2020-08-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är Seb Larsson fortfarande aktuell för blågult? AIK är rätt rejält under isen. Sugs in i bottenstriden?

Granqvist och Seb bör erhålla pensionskuvertet. Men all heder åt tidigare insatser!

Ser hellre Lewicki än t.ex. Gustav Svensson, Ken Sema, John Guidetti och möjligen självaste Tankovic.

G. Svensson har i och för sig krigat på bra de gånger som han kastats in.

Men finns det inte plats så får man göra plats åt MFF:s klippa. Som mittback har han överglänst Anel och som mittfältare kan han springa tusen mil, som det väl hette i VM 94.

Sådana egenskaper växer inte på träd direkt, även om folk hellre vill se några sekunders dribblingar och en smidig glidtackling. För egen del ser jag hellre en som sätter foten rätt under 90 minuter.
Seb tror jag kanske får en plats trots AIKs kräftgång. Han är väldigt flexibel, har en grym skalle och erfarenhet. Jag kan se logiken i att ha med honom som trupp-spelare 1 gång till. Men du har rätt, det är nog inte omöjligt att han ryker.

Sema kan vara nyttig nu dock efter en bra säsong i serie A som wingback och lite centralt. Både självförtroende och resultat i benen. Sen får vi se hur de ser ut när EM närmar sig men förhoppningsvis går han vidare på det.
Citera
2020-08-09, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Stämmer det att ryska ligan redan är igång igen? Vilken vila hade spelarna mellan säsongerna? 2 veckor? 3?

Ryska ligan är igång men vet inte hur lång vila. Dennis Hadzikadunic har redan spelat (igår) och vann. I skrivande stund spelar både Berg och Olsson men tyvärr är inte Claesson med ännu.
Citera
2020-08-09, 19:38
Medlem
Jordan Larsson blev målskytt i premiären för Spartak Moskva, ska bli kul att följa hans säsong nu efter en hyfsad debutsäsong. Kul att vi har bra alternativ i anfallet om någon skulle bli skadad.

Edit: Ska tillägas att matchen pågår as we speak så han kan likväl stänka in en till.
Citera
2020-08-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Jordan Larsson blev målskytt i premiären för Spartak Moskva, ska bli kul att följa hans säsong nu efter en hyfsad debutsäsong. Kul att vi har bra alternativ i anfallet om någon skulle bli skadad.

Edit: Ska tillägas att matchen pågår as we speak så han kan likväl stänka in en till.

Berg nätade tidigare i Krasnodars match och Olsson assisterade även ett.

Jordan är en högintressant joker om han fortsätter på sitt spår som han gjort sedan han var i Peking.
Citera
2020-08-09, 20:51
Medlem
Lundbondens avatar
Tankovic är ju landslagsaktuell, men borde inte Nyman och Ludwigson gå före? Ludwigson påminner mig om Johan Elmander.
Citera
2020-08-09, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Tankovic är ju landslagsaktuell, men borde inte Nyman och Ludwigson gå före? Ludwigson påminner mig om Johan Elmander.
De är nog alla 3 en bit ifrån när Andersson, Quaison, Berg, Isak är givna och Kulusevski tar en offensiv plats med. Tankovic var med en period när han var het därmen nu är det trångare och många andra är glödheta i bättre ligor. Även Jordan som nämndes ovan lär gå före.
Citera
2020-08-09, 21:31
Medlem
På tal om både allsvenska spelare och bredd i anfallet måste väl ändå Jesper Karlsson nämnas? 7 mål och 3 assist på 14 matcher för ett andraplacerat Elfsborg vid 22 års ålder!
Citera
2020-08-09, 22:02
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
På tal om både allsvenska spelare och bredd i anfallet måste väl ändå Jesper Karlsson nämnas? 7 mål och 3 assist på 14 matcher för ett andraplacerat Elfsborg vid 22 års ålder!

Helt enig med dig, tycker absolut man borde tala mer om honom. Verkar riktigt grym av det jag sett, han var anledningen till varför jag kollade matchen mot AIK. Och han nätade. Skrev faktiskt om honom för 1 månad sedan:

(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Han borde absolut testas mer i landslagsspel. Problemet är att han är anfallare? Funkar han som mittfältare på ytterkanten också?

Kul för Berg, Olsson och J.Larsson att de gjorde poäng idag.
Citera
2020-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Helt enig med dig, tycker absolut man borde tala mer om honom. Verkar riktigt grym av det jag sett, han var anledningen till varför jag kollade matchen mot AIK. Och han nätade. Skrev faktiskt om honom för 1 månad sedan:

Han borde absolut testas mer i landslagsspel. Problemet är att han är anfallare? Funkar han som mittfältare på ytterkanten också?

Har för mig att Jesper spela yttermittfältare under Januariturnén. Kan missminna mig.
Citera
2020-08-09, 22:19
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Citat:
Har för mig att Jesper spela yttermittfältare under Januariturnén. Kan missminna mig.

Som Kexchoklad sa så var han med i Januari turnén och gjorde mål även där. Var en av få som såg intressanta ut där. Han är definitivt med på listan men han är nog bäst som ytter då han spelar på kanten i en främre 3 helst.

Väldigt intressant spelare men ser gärna att han fortsätter såhär säsongen ut. Då har han 1.5 säsong av jättestark form och bör flytta till BL2/Holland imo. Han är ung än. Gillar honom med!
Senast redigerad av znorlax 2020-08-09 kl. 23:00.
Citera
2020-08-09, 22:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Han spelar ju ytter i ett 4-3-3 i Elfsborg. Vet att han också spelat anfallare, men jag tror att han är lite tunn för att spela där i landslaget utan det blir nog då som yttermittfältare. Kanske är han tillräckligt bra för att konkurrera om något år men av det jag sett är han inte där just nu.

Simon Olsson i samma lag kanske skulle kunna ersätta Kristoffer Olsson ifall han skulle bli skadad däremot, redan nu. Några klasser sämre, men inte helt olik i stilen.

Vilka finns det annars? Nyman, Lewicki, Larsson, Toivonen, Granqvist, Olsson, Kacaniklic, Tankovic, J.Johansson och säkert några till har ju redan spelat i riktiga matcher (och för det mesta gjort det bra), vilka fler skulle kunna finnas i Allsvenskan? Karlström och Une-Larsson i DIF, Wahlqvist och Thern i Norrköping? Olsson, Larsson och Karlsson kanske då i Elfsborg? Ser någon en framtida landslagsback i han Björnström som hyllas så i Sirius?

Det finns ju ett gäng tonårstalanger som kan vara svåra att bedöma... Fröling t.ex tror en del mycket på, men för de unga så är det lätt att lägga till åldern som ett argument och glömma titta på grundkvaliteten, ibland går det några år och spelaren är helt ointressant...
Citera
2020-08-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han spelar ju ytter i ett 4-3-3 i Elfsborg. Vet att han också spelat anfallare, men jag tror att han är lite tunn för att spela där i landslaget utan det blir nog då som yttermittfältare. Kanske är han tillräckligt bra för att konkurrera om något år men av det jag sett är han inte där just nu.

Simon Olsson i samma lag kanske skulle kunna ersätta Kristoffer Olsson ifall han skulle bli skadad däremot, redan nu. Några klasser sämre, men inte helt olik i stilen.

Vilka finns det annars? Nyman, Lewicki, Larsson, Toivonen, Granqvist, Olsson, Kacaniklic, Tankovic, J.Johansson och säkert några till har ju redan spelat i riktiga matcher (och för det mesta gjort det bra), vilka fler skulle kunna finnas i Allsvenskan? Karlström och Une-Larsson i DIF, Wahlqvist och Thern i Norrköping? Olsson, Larsson och Karlsson kanske då i Elfsborg? Ser någon en framtida landslagsback i han Björnström som hyllas så i Sirius?

Det finns ju ett gäng tonårstalanger som kan vara svåra att bedöma... Fröling t.ex tror en del mycket på, men för de unga så är det lätt att lägga till åldern som ett argument och glömma titta på grundkvaliteten, ibland går det några år och spelaren är helt ointressant...

Bra att du tog upp Simon Olsson! Väldigt intressant spelare med en spelstil som jag verkilgen gillar. Bra att ha någon som ens är i närheten av K. Olssons kreativitet.

Björnström är också ett bra namn att ta upp i brist på unga vänsterbackar, är dock lite väl offensiv och kan fuska lite i hemjobbet men utvecklar han det så är han en komplett spelare. Sen har vi lillebror Augustinsson i Djurgården också som är vänsterback likt storebror.
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2020-08-09 kl. 23:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in