagarna, vilken kvalitet!
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-08-11 kl. 21:15.
Citera
2020-08-11, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha bara unga med igen. Zara, Danny osv. Vilka gillar dom av Skansens trogna äldre tittare? Är det så att äldre som t.ex Skifs inte vågar vara med pga corona?
...och de allsånger de förväntas välja har inget med allsång att göra, utan de tar ytterligare en av sina egna låtar (Saucedo). Samma med Eva Dahlgren häromveckan.

Bra att de visar folk inklippta med sina duoappar. De sitter som fågelholkar och kan inte sjunga med i en endaste ton.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-08-11 kl. 21:14.
Citera
2020-08-11, 21:11
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Sommarlåten? Den heter Idas sommarvisa. Allsången förstörde miljoner människors barndom när de satte fel titel till en av Lindgrens sånger. Jag var rädd att de skulle förstöra Pippi också.

Nej, Idas sommarvisa är ju Du ska inte tro det blir sommar, som framfördes i programmet den 21 juli. Pippis sommarlåt är mycket riktigt Och nu så vill jag sjunga att sommaren är skön. Det var mitt enda (halva) rätt i min – i sig pessimistiska – tippning; borde ha förstått att Danny och Petter har huvudet så långt upp i röven att de inte kunde välja andra låtar än sina egna.

Intressant f.ö. att notera att textraden hela Guds långa dag i Mors lilla lathund tydligen numera bytts ut mot hela dess långa dag, vad nu det skall tänkas betyda. Så även i denna "officiella" musikvideo, trots att man uppenbarligen sjunger Guds långa dag i filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=9smQGIkhD0M
Det gäller att inte stöta sig med någon, förstås.
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2020-08-11 kl. 21:17.
Citera
2020-08-11, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Intressant f.ö. att notera att textraden hela Guds långa dag i Mors lilla lathund tydligen numera bytts ut mot hela dess långa dag, vad nu det skall tänkas betyda. Så även i denna "officiella" musikvideo, trots att man uppenbarligen sjunger "Guds långa dag" i filmen:
https://www.youtube.com/watch?v=9smQGIkhD0M
Det gäller att inte stöta sig med någon, förstås.
Fattades bara det, allt är politik på SVT, och svensk sångglädje har de för länge sedan slutat att bry sig om.
Citera
2020-08-11, 21:23
Avslutad
Sa jag att Sanna är underbar? Lika viktigt som att kritisera SVT som gräver sig allt djupare ner i sin PK-skit - lika viktigt är det att lyfta Sanna till höjderna. Hon är så stabil och säker.
Citera
2020-08-11, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Helen Sjöholm är ju gäst, jag hoppas på hennes vett, smak och respekt för svensk musiktradition.
Tyvärr blev det inte så, hon valde Schytts gamla dänga, Aj Aj Aj.
Citera
2020-08-11, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Sa jag att Sanna är underbar? Lika viktigt som att kritisera SVT som gräver sig allt djupare ner i sin PK-skit - lika viktigt är det att lyfta Sanna till höjderna. Hon är så stabil och säker.
Och med ett tillgjort skratt och sina ”Yeah”.
Citera
2020-08-11, 21:42
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Fattades bara det, allt är politik på SVT, och svensk sångglädje har de för länge sedan slutat att bry sig om.

– Allmänheten är inte så dum som en del lärde tror, menade Evert Taube och envisades med sina litterärt högtstående texter som förvisso gjorde honom folkkär. – Folk är inte så dumma som man tror, de är dummare, påstod å andra sidan Stikkan Anderson, och det är ju hans åsikt som SVT numera har gjort till sin. I Allsång på Skansen anno 2020 börjar den svenska musikhistorien ungefär med Stikkan Andersons tidiga låtar och det är bara melodifestivals- och ESC-arvet som man egentligen bryr sig om: internationellt slätstruken musik, intetsägande texter helt utan egenvärde som dikt.

Även den som till äventyrs anser att ESC-traditionen är vad SVT i första hand bör förvalta borde väl dock vänligen erinra sig hur mycket det svenska musiktraditionen betydde för en grupp som ABBA. Benny Andersson kom från en spelmanssläkt och spelade även under ABBA-tiden hyllningar till svensk folkmusik som Arrival-spåret med arbetsnamnet Ode to Dalecarlia, och Gammal fäbodpsalm även under gruppens internationella konserter. Till denna musik har han som bekant återvänt efter ABBA. Vidare Björn Ulvaeus och Hootenanny Singers många inspelningar av svenska visor, även parallellt med ABBA-karriären. Ja, även den unga Agneta Fältskog skrev ju en Tack Sverige med en patriotisk text som antagligen skulle ge blodstörtning åt dagens Allsång på Skansen-redaktion.
Citera
2020-08-11, 21:50
Bannlyst
Sannas förutsägbarhet om nästkommande års programledarskap börjar bli patetisk. Det är ändå ingen som tror att hon har förstånd nog att sluta. Det är bättre hon säger att hon tänker fortsätta på obestämd tid, eller varför inte döpa om programmet till "Sanna på Skansen"?
Citera
2020-08-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Sannas förutsägbarhet om nästkommande års programledarskap börjar bli patetisk. Det är ändå ingen som tror att hon har förstånd nog att sluta. Det är bättre hon säger att hon tänker fortsätta på obestämd tid, eller varför inte döpa om programmet till "Sanna på Skansen"?
jag anar din ironi men en mycket bra ide:
Färre gäster och trams och mer av den fantastiska Sanna.
Vilken kvinna hon är vacker elegant alltid snyggt klädd äkta sjunger mycket bra har storkarisma utstrålning och star quality som få.Mångsidig dessutom bjuder hon på sig själv.

Ge Sanna ett femårskontrakt MINST hon utgör ju behållningen av programmet nästintill på egen hand.
Citera
2020-08-12, 15:55
Medlem
Citat:
Sanna är en fantastisk kvinna på alla sätt.
Hon är skälet till varför man följer programmet än.
Vacker som en dag fantastisk karisma och utstrålning,
Äkta ,mångsidig ,charmig och en väldigt duktig sångerska dessutom.
Alltid snyggt och elegant klädd.
MER av Sanna behöver vi .
Citera
2020-08-12, 18:40
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Sanna är en fantastisk kvinna på alla sätt.
Hon är skälet till varför man följer programmet än.
Vacker som en dag fantastisk karisma och utstrålning,
Äkta ,mångsidig ,charmig och en väldigt duktig sångerska dessutom.
Alltid snyggt och elegant klädd.
MER av Sanna behöver vi .

Tack för ett bra inlägg! Håller verkligen med dej. Jag blev jätteglad när hon meddelade att hon även nästa år leder allsången på Skansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in