2020-08-06, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Helt bisarrt. Jag baxnade för fan när jag läste om hur Peking försökte värva Islamovic. Desto nöjdare blev man när han istället gick till Rosenborg. Söderlund är en sisådär 18 klasser bättre.

Men så tänker dem i Norge.

Jag kommer ihåg att jag satt och höll varenda tumme jag har för att ni skulle värva honom! Hade han inte sjuka löneanspråk också?
Citera
2020-08-06, 21:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, idag verkade Mjällbys taktik vara att låta Sirius spela boll medans man själva tittade på och hoppades att dom sprang sig trötta. Och det funkade ju nästan... :/ Men jag hoppas att jag slipper se det speciellt många gånger till. Det är sådär kul att se ett lag spela 8-0-2 i försvar som blir 7-1-2 i anfall.
Citera
2020-08-06, 21:24
Avslutad
Hur såg Kouakou ut för Blåvitt? Kommer ändå bli ett lyft eller även om det kanske inte var det mest spännande namnet på förhand.
Citera
2020-08-06, 21:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Helt bisarrt. Jag baxnade för fan när jag läste om hur Peking försökte värva Islamovic. Desto nöjdare blev man när han istället gick till Rosenborg. Söderlund är en sisådär 18 klasser bättre.

Men så tänker dem i Norge.

Dom har ju förvisso en svensk sportchef
Citera
2020-08-06, 21:26
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag kommer ihåg att jag satt och höll varenda tumme jag har för att ni skulle värva honom! Hade han inte sjuka löneanspråk också?

Jo, det var där det sprack. Peter Hunt sade det mer eller mindre rakt ut; att Peking inte hade några planer på att betala lönen Islamovic krävde. Någon månad senare typ så blev han klar för Rosenborg.

EDIT: Grävde fram exakt vad Hunt sa; "– Vi stod för långt ifrån varandra. För oss är det omöjligt att gå in i en affär med de villkor som presenterades. Den frågan är almost dead. Det är bättre att han (Islamovic) och hans rådgivare tittar på andra alternativ. Vi är så långt ifrån varandra att det inte känns fruktsamt att gå vidare, säger Peter Hunt."

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Dom har ju förvisso en svensk sportchef

Äsch, han har bott i Norge så länge nu!
Senast redigerad av Korder 2020-08-06 kl. 21:28.
Citera
2020-08-06, 21:28
Medlem
Ace Venturas avatar
Vilken uppvisning av vilja, kunnande och mentalt stål mot Ellos idag! Det var verkligen en stenhård kämpainsats av hela laget! Generationer av AIK-spelare - typ Tjerna, Mjällby, Krille Nordin, Dala, Rubsamen, Lagerlöf, Rubarth, GG, Pavey, Roffe Z, pappa Åslund m.fl. som inte kämpade i närheten av lika mycket och lika hårt på sin tid - lär alla vara gröna av avund ikväll. Imponerande insats grabbar! Verkligen...
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-08-06 kl. 21:32.
Citera
2020-08-06, 21:29
Medlem
eternussermos avatar
Finns risk för att säsongen blir inställd, tror stt SvFF ser en risk att coronaviruset kommer tillbaka i höst med full kraft.Tror dock man väntar ett par omgångar för att följa resultatutvecklingen.
Citera
2020-08-06, 21:30
Medlem
OvissFramtids avatar
Ett jävla gnäll på domarna fram och tillbaka, göteborgare ansåg att Toivonen borde fått rött mot HIF och andra fans gnäller på domarfördelar hit och dit. Göteborg får straff mot ÖFK men lyckas alltså inte ens slå det omsusade laget som alla fördömer till Superettan. AIK åker på stryk och Häcken vinner fint mot Norrköping. Nä ikväll myser man.
Senast redigerad av OvissFramtid 2020-08-06 kl. 21:45.
Citera
2020-08-06, 21:31
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Jo, det var där det sprack. Peter Hunt sade det mer eller mindre rakt ut; att Peking inte hade några planer på att betala lönen Islamovic krävde. Någon månad senare typ så blev han klar för Rosenborg.

Haha, iofs med tanke på den värvningen skulle han kanske satsa på att bli komiker som brorsan istället.

Rosenborgs offensiv är riktigt usel. Jämför med Molde som har ligans bästa anfallare i Leke James och Bodö/Glimt som bara öser in mål.
Citera
2020-08-06, 21:31
Avslutad
Citat:

EDIT: Grävde fram exakt vad Hunt sa; "– Vi stod för långt ifrån varandra. För oss är det omöjligt att gå in i en affär med de villkor som presenterades. Den frågan är almost dead. Det är bättre att han (Islamovic) och hans rådgivare tittar på andra alternativ. Vi är så långt ifrån varandra att det inte känns fruktsamt att gå vidare, säger Peter Hunt."

Då har ni ändå möjlighet att erbjuda bättre löner än vad dom flesta allsvenska klubbar har, förutom MFF då. Undrar hur mycket han krävde egentligen?Hade varit jävligt intressant att veta.
Citera
2020-08-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Finns risk för att säsongen blir inställd, tror stt SvFF ser en risk att coronaviruset kommer tillbaka i höst med full kraft.Tror dock man väntar ett par omgångar för att följa resultatutvecklingen.

Haha, nej, det är knappast någon risk alls.
Citera
2020-08-06, 21:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Ingen glädje alls i att följa AIK längre, det är ångest rakt igenom och det kan fanemig bli väldigt mycket värre.

Ridå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in