2020-08-07, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Förvånansvärt stabil insats i Kalmar idag där tre poäng skulle hämtas hem. Tyvärr vet vi ju nu då att det inte kommer vara stabilt mot Blåvitt härnäst då vi aldrig följer upp en bra insats med ännu en... Hade varit så jäkla fint med ännu en trea till helgen för att utöka marginalen neråt med tanke på hur sjukt uddlösa vi ser ut under våra svagare perioder.

Spännande möte med Blåvitt förresten. 90% av alla örebroare är missnöjda med vår säsongsinledning och vill sparka Axel Kjäll. Hos Blåvitt, tre poäng efter, är ju snarare känslan att folk vill se en staty av allsmäktiga Poya. Känslan är att han skulle göra det skrämmande bra som sektledare på sättet han har lyckats blidka massorna.

Eran styrka tycker jag är att ni skakar av sämre insatser fort, och inte låter det gå ut över nästa match. Ni slår sällan er själva och när det känns som att det är på väg utför petar ni alltid in en seger. Klarar man att ta var match för sig har man mycket vunnet, bottenlagen klarar inte av detta utan spinner vidare på dåliga tendenser från match till match. Ni verkar också vara relativt bra på att vinna när ni faktiskt är det bättre laget, och det är viktigt ur poängsynvinkel. Kan förstå om niondeplatsen inte lockar år efter år, dock, ej heller spelidén som väl neutralt sett är rätt trist att titta på.

Blåvitt får jag inget grepp om, mer än att man avverkade en hel del flytmatcher i cupen vilket jag tror på något sätt jämnat ut sig i serien. Jag ser dock inga som helst farhågor å deras vägnar att dom skulle bli indragna i någon bottenstrid, tycker det är laget där nere som ser klart bäst ut spelmässigt.
Citera
2020-08-07, 01:26
Medlem
Är inte Mohammed Saeid riktigt dålig? Han har gjort tre mål, alla på straff. Sugita och Björnström skapar lägen, men han lyckas aldrig göra något av det. Det är ofattbart för mig att han får starta varje match, men vi har kanske inga bättre spelare? Hade vi haft en bra anfallare hade det stått mer än 1 - 0 till Sirius efter första halvlek.
Citera
2020-08-07, 05:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joe1221
Är inte Mohammed Saeid riktigt dålig? Han har gjort tre mål, alla på straff. Sugita och Björnström skapar lägen, men han lyckas aldrig göra något av det. Det är ofattbart för mig att han får starta varje match, men vi har kanske inga bättre spelare? Hade vi haft en bra anfallare hade det stått mer än 1 - 0 till Sirius efter första halvlek.

Igboananike borde ju vara klasser bättre. Frågan är vad som fan har hänt där?
Citera
2020-08-07, 06:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jösses, Nanne...

https://youtu.be/j1ZRfiiXaHQ

Man kan nästan tro att han är tablettpåverkad.
Citera
2020-08-07, 07:13
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jösses, Nanne...

https://youtu.be/j1ZRfiiXaHQ

Galna professorn!
Citera
2020-08-07, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vet inte vad det är du gnäller över. Din övertro på truppen representeras ju hela vägen upp till styrelsen. Ni har alla köpt samma produkt™.
Övertro på truppen? Anser du Bajens spel i år spegla den trupp vi besitter?

Som sagt har vi hittills hunnit bli utspelade av gnaget, Sirius och Blåvitt på vår hemmaplan samt Mjällby på bortaplan.

Förra året avslutade vi säsongens andra halva som seriens bästa lag där vi gjorde affären kort med i stort sett alla topplag. Enda skillnaden i truppen är att Niko lämnat men ersatts av Ludwigson och Allsvenskans meste målskytt på 2000-talet Paulinho. Hur kan man inte häpnas över det enorma bristen på spel vi har i år?
Citera
2020-08-07, 08:34
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur såg Kouakou ut för Blåvitt? Kommer ändå bli ett lyft eller även om det kanske inte var det mest spännande namnet på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han såg helt ok ut, hade en del bra aktioner, ett bra avslut också, tyvärr precis utanför. Kommer nog bli helt ok. Börjar vi inte sätta fler av chanserna vi skapar kanske vi spelar i S1 nästa år och där är han ju en bevisat god målskytt.

Första han gjorde va ju att springa i djupled. Alla medspelare blev helt chockade!

Fortsätter han så som han startade så kommer det bli ett lyft.

Citat:
Framförallt så grämer man sig ju över Hasses miss, 2-0 där och matchen hade nog varit typ över, vi var totalt överlägsna, spelade bra, skapade chanser, sedan kommer istället 1-1, och så tror jag det blir lite mentalt på gubbarna, förvisso kör dom igång direkt igen och vaskar fram straffen, men så bränns den samtidigt som ÖFK sätter sitt typ andra avslut i matchen. Då är det tungt.

Huvudena rasar ju efter den lyckträffen som ger 1-2. Allt spel är ju borta resten av halvleken.

Sen att ÖFK går in och börjar tokrensa större delen av andra halvlek gör ju att det känns som vi skall få in ett för att det håller sällan att spela så.
Härligt också för Affane att få vinna en nickduell fram till Agges 2-2!
Citera
2020-08-07, 08:49
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Precis, ni missar allt ni har och måste fuska till er en straff för att vinna. Vilket ni gör med ett måls marginal trots att ni är en man mer hela matchen. Imponerande

Herregud
Citera
2020-08-07, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Första han gjorde va ju att springa i djupled. Alla medspelare blev helt chockade!

Fortsätter han så som han startade så kommer det bli ett lyft.

Huvudena rasar ju efter den lyckträffen som ger 1-2. Allt spel är ju borta resten av halvleken.

Sen att ÖFK går in och börjar tokrensa större delen av andra halvlek gör ju att det känns som vi skall få in ett för att det håller sällan att spela så.
Härligt också för Affane att få vinna en nickduell fram till Agges 2-2!

Ja det kan nog bli bra. Har bara sett honom i kvalmatcherna Brage - KFF tidigare och där såg han ju också helt ok ut, gjorde ett av Brages mål. Igår tycker jag ändå att vi hade lite bättre djupledsspel, tyvärr har vi ju lite otur att Paka blir avblåst för offside vid ett av de tillfällena.

Lite kollaps där ja, det får vi hoppas att vi slipper få se igen, en 3-poängare hade varit så jävla viktigt att få nu så att dom får en liten boost, får hoppas på ÖSK. Det är ju dock hyfsat normalt att laget som får lite flyt får mer energi under ett sådant händelseförlopp. Första ca 20 minuterna är ÖFK antagligen det sämsta laget vi mött tror jag, men det handlar ju också om att blåvitt är bra där, och med lite medstuds skall matchen typ vara död.

Väldigt passivt försvarsspel av Sana på deras 1-2 dock, in och få stopp på honom bara.

Dels så börjar dom väl försvara sin ledning, men det är ju också så att gubbarna kommer ut och gör det bättre också, men ja när det ser ut på det sättet så vet man ju att det kommer komma en kvittering.
Citera
2020-08-07, 09:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det är ju långt kvar på säsongen, men "experterna" hade väl gnagarna som topp 4-5 iaf, har dom där biblarna, det var ett gäng som hade dom som ETTA, och inte bara den alkoholiserade tjockisen, för mig var det fågel eller fisk, nu blev det fisk, och samma experter har väl oss som typ 5-8.

Ett lag som Sirius ansågs väl vara en kandidat för bottenstrid eller till och med nedflyttning, likaså Varberg, Mjällby skulle väl vara överraskningen av de två. Ellos sågs inte som ett topp 3 lag.

Men som sagt, långt kvar på säsongen.
ja Robbie Lauler hade Gnaget som favorit. Var en del som trodde på de baserat på deras starka mittfält. De hade ju räknat med en Ofori o Adu i form plus Bahoui i gammalt slag.

Intressant att så många hatar Laul, tycker han är lite rolig o underfundig. Men att vara expert är ingen lätt uppgift o jag har rätt mkt distans till tidningstyckarna.

Har spelat mot Laul, ganska ful på plan med mkt tricks för sig (han har ju spelat i superettan dock) men rätt kul snack ändå.
Citera
2020-08-07, 09:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Övertro på truppen? Anser du Bajens spel i år spegla den trupp vi besitter?

Som sagt har vi hittills hunnit bli utspelade av gnaget, Sirius och Blåvitt på vår hemmaplan samt Mjällby på bortaplan.

Förra året avslutade vi säsongens andra halva som seriens bästa lag där vi gjorde affären kort med i stort sett alla topplag. Enda skillnaden i truppen är att Niko lämnat men ersatts av Ludwigson och Allsvenskans meste målskytt på 2000-talet Paulinho. Hur kan man inte häpnas över det enorma bristen på spel vi har i år?
Dessutom var ju Junior "med från start" i år, ngt flera ansåg vara problemet med att ni släppte in så mkt mål på våren ett tag. Typ hade Junior varit med på våren så hade det blivit guld.
Citera
2020-08-07, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
ja Robbie Lauler hade Gnaget som favorit. Var en del som trodde på de baserat på deras starka mittfält. De hade ju räknat med en Ofori o Adu i form plus Bahoui i gammalt slag.

Intressant att så många hatar Laul, tycker han är lite rolig o underfundig. Men att vara expert är ingen lätt uppgift o jag har rätt mkt distans till tidningstyckarna.

Har spelat mot Laul, ganska ful på plan med mkt tricks för sig (han har ju spelat i superettan dock) men rätt kul snack ändå.

Glöm inte Sebastian...

Jo, som sagt man tyckte ju ändå laget såg rätt ok ut på pappret, det som framförallt saknades enligt mig var en riktigt bra typ #10. Nu blev det ju han BP gubben, som förvisso ser ganska lovande ut. Sedan är det väl ingen som räknat med att Sigthorsson aldrig är redo för att spela.

Jag tänkte typ... vilket iaf ser ganska hyfsat ut på förhand.

Goitom/Sigthorsson
Bahoui - NY
Ofori - Adu - Larsson
Otieno - Mets - Pertan - ??

Jag tycker han är för jävla tröttsam, mycket tricks kan jag tänka mig, det är en provokatör även som journalist.

Jag tycker många experter är skit, men ja det är inte alltid så lätt. Finns en del som är rena bluffarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in