Citat:
Ursprungligen postat av
tempeZZt
Seså barn, sluta tramsa nu. Häckla Höglund kan ni göra i hennes egen tråd:
(FB) Skvaller om TV-profilen Elisabet Höglund?
Här vore det istället intressant om det, med de nya uppgifterna som grund, började grävas i fallet i sann Flashbackanda. Sanningshalten i en uppgift har aldrig varit något hinder.
Märkligt beteende det blev i den här tråden. Man brukar slänga sig över ny info och spåna vidare. Vilken senil affärsman kan det röra sig om? Vem kan piloten ha varit? Källskydd upphör väl inte p.g.a. demens? Osv.
Istället ägnar man sig åt att skjuta brevbäraren.
Man kan ju tycka att uppgifter från en person med goda detaljkunskaper om händelsen, kunde varit lite mindre svävane.
Citat:
Den 2 juni 1994 försvann den kände finansmannen Carl-Eric Björkegren spårlöst från sitt hem i Viken utanför Höganäs i Skåne. Björkegren skulle flyga från Ängelholm till Stockholm den dagen. Han skulle bland andra ha träffat sin advokat Henning Sjöström, sin dotter Eva och sin son Carl. Han kom aldrig till Stockholm. Han tog aldrig in på Grand Hotel där han hade bokat ett rum och han träffade aldrig sin advokat och sina barn. Sen dess har ingen sett honom.
Citat:
Carl-Eric Björkegren blev mördad av s k affärsvänner (möjligen av torpeder åt s k affärsvänner), sannolikt redan efter det att han hade kommit till Stockholm den 2 juni 1994. Han kan också ha varit död redan när han fördes till Stockholm.
Citat:
Hur vet jag detta? Jo, uppgifterna kommer från en äldre man som både jag och min man sen många år tillbaka känner väl. Den här mannen har i hemlighet och under tystnadsplikt berättat för oss hur Carl-Eric Björkegren mördades och hur kroppen dumpades i Landfjärden. Han hade själv goda detaljkunskaper om händelsen. Jag har känt till berättelsen i närmare år men har inte kunnat eller velat skriva om den av hänsyn till min källa. Jag har inte velat att han skulle råka illa ut.