2004-06-27, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
OÖNSKAD
CHOCKAD I 21 år har Elisabet Höglund jobbat på SVT. Hon har under åren gjort ett flertal scoop.
- Som kvinna i min ålder är man tydligen inte intressant, säger hon.
SVT vill bli av med Elisabet Höglund - efter 21 år
Elisabet Höglund kan snart försvinna från rutan.
SVT vill bli av med henne.
- Jag är chockad, säger hon.
CHOCKAD I 21 år har Elisabet Höglund jobbat på SVT. Hon har under åren gjort ett flertal scoop.
- Som kvinna i min ålder är man tydligen inte intressant, säger hon.
SVT vill bli av med Elisabet Höglund - efter 21 år
Elisabet Höglund kan snart försvinna från rutan.
SVT vill bli av med henne.
- Jag är chockad, säger hon.
Läs mer på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...497397,00.html
Problemet är dock lite större än så här. SVT anser att man måste banta organisationen med ett antal personer, 170 personer anmälde sig till:
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Medarbetarprojektet som är en del i företagets besparingsprogram.
Projektet går ut på att de som säger upp sig frivilligt får garantilön i upp till
två år i fall att de inte får nytt jobb.
[...]
För att visa sitt missnöje med sin nuvarande arbetssituation anmälde sig även Elisabet Höglund till projektet.
Totalt anmälde sig 170 personer.
SVT valde 77 som man kan tänka sig vara utan. Elisabet Höglund var en av dem.
- Jag blev chockad när jag blev antagen i projektet. Jag trodde inte alls att de skulle acceptera att jag ska gå. Men de sa till mig att hellre att jag går än att jag är missnöjd på SVT.
Projektet går ut på att de som säger upp sig frivilligt får garantilön i upp till
två år i fall att de inte får nytt jobb.
[...]
För att visa sitt missnöje med sin nuvarande arbetssituation anmälde sig även Elisabet Höglund till projektet.
Totalt anmälde sig 170 personer.
SVT valde 77 som man kan tänka sig vara utan. Elisabet Höglund var en av dem.
- Jag blev chockad när jag blev antagen i projektet. Jag trodde inte alls att de skulle acceptera att jag ska gå. Men de sa till mig att hellre att jag går än att jag är missnöjd på SVT.
Det är inte ett dugg synd om Elisabet Höglund, hon har försökt med en bluff som SVT valt att syna, då springer hon till AB och gråter en skvätt.
Hon har gjort bort sig helt enkelt.
Så vad lär oss då denna lilla historia:
Jo, bluffa aldrig i poker om du inte kan fullfölja bluffen.