2025-08-05, 20:17
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nu när man vet att den sk Butlern Pierre Beckmann är uppväxt i Ängelholm är det inte omöjligt att sista vilan för CEB är ute i Sibirienskogen.

Dessutom inte en kotte på kilometershåll och massvis med sand. Går tom att köra bilen ända ner..
Instämmer med allt du skriver och vi har ju haft en god dialog i PM.
Men undrar om han verkligen vågat köra så långt med ett lik i bilen.
Pierre är definitivt inte bra upplyst vad det gäller att orientera sig i Sibirien.
Han har nog aldrig varit i en skog om jag får gissa utefter personlighet.

Han har nog haft gott om tid(flera dagar) för att dumpa, städa upp och skaffa alibi innan någon skulle sakna CEB.

Med tanke på att CEB hade sjötomt så tror jag att säkraste och enklaste hade varit att dumpa kroppen i havet med tyngder. Men oavsett så har han sannolikt fått assistans eller hjälp efter CEB var död.
Nu gissar jag bara men känslan är nog ändå att kroppen ligger/låg inte så långt från hemmet.

Fan vad man vill veta mer... skall se om jag kan dra i några trådar för att få en update på Pierre.
Citera
2025-08-05, 20:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu när man vet att den sk Butlern Pierre Beckmann är uppväxt i Ängelholm är det inte omöjligt att sista vilan för CEB är ute i Sibirienskogen.

Dessutom inte en kotte på kilometershåll och massvis med sand. Går tom att köra bilen ända ner..

Inte en kotte där under semester och badsäsongen, hur tänker du nu?
Citera
2025-08-05, 20:47
Medlem
BeppoYapps avatar
Gissningen är jäkligt bra, men som du skriver så är det ingen ultimat period för ändamålet.
Mycket folk i rörelse på såväl stranden som på alla vägar,stigar etc.
Hundmänniskor i stort antal året om.
Sen är jag säker på att området inte var Pierres hemmaplan.
Tror knappt han hade hittat till Hembygdsparken i centrala Ängelholm 😎
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citera
2025-08-05, 20:51
Medlem
BeppoYapps avatar
Jag får nog knipa igen lite nu för att inte outa mig helt och bli nästa offer 🤐.
Men finns på PM.
Citera
2025-08-05, 20:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp
Gissningen är jäkligt bra, men som du skriver så är det ingen ultimat period för ändamålet.

Jag tycker inte att gissningen är särskilt bra, snarare ologisk ur flera aspekter varav strandsäsong är en.

Folk vistas på och kring stränder dygnet runt av olika anledningar när det är sommar.

Ytterst osmart att röra sig med ett lik i en bil på en plats dit det bara finns en enda väg, stor risk för upptäckt och att bli ihågkommen.
Citera
2025-08-05, 21:08
Medlem
BeppoYapps avatar
Jag förstår dock hans tänk i gissningen.
Nu känner jag till hela området utan och innan så jag vet exakt hur man hade kunnat ta sig fram i området.
Men du har helt rätt i att det bara finns 1 asfalterad huvudväg ner till Sibirien.
Nej helt klart too risky och ologiskt med Pierres dåliga kunskap om området. Det är ju inte där den mest besökta stranden är heller. Pierre skulle vara en typisk Råbocka strand besökare. Det var det som gällde vid den tidseran.
Citat:
Jag tycker inte att gissningen är särskilt bra, snarare ologisk ur flera aspekter varav strandsäsong är en.

Folk vistas på och kring stränder dygnet runt av olika anledningar när det är sommar.

Ytterst osmart att röra sig med ett lik i en bil på en plats dit det bara finns en enda väg, stor risk för upptäckt och att bli ihågkommen.
Citera
2025-08-05, 23:01
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BeppoYapp

Hahaha han var kanske med i Scouterna som liten? Eller hängde vid Pollenkungens Ufo?

Nej precis.. därför tänkte vi en runda till och kom fram till att han iså fall vänta tills det blev mörkt ca 22.30 och framåt innan han dumpar kroppen, en onsdagkväll alltså.

Skogarna efter Sibirien rakt över mot Vegeholm Slott på kartan är nog mer lämpade.

Det är inte omöjligt att köra in på en brandgata och dumpa i någon rotvälta, skreva eller dyl.

Förmodligen var det inte överlagt utan han har handlat i ”top of mind”.

Ett säkert ställe han känt till sen tidigare. Kanske han tränat/joggat i området?

Tror kanske inte PB grävt någon grop eller rott ut och sänkt någon med tyngder. Det är jäkla jobb. Nej det var nog snabbt in och snabbt ut igen. Så lite jobb som möjligt. Riskbedömning verkar inte vara hans starka sida🙃

Edit. Det var tydligen dåligt väder och regn…
Senast redigerad av viperstyle 2025-08-05 kl. 23:40.
Citera
2025-08-06, 00:39
Medlem
Vilket sammanträffande med samma födelseår som PB man undrar om det månne kan skett namnbyte:

https://gofile.io/d/l8pl5e
Citera
2025-08-06, 12:23
Medlem
BeppoYapps avatar
Inte han. Tror inte han hade bytt till Backman 😊
Citat:
Vilket sammanträffande med samma födelseår som PB man undrar om det månne kan skett namnbyte:

https://gofile.io/d/l8pl5e
Citera
2025-08-06, 12:59
Medlem
Kort sammanställning över vad som hittills
blivit känt om Butlern, PBs liv:

1967 05 24 PB föds och växer upp med 2 syskon i Ängelholm.
Lovande basketspelare under ungdomsåren men får problem med folk pga hans personlighet

Jobbade som försäljare av dyr herrkonfektion först i Ängelholm, sedan Helsingborg, men stal och blev dömd för bedrägeri strax innan anställningen hos CEB

1993 får anställning som butler hos CEB tom hans försvinnande 1994 06

1994 Barn 1 dotter föds

1994 kort efter CEB försvinner betalade PB sina egna skulder med en Rolex-klocka och en värdefull målning sen
försvinner PB från Sverige

1996 Barn 2 son föds

1998 Butlern återvänder till Sverige efter avtjänat fängelsestraff i Danmark där han tidigare dömts för bedrägeri och utvisning efter avtjänat straff

1998 Vittsjö Sverige, PB dyker upp som utlandssvensk, lyckad internationell affärsman men drar snabbt från både loginotan och några mindre handlån.
Efter detta finns en anmälan att han även lurat någon på pengar i Örebro

Efter polisförhör i Sverige 1998 ordnar PB tyskt pass på tyska konsulatet i Malmö varefter han försvinner utomlands

1999 02 12 är PB skriven på adress Köpmansgatan 14 Båstad

2001 10 avskrivs han från Sverige

2003 01 häktats PB i Hamburg, Tyskland, misstänkt för bedrägeri. Döms senare för bedrägerier i Tyskland/Österrike
Citera
2025-08-06, 22:53
Medlem
BeppoYapps avatar
Citat:
Kort sammanställning över vad som hittills
blivit känt om Butlern, PBs liv:

1967 05 24 PB föds och växer upp med 2 syskon i Ängelholm.
Lovande basketspelare under ungdomsåren men får problem med folk pga hans personlighet

Jobbade som försäljare av dyr herrkonfektion först i Ängelholm, sedan Helsingborg, men stal och blev dömd för bedrägeri strax innan anställningen hos CEB

1993 får anställning som butler hos CEB tom hans försvinnande 1994 06

1994 Barn 1 dotter föds

1994 kort efter CEB försvinner betalade PB sina egna skulder med en Rolex-klocka och en värdefull målning sen
försvinner PB från Sverige

1996 Barn 2 son föds

1998 Butlern återvänder till Sverige efter avtjänat fängelsestraff i Danmark där han tidigare dömts för bedrägeri och utvisning efter avtjänat straff

1998 Vittsjö Sverige, PB dyker upp som utlandssvensk, lyckad internationell affärsman men drar snabbt från både loginotan och några mindre handlån.
Efter detta finns en anmälan att han även lurat någon på pengar i Örebro

Efter polisförhör i Sverige 1998 ordnar PB tyskt pass på tyska konsulatet i Malmö varefter han försvinner utomlands

1999 02 12 är PB skriven på adress Köpmansgatan 14 Båstad

2001 10 avskrivs han från Sverige

2003 01 häktats PB i Hamburg, Tyskland, misstänkt för bedrägeri. Döms senare för bedrägerier i Tyskland/Österrike

Klockren sammanfattning som jag kan intyga stämmer.
Vad händer efter 2003... får väl se om det går att plocka fram mer info 😎
Citera
2025-08-10, 08:30
Medlem
Mullrets avatar
Tror Björkegren ligger dumpad i någon av de många klippskrevorna på Kullaberg. Den famösa butlern har säkerligen god kunskap om det området.

Släpa på en 100 kilos säck är inte helt enkelt. Mördare brukar ta det enklaste sättet.

Något annat nytt om butlern, hemvist eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in