Citat:
Ursprungligen postat av
Lotusgul
Intervjuteknik. Det är inte särskilt enkelt. I TV blir det ännu svårare. Dels handlar det om träning men minst lika mycket om fallenhet. Vill man studera ett av de värre skräckexemplen just nu kan man med fördel titta på Allsången. Sanna har det riktigt jobbigt med pratandet. Hon försöker med förskrivet manus, det blir stelt och låter opersonligt och snudd på maskinellt. Så inser hon att det inte funkar och försöker istället "vara sig själv" och då blir det snudd på ännu värre, lismande och insmickrande. Egentligen är det ganska grymt av SVT att utsätta henne för detta. Det är uppenbart att hon i första hand är sångerska och kanske inte har den där "allround-personligheten" som krävs här. Få personer sjunger bra, ser bra ut, är naturliga i TV och fixar intervjutekniken. På något plan får man kompromissa.
Ja, det är pinsamt att se. Hennes ständiga fraser som "du är min stora idol", "du ser fantastisk ut ikväll", "hur kom denna låten till?", "hur träffades ni?" o s v. Samma frågor och repliker till alla.
Sedan kan jag inte med hennes dialekt, den är gräslig. Skånska normalt sett har jag inget emot, men detta är någon blandning av blekinska och skånska som låter fruktansvärd. Det ihop med hennes ylande går bara inte.
Nej, jag tyar icke längre med Sanna.