Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2020-08-05, 12:25
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Det hör det förflutna till. Numera är hon med i varenda soff- och pratprogram som finns. Allt från "Hellenius hörna", "Nyhetsmorgon" till "Så mycket bättre". Lars Winnerbäck däremot, där pratar vi integritet.

För att återgå till programmet, Sanna var lika speedad och hysterisk igår. Hennes sång är skrikig och hennes gester har blivit mer och mer yviga för varje program. Igår såg hon helt klart gravid ut. Får väl se om det avslöjas något om bulle på jäsning i sista programmet.

Förvånande att Victor Leksell sjöng så surt.

Jaha, tråkigt att höra.
Citera
2020-08-09, 22:44
Medlem
Intervjuteknik. Det är inte särskilt enkelt. I TV blir det ännu svårare. Dels handlar det om träning men minst lika mycket om fallenhet. Vill man studera ett av de värre skräckexemplen just nu kan man med fördel titta på Allsången. Sanna har det riktigt jobbigt med pratandet. Hon försöker med förskrivet manus, det blir stelt och låter opersonligt och snudd på maskinellt. Så inser hon att det inte funkar och försöker istället "vara sig själv" och då blir det snudd på ännu värre, lismande och insmickrande. Egentligen är det ganska grymt av SVT att utsätta henne för detta. Det är uppenbart att hon i första hand är sångerska och kanske inte har den där "allround-personligheten" som krävs här. Få personer sjunger bra, ser bra ut, är naturliga i TV och fixar intervjutekniken. På något plan får man kompromissa.
Citera
2020-08-09, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Intervjuteknik. Det är inte särskilt enkelt. I TV blir det ännu svårare. Dels handlar det om träning men minst lika mycket om fallenhet. Vill man studera ett av de värre skräckexemplen just nu kan man med fördel titta på Allsången. Sanna har det riktigt jobbigt med pratandet. Hon försöker med förskrivet manus, det blir stelt och låter opersonligt och snudd på maskinellt. Så inser hon att det inte funkar och försöker istället "vara sig själv" och då blir det snudd på ännu värre, lismande och insmickrande. Egentligen är det ganska grymt av SVT att utsätta henne för detta. Det är uppenbart att hon i första hand är sångerska och kanske inte har den där "allround-personligheten" som krävs här. Få personer sjunger bra, ser bra ut, är naturliga i TV och fixar intervjutekniken. På något plan får man kompromissa.

Ja, det är pinsamt att se. Hennes ständiga fraser som "du är min stora idol", "du ser fantastisk ut ikväll", "hur kom denna låten till?", "hur träffades ni?" o s v. Samma frågor och repliker till alla.

Sedan kan jag inte med hennes dialekt, den är gräslig. Skånska normalt sett har jag inget emot, men detta är någon blandning av blekinska och skånska som låter fruktansvärd. Det ihop med hennes ylande går bara inte.

Nej, jag tyar icke längre med Sanna.
Citera
2020-08-11, 18:49
Medlem
Säsongsavslutning i kväll.

Med tanke på hur konstig säsongen blivit har jag svårt att tro att Sanna inte kommer tillbaka nästa år.
Citera
2020-08-11, 19:51
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Med tanke på hur konstig säsongen blivit har jag svårt att tro att Sanna inte kommer tillbaka nästa år.

Låt se om vi rätt kan bedöma programmets nuvarande torftiga förutsägbarhet. Jag gissar på följande allsångslåtar i kvällens avslutning:

Bra vibrationer (Runner up: Bang en boomerang)
För kärlekens skull (Runner up: Satellit)
Sjösala vals (Runner up: Änglamark)
Fattig bonddräng (Runner up: Luffarevisan, Pippis sommarvisa)
Leva livet (Runner ups: Är du kär i mig ännu Klas-Göran, Tunna skivor)
Ta av dej skorna (Runner up: Sommarkort (En stund på jorden))

Hoppas jag har tokfel, ho vet. Kanske en Magnus Uggla och/eller Tomas Ledin igen också. Sanna avslutar väl gärna säsongen med Povel Ramel så varför inte Ta av dej skorna i år. Nog lite djärvt att tro på en Taube som ju redan fått med en hel låt i år men lite får man väl hoppas.

Kommer inte med: Uppmärksammande av Kjell Höglund som Årets Cornelisstipendiat. Uppmärksammande av Ola Magnells bortgång.
Citera
2020-08-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Vi får se om en timme om hon säger något om det om hon fortsätter eller inte.
Citera
2020-08-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Låt se om vi rätt kan bedöma programmets nuvarande torftiga förutsägbarhet. Jag gissar på följande allsångslåtar i kvällens avslutning:

Bra vibrationer (Runner up: Bang en boomerang)
För kärlekens skull (Runner up: Satellit)
Sjösala vals (Runner up: Änglamark)
Fattig bonddräng (Runner up: Luffarevisan, Pippis sommarvisa)
Leva livet (Runner ups: Är du kär i mig ännu Klas-Göran, Tunna skivor)
Ta av dej skorna (Runner up: Sommarkort (En stund på jorden))

Hoppas jag har tokfel, ho vet. Kanske en Magnus Uggla och/eller Tomas Ledin igen också. Sanna avslutar väl gärna säsongen med Povel Ramel så varför inte Ta av dej skorna i år. Nog lite djärvt att tro på en Taube som ju redan fått med en hel låt i år men lite får man väl hoppas.

Kommer inte med: Uppmärksammande av Kjell Höglund som Årets Cornelisstipendiat. Uppmärksammande av Ola Magnells bortgång.
Någon Taube blir det nog inte ikväll heller som allsång, ingen Vreeswijk eller Berghagen heller.
Citera
2020-08-11, 19:57
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Någon Taube blir det nog inte ikväll heller som allsång, ingen Vreeswijk eller Berghagen heller.

Helen Sjöholm är ju gäst, jag hoppas på hennes vett, smak och respekt för svensk musiktradition.
Citera
2020-08-11, 20:34
Medlem
Sommarlåten? Den heter Idas sommarvisa. Allsången förstörde miljoner människors barndom när de satte fel titel till en av Lindgrens sånger. Jag var rädd att de skulle förstöra Pippi också.

Petter hade väl sådär låt.

Tycker att hela säsongen varit ett nedköp. Publiken behövs verkligen för allsångsprogram ska fungera, nej de ska inte vara i en liten ruta längst ner
Citera
2020-08-11, 20:44
Medlem
Larasofts avatar
Hur lång är Sanna?
Citera
2020-08-11, 20:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Jaha bara unga med igen. Zara, Danny osv. Vilka gillar dom av Skansens trogna äldre tittare? Är det så att äldre som t.ex Skifs inte vågar vara med pga corona?
Citera
2020-08-11, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hur lång är Sanna?

1 och 80
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto