2020-01-10, 17:36
Medlem
Bloodzeeds avatar
Minns att dplay sände nån liga för något år sen, men minns fan inte ligan (kanske inte ens var fotboll). Det enda jag minns var att bildkvalitén var helt horribel och testmånaden upphörde abrupt...

Låter ju som att de inte bättrat sig, kanske fortsatt blir somalicable.
Citera
2020-01-10, 17:37
Medlem
Lundbondens avatar
Kommer allsvenskan sändas på Eurosport player också? Eller bara Dplay?
Citera
2020-01-10, 17:56
Medlem
foool13s avatar
Om man är intresserad så kan man läsa hela Strive Sport tråden där dom gick från 25 fps till 50 fps i början av denna säsongen, för att sedan dumpa tjänsten helt i Sverige dock..

(FB) StriveSport (La Liga+Serie A till & börja med)
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1566813124
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=48099
Citera
2020-01-10, 18:02
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Kommer allsvenskan sändas på Eurosport player också? Eller bara Dplay?

Bara i Dplay av vad dom har sagt nu nyligen.. och de har även nyss tagit bort att man kan se 9:ans sport i eurosportplayer t.ex en del matcher de visade i veckan på Dplay/nian.. så den förändringen är nog permanent.
Citera
2020-01-10, 21:19
Medlem
snurresnigels avatar
Årets första värvning klar: Kalle Holmberg. Svårt att klaga på det han presterat i allsvenskan tidigare år och en bra ålder, 26.
Citera
2020-01-11, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Årets första värvning klar: Kalle Holmberg. Svårt att klaga på det han presterat i allsvenskan tidigare år och en bra ålder, 26.

Det är en bra värvning. Grabben har både bättre spelstil och attityd än äcklet Touray. Hatar verkligen touray. o djurgårn i allmänhet.. äcklig klubb. Men, bra värvning.
Citera
2020-01-11, 10:05
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjoFitten
Det är en bra värvning. Grabben har både bättre spelstil och attityd än äcklet Touray. Hatar verkligen touray. o djurgårn i allmänhet.. äcklig klubb. Men, bra värvning.
Inte lätt när antagonisterna vinner titlar!
Citera
2020-01-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Om man är intresserad så kan man läsa hela Strive Sport tråden där dom gick från 25 fps till 50 fps i början av denna säsongen, för att sedan dumpa tjänsten helt i Sverige dock..

(FB) StriveSport (La Liga+Serie A till & börja med)
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1566813124
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=48099

Dom fick för få abonnenter alltså så dom la ner. Personligen hoppas jag att det går åt helvete med deras satsning på Allsvenskan, hellre Viasat eller Cmore. Skulle vara kul att få veta hur många abonnemang dom måste sälja för att göra vinst.
Citera
2020-01-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Dom fick för få abonnenter alltså så dom la ner. Personligen hoppas jag att det går åt helvete med deras satsning på Allsvenskan, hellre Viasat eller Cmore. Skulle vara kul att få veta hur många abonnemang dom måste sälja för att göra vinst.
Leifby på Aftonbladet är inte så förväntansfull.

"Det är vida känt att standarden (på deras streamingtjänst) är låg, i stort sett alla livesändningar hackar, hostar och släpar, i vissa fall i upp till flera minuter.

Ett mål är ett mål innan vi tittare får se att det blir mål, och för att inte upplevelsen ska förstöras helt uppmanar nu Discovery alla sina tittare att gå inomhus, stänga fönster, dörrar och ventiler, stänga av radioapparater, dra ut jacket och döda alla kontakter med omvärlden i samband med deras allsvenska fotbollssändningar."

Jag hoppas de uppgraderar sin app. I krönikan är han även inne på att Cmore inte sänker sin månadskostnad då de tappar allsvenskan (men sänder Serie A och La Liga).

Vad är egentligen rättigheten värd? 0 kr/mån eller 300 kr/mån. Om tjänsten är bra betalar jag gärna mer... faktiskt. Vad jag skulle betala för match (när mitt eget lag inte är inblandat), 50 kr?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2020-01-12 kl. 19:39.
Citera
2020-01-12, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Leifby på Aftonbladet är inte så förväntansfull.

"Det är vida känt att standarden (på deras streamingtjänst) är låg, i stort sett alla livesändningar hackar, hostar och släpar, i vissa fall i upp till flera minuter.

Ett mål är ett mål innan vi tittare får se att det blir mål, och för att inte upplevelsen ska förstöras helt uppmanar nu Discovery alla sina tittare att gå inomhus, stänga fönster, dörrar och ventiler, stänga av radioapparater, dra ut jacket och döda alla kontakter med omvärlden i samband med deras allsvenska fotbollssändningar."

Jag hoppas de uppgraderar sin app. I krönikan är han även inne på att Cmore inte sänker sin månadskostnad då de tappar allsvenskan (men sänder Serie A och La Liga).

Vad är egentligen rättigheten värd? 0 kr/mån eller 300 kr/mån. Om tjänsten är bra betalar jag gärna mer... faktiskt. Vad jag skulle betala för match (när mitt eget lag inte är inblandat), 50 kr?

Cmores streamingtjänst laggar ju sjukt mycket, inget kan bli värre.
Citera
2020-01-12, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Cmores streamingtjänst laggar ju sjukt mycket, inget kan bli värre.
Jag hoppas du har rätt.
Citera
2020-01-13, 01:02
Medlem
Joelfrogs avatar
Tänkte dra till med ett tidigt tips, ja det är för tidigt men alltid kul o se tillbaka på hur man trodde, kommer ske många övergångar men kommer komma 1,2 eller 3 tips till innan säsongen startar (detta tipset är väl efter hur det ser ut i nuläget men kan förändras redan imorgon om t.ex. Sirius värvar Stuhr Ellegaard eller om Hammarby säljer Tankovic)

1. Hammarby IF
--------------------------
2. Malmö FF
3. IFK Göteborg
4. AIK
5. IFK Norrköping
6. Djurgårdens IF
7. Helsingborgs IF
8. BK Häcken
9. IF Elfsborg
10. Kalmar FF
11. Örebro SK
12..Östersunds FK
13..Mjällby AIF
14. IK Sirius
15. Falkenbergs FF
16. Varbergs BOIS

Hammarby har fått behålla de flesta viktiga spelarna, frågan är om Tankovic stannar eller inte lär väl försvinna i sommar annars, Malmö har tappat Rosenberg och det kommer vara ett väldigt stort tapp o egentligen vill jag tippa dem lägre men konkurenssen känns inte så hård för tillfället, Göteborg har också fått behålla sin trupp ganska bra och har ett ungt lag som är ett år äldre nästa säsong kan blir årets skräll i guldstriden , AIK har tappat flera namn Saletros, Elyounoussi, Linnér (som jag dock tycker är överskattad) Peking ser ut att tappa Skrabb, Holmberg o Gudi ingen av de viktigaste spelarna men blir sämre bredd, trodde på DIF i toppen förra säsongen men inte guld tror dock att denna säsong blir svårare då de hade mycket flyt o nu ska de även kvala till champions League har dock fått behålla de viktigaste spelarna utom typ Buya, Helsingborg har plockat in några spännande namn nu hänger det på om man får ihop laget tillräckligt snabbt så man hinner prestera från början känns som det viktigaste är att behålla spelarna nästan iallafall för våren brukar ta ett halvår innan vissa börjar prestera men kanske är de som vänder hem inte spelar på länge eller kommer från nån klubb utomlands, Häcken har tappat Paulinho och offensiven känns inte alls lika bra på pappret som när man hade han o Jeremejeff, den nedre halvan känns svagare än vanligt o det finns många som kan åka ur, känslan säger att Örebro kan få det svårare nu när de inte har Rogic, Östersund är svårtippade hoppas dock de åker ut, Elfsborg har tappat mängder med tongivande spelare o tror inte de får ihop spelet särskilt snabbt och kommer nog vara en bit efter, Sirius har tappat Sirelius, Haglund, Arvidsson o Gustafson med fler känns inte heller stabilt o tror de blir kval, har dålig koll på nykomlingarna men Mjällby har spelat i Allsvenskan förut o kan ha rutinen för att stanna kvar tror Varberg åker ut och tar mindre än 15 poäng, Kalmar kan åka ut men tror Nanne Bergstrand ger dem ett litet lyft de har en del unga spelare som fick speltid förra säsongen o de kan ha tagit en del kliv samtidigt har man tappat många spelare. Falkenberg kommer ju finnas kvar i botten frågan är om man överlever en säsong till brukar alltid typ tippa att de ska klara sig kvar men tror de åker ut i år, även om chanserna för att stanna kvar känns bättre då lagen i botten ser sämre ut så tror jag man misslyckas, men de får gärna överraska mig positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in