Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-08, 05:57
  #30973
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att tidningarna nu spolat Greta visar hur kortsiktigt de tänker. Greta och klimatet var bl.a. planerat att dra in klimatfonder till EU för 10.000 miljarder kronor. Men sedan kom Corona och då har EU istället bestämt sig för att samla in samma belopp genom att istället påstå att vi måste "få fart" på produktionen efter influensan.

Problemet för EU är att Greta ville ha låg koldioxid. När EU (och andra) nu skall "sätta fart" på produktionen så går det rakt mot Gretas budskap. Nu kommer vi tvärtom att sätta fart på koldioxidproduktionen istället.

Därför struntar nu de kortsiktiga tidningarna i Greta. Hon var bara till för att hetsa och motivera till insamling av klimatfonder. När vi nu istället skall öka produktionen måste vi glömma Greta. Det enda som alltid gäller är: Mer pengar till EU, vare sig koldioxidproduktionen blir låg eller hög. (Och nu är pengarna slut för EU, så nu måste de låna.)

Greta är bara en skådespelerska som jobbar för storfinansen. Hon gör bara en roll. Henne kan man inte lasta. Det går säkert bra när hon börjar skolan snart. - Att hon strejkade från skolan är också snart glömt.

Du har helt rätt.
Lilla Greta är bara en schackpjäs som kan offras för globalismen. Jag hoppas också att hon får ett värdigt liv.
Men hennes vidriga morsa som utsatt henne för all denna hysteri önskar jag all skit som kan hända.
Efter allt ståhej mamman utsatt henne för tror jag knappast hennes diagnoser blir bättre.
Kolla bara hur pedofilerna dräglar efter henne på t.ex. /b/ och även här i Sverige.



MVH/Gnomegirl.
2020-08-08, 08:58
  #30974
Medlem
Tittar in igen på Fridays for Futures svenska hemsida. Ni vet, FFF som grundades av Greta.

Citat:
Fridays For Future är en global rörelse som startades av Greta Thunberg, som den 20 augusti 2018 ensam satte sig utanför riksdagshuset i Stockholm, i protest och för att lyfta miljöfrågan inför valet samma höst.

Någon skrev här i tråden att det var fler som hade velat sittstrejka med henne, vilket hon inte tillät. Allt ljus på Greta!

Dessutom handlar det inte om miljö. KLIMAT! KLIMAT! Greta kallar sig som bekant också för "klimataktivist".

Citat:
Efter valet bestämde Greta och hennes medstrejkare för att fortsätta strejka varje fredag tills att Sverige följer Parisavtalet som våra politiker skrev under 2015. Varje fredag strejkar elever och studenter i över 100 länder i alla kontinenter.

Har hennes medstrejkare också fortsatt, varje fredag månad efter månad ..? (Kommer Gretas gymnasieskola att godkänna att hon gör det? Kommer hon att kunna hänga med i undervisningen om hon är borta minst 20 % av tiden - och kommer hon få med sina klasskamrater på "tåget?)

Citat:
Vårt budskap är tydligt, vi kräver en framtid. Vi kräver att politikerna tar sitt ansvar, och stoppar den miljöförstöring de har blundat för under de senaste 40 åren.

Nu babblar de om miljö igen. Vad har det att göra med Keelingkurvan och CO2-ekvivalenter?

Citat:
Kejsaren är naken – exploateringen av natur och kultur världen över måste få ett slut, säger Alma Andersson från Fridays For Future Gävle.

"Kultur"?

Det där med "kejsaren är naken" har uppenbarligen blivit deras favorituttryck. Stackars Greta som är så inskränkt och tror på allt som hennes uppdragsgivare "matar" henne med. Vet hon t.ex. om hur korrumperade IPCC är, eller hur många gånger de har ertappats med oegentligheter och även fusk?

Citat:
Skolstrejken fortsatte fram tills riksdagsvalet samma höst. Vid det laget hade fler ungdomar anslutit sig. Efter valet bestämde Greta och hennes medstrejkande, Eira, Mina, Edit, Tindra och Morrigan för att fortsätta strejka varje fredag tills att Sverige följer Parisavtalet som våra politiker skrev under 2015.

Fortsätter Eira, Mina, Edit, Tindra och Morrigan fortfarande? Varför struntar miljöministern i dem? Varför implementerar inte Sverige Parisavtalet?

Citat:
Storstrejk 24 April
Nästa globala strejk blir den 24 April! Mer information kommer.

Och så klickar man på länken …

Citat:
Nästa globala strejk blir den 24 April!
Mer information kommer.

Det kom alltså aldrig någon mer information

Citat:
Fridays For Future kommer att fortsätta protestera så länge exploateringen av naturen tillåts fortgå.

Naturen igen. När pratar Greta om den?

Citat:
Global Dag Av Klimat-Aktioner 25 September

Mycket märklig svenska i den meningen. Maskinöversättning eller bara slapphet? När Greta skulle ha sitt sommarprogram berättade hon att det kändes bra att ha ett "projekt" över sommaren. Nu har det gått ca 1,5 månad, det är fortfarande sommarlov och hon hade kanske kunnat lägga några timmar på att se över sin organisations hemsida ...

Citat:
Du behöver inte kunna något särskilt om klimatet för att strejka, alla är välkomna och alla behövs.

Nu handlar det plötsligt om "klimatet" igen. Man behöver inte veta vad det gäller. Det räcker tydligen att skolka från skolan, gapa högt och vifta med plakat.

Citat:
Rörelsen FridaysForFuture, som startades av Greta Thunberg, lanserar en app som ska hjälpa de som vill skolstrejka för miljön.

Bra

Återstår att se om CSN tar hänsyn till den när de drar in studiebidraget för alla gymnasieelever som har 20 % frånvaro, vecka efter vecka ...

Citat:
Gretas rörelse sågar regeringens klimatplan: ”Saknas rättviseperspektiv”

Klickade på länken för fördjupande text men det kom ingen. Vad är "Gretas rörelse"? Varför lägger de inte upp hela sågningen?

Citat:
Folkhälsomyndigheten har gått ut med att allmänna sammankomster med över 500 personer bör stoppas för att minimera spridningen av det nya coronaviruset (covid-19), och regering har beslutat att följa detta. Detta kommer i nuläget inte beröra de mindre veckostrejkerna i Sverige då vi litar på beslut av folkhälsomyndigheten, och då veckostrejkerna ytterst sällan uppgår i 500 deltagare (...)

Rekommendationerna från myndigheterna kan komma att ändras, vi håller er uppdaterade om hur det blir med strejkerna!

Här visar de med all tydlighet hur oseriösa de är.

Citat:
Eftersom det finns tecken på att covid-19 sprids i det svenska samhället är det nu läge att, som en tillfällig åtgärd, inte få hålla allmänna sammankomster med mer än 500 personer i Sverige. Det skriver Folkhälsomyndigheten i den hemställan som skickades till regeringen idag, den 11 mars.

Citat:
Den 27 mars fattade regeringen beslut om förbud mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 50 personer. Beslutet träder i kraft på söndag den 29 mars.

De har haft närmare 4,5 månader på sig att uppdatera sin information. J-vla pajasar.

*
Så här skriver en av Gretas skolstrejkande vänner, en av de få (?) som uppoffrar sin skolgång och sin framtid för att "rädda klimatet" (eller om det var naturen, eller miljön, eller något annat):

https://www.vxonews.se/nyheter/alde-...-for-klimatet/

Citat:
Skolstrejk för klimatet har genom Greta Thunbergs initiativ blivit ett globalt fenomen. Men 16-åriga Lenhovdatjejen Alde Fermskog tar det nu ett steg längre genom att sommarlovsstrejka.

– Jag kommer sitta här utanför Växjö kommunhus den här veckan måndag till fredag klockan 10 till 15.

Och sen sitter du här i fem timmar, hur fördriver du tiden?

– Ibland kommer det fram människor som vill prata om och diskutera klimatfrågan. Däremellan läser jag en bok eller kollar i mobilen.

Ja Herregud, det låter ju som en stor uppoffring att prata lite med folk, läsa en bok eller kolla i mobilen ...
2020-08-08, 09:12
  #30975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Man kan tycka att Greta bara kör på och är dogmatisk, men förutom att vara en gullig och fin tjej är hon påläst och förstår skillnaden på väder/klimat i Sverige och på jorden.

Juli 2020 är globalt den tredje varmaste juli enligt forskarna samtidigt som månaden var ovanligt kall och regnig i Sverige.

Påläst? Greta?

Berätta varifrån hon fått infon om att jorden runt den 1 januari 2030 kommer att hamna i en irreversibel tipping point som i sin tur kommer att leda till civilisationens undergång som vi känner den. Fast nu har tydligen det datum tidigarelagts med några år. Hur kom det sig?

Berätta varför meterologiprofessorn Lennart Bengtsson påstår att det inte finns något som tipping points - varför är 17-åriga Greta så mycket mer påläst än han?

Sanningen är att snarare att hon är grymt selektiv och bara tar till sig den information som stöder hennes alarmism - eller snarare den information som någon matar henne med. Emellanåt hänvisar hon till sidan si och så i IPCC:s rapport si och så - men vilka är de övriga "experterna"? Varför namnges aldrig de?

Vem är det som förser henne med sifferuppgifter och beräkningar? Och vilken är deras politiska hemvist? Om det blev känt skulle kanske en och annan pusselbit ramla på plats. Men väldigt mycket hysch-hysch runt hennes "klimatexperter".

*
Tror inte det var så smart av Greta att uttrycka sitt stöd för BLM. De har alltmer avslöjat sig som en aggressiv och hatfull organisation som startar lynchmobbar, vandaliserar och hetsar mot poliser - för att inte tala om att de skiter fullkomligt i experternas rekommendationer för att försöka hålla smittspridningen nere nu under coronapandemin.

Ger bara onödigt bränsle åt alla som redan innan avfärdade henne som vänsteraktivist. Hon omger sig inte med de bästa rådgivarna, precis. T-shirt med Antifa-motiv, ja tjena
2020-08-08, 13:27
  #30976
Avstängd
wwrs avatar
Det var inte Greta som kom på idén med strejken. Det kan ha varit uppe i tråden. Jag kan ha missat det tidigare.

Hon var alltså känd av media (med bild av AP) när hon började strejka 20 aug 2018. Det är nog nytt för många här, i alla fall för mig.
Citat:
Greta Thunberg: ”Vi vet – och vi kan göra något nu”
Greta Thunberg, 15 år, är en av pristagarna i SvD:s tävling där unga har skickat in debattartiklar om klimatet.

Publicerad 2018-05-30
https://www.svd.se/vi-vet--och-vi-kan-gora-nagot-nu

Citat:
After the paper published her article, she was contacted by Bo Thorén from Fossil Free Dalsland, a group interested in doing something about climate change. Thunberg attended a few of their meetings. At one of them, Thorén suggested that school children could strike for climate change.[32]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-08 kl. 13:37.
2020-08-08, 13:50
  #30977
Medlem
Hon är rätt ute nu va? Skrivs inte så mycket om henne längre...

eller?
2020-08-08, 14:42
  #30978
Medlem
Jofs avatar
Tunt med Greta news nu. ☹️ Bara lite rutinkverulans här.
2020-08-08, 17:22
  #30979
Medlem
Hur har hon färdats nu under inspelningen för BBC? Den började väl innan coronan?

Jag tycker att Gretas föräldrar ska ta sig i kragen och skjutsa henne till skolan när höstterminen börjar. Motgångar kan kännas som oöverkomliga hinder för folk med autism, men det betyder bara att det är ännu viktigare att de tränar upp sin förmåga att bita ihop och kötta på.
2020-08-08, 17:50
  #30980
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Inte ens det. Max 12 år. Vad kan det bero på? Bara diagnoserna eller vad?

Hon lider ju uppenbarligen av anorexia, och hennes manipulatörer uppmuntrar störningen för att det är lättare att få uppmärksamhet från media när man ser ut som ett barn. Hennes käkben sticker ut nu.
2020-08-09, 08:42
  #30981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var inte Greta som kom på idén med strejken. Det kan ha varit uppe i tråden. Jag kan ha missat det tidigare.

Hon var alltså känd av media (med bild av AP) när hon började strejka 20 aug 2018. Det är nog nytt för många här, i alla fall för mig.

https://www.svd.se/vi-vet--och-vi-kan-gora-nagot-nu


https://en.m.wikipedia.org/wiki/Greta_Thunberg

Det var en diskussion i tråden i början av året när - om jag inte minns helt fel - Greta i något sammanhang hade påstått att skolstrejken varit hennes förslag. Vilket alltså motbevisades av Bo Thoréns uppgifter.

Det påstås också att hon startade FFF men hur det skulle ha gått till rent praktiskt att en liten ångestfylld tonårig i Stockholm inom loppet av några månader drog igång en global rörelse förtäljer aldrig historien ...

Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Hon är rätt ute nu va? Skrivs inte så mycket om henne längre...

eller?

Dyker med jämna mellanrum upp rubriker av typen ”Greta Thunberg kräver att EU yada-yada” så journalisterna gör tappra försök att hålla liv i cirkusen. De var också jättelyckliga över hennes sommarprogram och alla siffrorna hon rabblade upp.

Däremot är ”vanligt folk” kanske inte lika intresserade längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tunt med Greta news nu. ☹️ Bara lite rutinkverulans här.

Vore intressant om Gretas beundrarskara bemötte ”rutinkverulansen” och tog hennes parti. Fast de lyser numera med sin frånvaro, till och med på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur har hon färdats nu under inspelningen för BBC? Den började väl innan coronan?

Jag tycker att Gretas föräldrar ska ta sig i kragen och skjutsa henne till skolan när höstterminen börjar. Motgångar kan kännas som oöverkomliga hinder för folk med autism, men det betyder bara att det är ännu viktigare att de tränar upp sin förmåga att bita ihop och kötta på.

Jag föreställde mig att inspelningarna har legat nere men det är kanske inte fallet? Någon som vet?

Mig veterligen har det inte heller framkommit var hon ska gå på gymnasiet. Hennes trogne vapendragare Inspiratoeren pratade väl om Norrland.

Beträffande att skjutsa så fyller hon ju 18 om bara några månader och kan då ta körkort och köra själv. Någon som sett henne övningsköra runt Kungsholmen med farsan?

Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hon lider ju uppenbarligen av anorexia, och hennes manipulatörer uppmuntrar störningen för att det är lättare att få uppmärksamhet från media när man ser ut som ett barn. Hennes käkben sticker ut nu.

Visst är det så. Det lilla hjärtskärande späda barnet med psykiska problem som används som en bricka i ett politiskt spel.

Här faller en skugga över hennes föräldrar som gett näring åt hennes undergångsskräck med att lasta på henne ännu mer alarmistisk propaganda.

Har inte sett några nytagna bilder men på dig låter det som om hon har blivit ännu magrare. Och då hade hon inga marginaler ”in the first place”. Tragiskt människoöde på många sätt

Ju färre barn hon drar ner i sin existentiella ångest, desto bättre dock.
2020-08-09, 09:40
  #30982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det var en diskussion i tråden i början av året när - om jag inte minns helt fel - Greta i något sammanhang hade påstått att skolstrejken varit hennes förslag. Vilket alltså motbevisades av Bo Thoréns uppgifter.

Det påstås också att hon startade FFF men hur det skulle ha gått till rent praktiskt att en liten ångestfylld tonårig i Stockholm inom loppet av några månader drog igång en global rörelse förtäljer aldrig historien ...



Dyker med jämna mellanrum upp rubriker av typen ”Greta Thunberg kräver att EU yada-yada” så journalisterna gör tappra försök att hålla liv i cirkusen. De var också jättelyckliga över hennes sommarprogram och alla siffrorna hon rabblade upp.

Däremot är ”vanligt folk” kanske inte lika intresserade längre.



Vore intressant om Gretas beundrarskara bemötte ”rutinkverulansen” och tog hennes parti. Fast de lyser numera med sin frånvaro, till och med på Flashback.



Jag föreställde mig att inspelningarna har legat nere men det är kanske inte fallet? Någon som vet?

Mig veterligen har det inte heller framkommit var hon ska gå på gymnasiet. Hennes trogne vapendragare Inspiratoeren pratade väl om Norrland.

Beträffande att skjutsa så fyller hon ju 18 om bara några månader och kan då ta körkort och köra själv. Någon som sett henne övningsköra runt Kungsholmen med farsan?



Visst är det så. Det lilla hjärtskärande späda barnet med psykiska problem som används som en bricka i ett politiskt spel.

Här faller en skugga över hennes föräldrar som gett näring åt hennes undergångsskräck med att lasta på henne ännu mer alarmistisk propaganda.

Har inte sett några nytagna bilder men på dig låter det som om hon har blivit ännu magrare. Och då hade hon inga marginaler ”in the first place”. Tragiskt människoöde på många sätt

Ju färre barn hon drar ner i sin existentiella ångest, desto bättre dock.
Hennes föräldrar är artister, de spelar bara en annan typ av föreställning nu. Greta är en del av rekvisitan, ungefär som dockan Televinken på sin tid.
2020-08-09, 09:41
  #30983
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det var en diskussion i tråden i början av året när - om jag inte minns helt fel - Greta i något sammanhang hade påstått att skolstrejken varit hennes förslag. Vilket alltså motbevisades av Bo Thoréns uppgifter.

Det påstås också att hon startade FFF men hur det skulle ha gått till rent praktiskt att en liten ångestfylld tonårig i Stockholm inom loppet av några månader drog igång en global rörelse förtäljer aldrig historien ...

...

Vore intressant om Gretas beundrarskara bemötte ”rutinkverulansen” och tog hennes parti. Fast de lyser numera med sin frånvaro, till och med på Flashback.

...

Beträffande att skjutsa så fyller hon ju 18 om bara några månader och kan då ta körkort och köra själv. Någon som sett henne övningsköra runt Kungsholmen med farsan?
Det blir svårare att hålla en osann agenda efter en viss tid. Nu vill EU istället öka produktion och CO2. Då får Greta pension. Fast vi kanske inte sett det sista av klimathetsen. Men den blir väldigt genomskinlig efter "Corona kick-start-programmet" med ökad CO2-produktion.

Har dom Tesla att övningsköra i?

Jag vet att Thorén varit med i tråden. Hela upplägget handlar väl om att "regissörerna" ligger lågt. Fast att hon varit i SvD (med bild av AP) tre månader innan "den stackars flickan upptäcktes sittande på gatan" undrar jag om vi haft med i tråden?

Hon var redan utvald att bli "The One" men man visste inte riktigt hur det skulle ske. Thorén verkar ha kommit med "genidraget" om skolstrejk som även för in revolution och trots mot utbildning. "We don't need no education" Vilken unge vill inte ha skolledig fredag.

Jag hävdar att upplägget kanske går att spåra ända från det Greta var 8 år gammal. Det finns en artikel i tidningen Vi från den tiden, med intervju av morsan. Intervjun är märklig. Den sker i en taxi på väg till Arlanda. Den anknyter ofta till hur mycket hon flyger i jobbet. (Men Greta nämns inte.) Den kan handla om att visa vilka uppoffringar hon senare påstås ha gjort genom att inte flyga.

I samma nummer av Vi finns en intervju med Rockström...
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-09 kl. 09:43.
2020-08-09, 09:47
  #30984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det blir svårare att hålla en osann agenda efter en viss tid. Nu vill EU istället öka produktion och CO2. Då får Greta pension. Fast vi kanske inte sett det sista av klimathetsen. Men den blir väldigt genomskinlig efter "Corona kick-start-programmet" med ökad CO2-produktion.

Har dom Tesla att övningsköra i?

Jag vet att Thorén varit med i tråden. Hela upplägget handlar väl om att "regissörerna" ligger lågt. Fast att hon varit i SvD (med bild av AP) tre månader innan "den stackars flickan upptäcktes sittande på gatan" undrar jag om vi haft med i tråden?

Hon var redan utvald att bli "The One" men man visste inte riktigt hur det skulle ske. Thorén verkar ha kommit med "genidraget" om skolstrejk som även för in revolution och trots mot utbildning. "We don't need no education" Vilken unge vill inte ha skolledig fredag.

Jag hävdar att upplägget kanske går att spåra ända från det Greta var 8 år gammal. Det finns en artikel i tidningen Vi från den tiden, med intervju av morsan. Intervjun är märklig. Den sker i en taxi på väg till Arlanda. Den anknyter ofta till hur mycket hon flyger i jobbet. (Men Greta nämns inte.) Den kan handla om att visa vilka uppoffringar hon senare påstås ha gjort genom att inte flyga.

I samma nummer av Vi finns en intervju med Rockström...
Greta är dessutom myndig om 6 mån, då är hon inget barn längre hur mycket man än larvar och gör sig till.
Så Greta kommer behöva transformeras till något annat än barnprofet om det skall fungera.
Eller skall lilla outvecklade Greta sitta som ett 19 årigt barn om 1,5 år?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback