Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-20, 12:53
  #1933
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ett inlägg ovan har redan visat vilken som var den största tittargruppen senast och det är knappast ett unikt fall beträffande tittargrupper det avsnittet. Så egen bubbla och oförmögen till fakta får stå för dig.
Du får gärna se på dina artister i olika program men allsång har sin inriktning och andra program har sin, bara att inse. Gör man likt dig inte det finns som sagt ingen anledning att diskutera.
Det kan ju dock finnas flera anledningar till att folk inte ser på programmet bland annat Sanna. De tog dock in yngre artister när Berghagen var med vilket gjorde att tittarsiffrorna ökade, det finns oftast flera olika faktorer som avgör popularitet. En av anledningar till att jag inte ser på programmet är just Sanna som jag tycker är en usel programledare. Många yngre ser ju också på internet vilket inte brukar tas med i dessa beräkningar. När Berghagen tog över så ökade tittarsiffrorna från 600 000 till 2 miljoner så programmet tjänade på förnyelse och yngre artister, så att inte yngre artister påverkar är nonsens däremot så kan det finnas andra orsaker till att de yngre tittarna sviker.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2021-07-20 kl. 13:25.
Citera
2021-07-20, 20:29
  #1934
Medlem
Jag såg att en av trollkarlarna tryckte in mobilen i lådan på sidan längst ned.
Citera
2021-07-20, 21:02
  #1935
Medlem
Ikväll var det skräp. Jag är också irriterad över att hemmapubliken är kvar. De bilderna har spelat ut sin roll när vi fått riktig publik
Citera
2021-07-20, 21:19
  #1936
Medlem
Jag förstår inte varför de inte tog tillfället i akt när Sanna blev gravid. Dels för att inte utsätta fostret för för hög volym och därmed riskera hörselskador och dels för att förnya programmet med en manlig programledare denna gången.
Citera
2021-07-20, 21:39
  #1937
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag såg att en av trollkarlarna tryckte in mobilen i lådan på sidan längst ned.

Ja det var ett ganska så simpelt trick, om man tittar noggrant så ser man ganska snabbt hur dom gör det.

Men skickliga är dom.
Citera
2021-07-20, 21:46
  #1938
Medlem
sebastian_s avatar
Såg inte klokt ut med den streetiga hiphopen på slutet. Som att de battlade på en bakgata i queens. De behöver ju inte ta med den mest extrema hip hopen, om de nu måste ha med den genren. Men förmodligen är det de gamla tricket att chocka tittarna och sen dra sig tillbaka och få igenom det man vill. Nu sitter folkoch tänker som jag " bara inte de två igen, men en annan typ av hip hop kan jag väl stå ut med"
__________________
Senast redigerad av sebastian_ 2021-07-20 kl. 21:55.
Citera
2021-07-20, 22:25
  #1939
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Såg inte klokt ut med den streetiga hiphopen på slutet. Som att de battlade på en bakgata i queens. De behöver ju inte ta med den mest extrema hip hopen, om de nu måste ha med den genren. Men förmodligen är det de gamla tricket att chocka tittarna och sen dra sig tillbaka och få igenom det man vill. Nu sitter folkoch tänker som jag " bara inte de två igen, men en annan typ av hip hop kan jag väl stå ut med"
Hip-hopen är knappast överepresentrerad i allsång på Skansen utan kanske är 2 artister per säsong. Då tycker jag trollkarlarna eller kokobäng från barnkanalen som var med förra säsongen är värre.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2021-07-20 kl. 22:33.
Citera
2021-07-21, 00:16
  #1940
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jag såg att en av trollkarlarna tryckte in mobilen i lådan på sidan längst ned.
Ja det var enkelt att se, annars tycker jag dom är rätt så skickliga.
Citera
2021-07-21, 07:56
  #1941
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det kan ju dock finnas flera anledningar till att folk inte ser på programmet bland annat Sanna. De tog dock in yngre artister när Berghagen var med vilket gjorde att tittarsiffrorna ökade, det finns oftast flera olika faktorer som avgör popularitet. En av anledningar till att jag inte ser på programmet är just Sanna som jag tycker är en usel programledare. Många yngre ser ju också på internet vilket inte brukar tas med i dessa beräkningar. När Berghagen tog över så ökade tittarsiffrorna från 600 000 till 2 miljoner så programmet tjänade på förnyelse och yngre artister, så att inte yngre artister påverkar är nonsens däremot så kan det finnas andra orsaker till att de yngre tittarna sviker.

Nu var även Anders Lundin rätt länge i.o.f.s (längre än jag trodde innan jag kollade upp det) men det har varit för många olika programledare och alla dessa byten känns inte direkt lysande heller.

Beträffande artisterna lär vi aldrig enas så vi kan släppa det men jag har inget emot yngre/mer oetablerade artister generellt, allt har sin plats dock och skall anpassas efter den största grupp som tittar.
Citera
2021-07-21, 07:57
  #1942
Medlem
Allsång på skansen är ett riktigt tråkigt program i min åsikt!
Citera
2021-07-21, 08:11
  #1943
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaLedaren
Allsång på skansen är ett riktigt tråkigt program i min åsikt!
De verkar dåliga på att hitta bra programledare precis som så ska det låta där alla programledare har varit usla. Personligen föredrar jag Lasse Kroner och Lotta Engberg Framför Sarah Dawn Finer och Sanna Nielsen. Den senaste programledaren som var karismatisk var Lasse Berghagen.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2021-07-21 kl. 08:19.
Citera
2021-07-21, 09:19
  #1944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
De verkar dåliga på att hitta bra programledare precis som så ska det låta där alla programledare har varit usla. Personligen föredrar jag Lasse Kroner och Lotta Engberg Framför Sarah Dawn Finer och Sanna Nielsen. Den senaste programledaren som var karismatisk var Lasse Berghagen.
Jag säger bara det, tack Christer Sjögren, nu har du räddat allsång säsongen för den här sommaren. Han skulle vara med varje vecka, men det går ju inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback