2020-08-07, 00:14
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Han hoppade nog på detta för tidigt igen av någon sorts solidaritet..

Dom ångrar nog rätt rejält hur dom kunde jaga iväg Rydström..och den resan följde efteråt med MP och allt.
Problemet ligger djupare än så, de har aldrig lyckats ritigt bli ett etablerat topplag som man satsad på efter guldåret
Citera
2020-08-07, 00:15
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fortfarande grinig för att jag kallade dig för dystergök?
Jag har nog inte läst ett inlägg från dig inför någon match på det här forumet där du inte tror att det skall gå åt helvete. Det finns ett ord för det, då är man en dystergök. Det är inte en förolämpning.

Det var väl du som tyckte Falkenbergsmatchen var rätt bra? Kanske vår sämsta match i år sett till 1) konvertering av målchanser och 2) hur mycket chanser vi släppte till. Det var en riktigt dålig match av oss som hade kunnat sluta typ likt Gefle matchen under Stahre om Falkenberg haft lite mer skärpa.

Sedan tror jag inte vi kommer åka ur om det är det du menar, men någon topp 7 placering kommer det inte bli om vi inte kan stabilisera försvaret och börja sätta fler chanser.

Börjar vi inte sätta chanserna än att så spelar vi i S1 skrev du. Då känns det som att du börjar bli lite orolig.

Vill du så kan jag börja spela allan och tro på seger varje match. Men vad skall du kolla mig då, segergök? 🤣
Citera
2020-08-07, 00:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Men som sagt, långt kvar på säsongen.

Det är det ju inte. 17 matcher kvar. Typ hälften. Får ändå ta tabelresultat i seriös beaktning såhär långt in på säsongen.
Citera
2020-08-07, 00:17
Medlem
Tagit del av gnagets seniorer som gråter ut i pressen och talar
om ett ansvar gentemot suna fans osv. osv.
-Kom igen ,vuxna människor som inte fattat vem som betalar deras lön förtjänar ett kok stryk.
In och lira boll,hur svårt kan det vara ?!
Citera
2020-08-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Börjar vi inte sätta chanserna än att så spelar vi i S1 skrev du. Då känns det som att du börjar bli lite orolig.

Vill du så kan jag börja spela allan och tro på seger varje match. Men vad skall du kolla mig då, segergök? 🤣

Ta inte allt så allvarligt, förstår att det inte alltid är lätt på internet dock, det blir lätt feltolkningar.

Nope, muntergök.
Citera
2020-08-07, 00:20
Medlem
Citat:
Det är ju långt kvar på säsongen, men "experterna" hade väl gnagarna som topp 4-5 iaf, har dom där biblarna, det var ett gäng som hade dom som ETTA, och inte bara den alkoholiserade tjockisen, för mig var det fågel eller fisk, nu blev det fisk, och samma experter har väl oss som typ 5-8.

Ett lag som Sirius ansågs väl vara en kandidat för bottenstrid eller till och med nedflyttning, likaså Varberg, Mjällby skulle väl vara överraskningen av de två. Ellos sågs inte som ett topp 3 lag.

Men som sagt, långt kvar på säsongen.

Ja, långt kvar. Förvånar mig inte om ni och gnaget lyfter er till mitten iallafall.

Sirius, Mjällby och Varberg har ju tappat en del på sistone. Kan till och med sluta i kvalstrid för åtminstone nykomlingarna om de inte höjer sig snart.
Citera
2020-08-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Ja, långt kvar. Förvånar mig inte om ni och gnaget lyfter er till mitten iallafall.

Sirius, Mjällby och Varberg har ju tappat en del på sistone. Kan till och med sluta i kvalstrid för åtminstone nykomlingarna om de inte höjer sig snart.

Kan vi inte börja sätta fler chanser lär det inte bli så många vinster, säkert en hel del kryss dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Det är det ju inte. 17 matcher kvar. Typ hälften. Får ändå ta tabelresultat i seriös beaktning såhär långt in på säsongen.

Det är det väl? Det är 51 poäng kvar att spela om. Om ett lag får en vinst-streak på ett gäng med matcher kan dom rätt snabbt avancera i tabellen, speciellt om det fortsätter vara så många oavgjorda matcher.

Sedan kan man absolut ta tabellen i beaktning, jag tror ju t ex toppen av tabellen kommer se ungefär likadan ut när det är över, lagen där har ändå visat på någon sorts stabilitet, även om Peking börjat hacka nu, det är svårslagna lag med få förluster, det är väl bara DIF som sticker ut med 4 torskar, men dom spelar å andra sidan inte oavgjort, och man kan rätt lätt kryssa bort sig.
Citera
2020-08-07, 00:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Problemet ligger djupare än så, de har aldrig lyckats ritigt bli ett etablerat topplag som man satsad på efter guldåret
Tja..men det ju ändå 12 år sen....och det visste dom nog ändå själva att det var en fullträff dom jobbade ihop till men att en klubb som KFF primärt ska ha som mål att vara i Allsvenskan i första hand
Citera
2020-08-07, 00:45
Medlem
nomadics avatar
Förvånansvärt stabil insats i Kalmar idag där tre poäng skulle hämtas hem. Tyvärr vet vi ju nu då att det inte kommer vara stabilt mot Blåvitt härnäst då vi aldrig följer upp en bra insats med ännu en... Hade varit så jäkla fint med ännu en trea till helgen för att utöka marginalen neråt med tanke på hur sjukt uddlösa vi ser ut under våra svagare perioder.

Spännande möte med Blåvitt förresten. 90% av alla örebroare är missnöjda med vår säsongsinledning och vill sparka Axel Kjäll. Hos Blåvitt, tre poäng efter, är ju snarare känslan att folk vill se en staty av allsmäktiga Poya. Känslan är att han skulle göra det skrämmande bra som sektledare på sättet han har lyckats blidka massorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Nanne Bergstrand verkar riktigt uppgiven och ser trött ut. Han håller väl inte på att gå i väggen igen?

Verkligen sorgligt att se honom. Han har ju tidigare alltid varit lite tänkvärt full i fan i intervjuer och liknande. Att höra honom prata nu är i det närmaste som att pliktskyldigt lyssna på någon gammal morbror som precis nått första stadiet av demens.
Citera
2020-08-07, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Förvånansvärt stabil insats i Kalmar idag där tre poäng skulle hämtas hem. Tyvärr vet vi ju nu då att det inte kommer vara stabilt mot Blåvitt härnäst då vi aldrig följer upp en bra insats med ännu en... Hade varit så jäkla fint med ännu en trea till helgen för att utöka marginalen neråt med tanke på hur sjukt uddlösa vi ser ut under våra svagare perioder.

Spännande möte med Blåvitt förresten. 90% av alla örebroare är missnöjda med vår säsongsinledning och vill sparka Axel Kjäll. Hos Blåvitt, tre poäng efter, är ju snarare känslan att folk vill se en staty av allsmäktiga Poya. Känslan är att han skulle göra det skrämmande bra som sektledare på sättet han har lyckats blidka massorna.

Verkligen sorgligt att se honom. Han har ju tidigare alltid varit lite tänkvärt full i fan i intervjuer och liknande. Att höra honom prata nu är i det närmaste som att pliktskyldigt lyssna på någon gammal morbror som precis nått första stadiet av demens.

Jag reagerade även på hans frisyr, det långa gråa håret som hänger och på hans outfits som börjar likna Anders Tegnells garderob.

Han börjat se ut som en luffare, han kan omöjligt må bra.
Citera
2020-08-07, 00:58
Medlem
Sirius har Varberg och Helsingborg hemma innan serien vänder. Är ju inte helt ovidkommande i sammanhanget vad dessa matcher slutar innan man utvärderar första halvan. Jag vill inte överdriva, men 4p till tycker jag vi skulle haft, då hade det varit frid och fröjd. Men nu är vi ju ärligt talat bara enstaka poäng före lag som spelat som skräp i stora delar av säsongen, medan vi varit nära högstanivån i väldigt många matcher. Så det måste omsättas i poäng, 24p första 15 skulle skildra känslan av säsongsstarten bra, 18p vore närmast katastrofal utdelning och inget att luta sig tillbaka på. Känns som vattendelaren för var säsongen tar vägen.
Citera
2020-08-07, 01:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Jösses, Nanne...

https://youtu.be/j1ZRfiiXaHQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem