Citat:
Ursprungligen postat av
Kexchoklad2404
Har för mig att Jesper spela yttermittfältare under Januariturnén. Kan missminna mig.
Han spelar ju ytter i ett 4-3-3 i Elfsborg. Vet att han också spelat anfallare, men jag tror att han är lite tunn för att spela där i landslaget utan det blir nog då som yttermittfältare. Kanske är han tillräckligt bra för att konkurrera om något år men av det jag sett är han inte där just nu.
Simon Olsson i samma lag kanske skulle kunna ersätta Kristoffer Olsson ifall han skulle bli skadad däremot, redan nu. Några klasser sämre, men inte helt olik i stilen.
Vilka finns det annars? Nyman, Lewicki, Larsson, Toivonen, Granqvist, Olsson, Kacaniklic, Tankovic, J.Johansson och säkert några till har ju redan spelat i riktiga matcher (och för det mesta gjort det bra), vilka fler skulle kunna finnas i Allsvenskan? Karlström och Une-Larsson i DIF, Wahlqvist och Thern i Norrköping? Olsson, Larsson och Karlsson kanske då i Elfsborg? Ser någon en framtida landslagsback i han Björnström som hyllas så i Sirius?
Det finns ju ett gäng tonårstalanger som kan vara svåra att bedöma... Fröling t.ex tror en del mycket på, men för de unga så är det lätt att lägga till åldern som ett argument och glömma titta på grundkvaliteten, ibland går det några år och spelaren är helt ointressant...