Citat:
Förvånansvärt stabil insats i Kalmar idag där tre poäng skulle hämtas hem. Tyvärr vet vi ju nu då att det inte kommer vara stabilt mot Blåvitt härnäst då vi aldrig följer upp en bra insats med ännu en... Hade varit så jäkla fint med ännu en trea till helgen för att utöka marginalen neråt med tanke på hur sjukt uddlösa vi ser ut under våra svagare perioder.
Spännande möte med Blåvitt förresten. 90% av alla örebroare är missnöjda med vår säsongsinledning och vill sparka Axel Kjäll. Hos Blåvitt, tre poäng efter, är ju snarare känslan att folk vill se en staty av allsmäktiga Poya. Känslan är att han skulle göra det skrämmande bra som sektledare på sättet han har lyckats blidka massorna.
Spännande möte med Blåvitt förresten. 90% av alla örebroare är missnöjda med vår säsongsinledning och vill sparka Axel Kjäll. Hos Blåvitt, tre poäng efter, är ju snarare känslan att folk vill se en staty av allsmäktiga Poya. Känslan är att han skulle göra det skrämmande bra som sektledare på sättet han har lyckats blidka massorna.
Eran styrka tycker jag är att ni skakar av sämre insatser fort, och inte låter det gå ut över nästa match. Ni slår sällan er själva och när det känns som att det är på väg utför petar ni alltid in en seger. Klarar man att ta var match för sig har man mycket vunnet, bottenlagen klarar inte av detta utan spinner vidare på dåliga tendenser från match till match. Ni verkar också vara relativt bra på att vinna när ni faktiskt är det bättre laget, och det är viktigt ur poängsynvinkel. Kan förstå om niondeplatsen inte lockar år efter år, dock, ej heller spelidén som väl neutralt sett är rätt trist att titta på.
Blåvitt får jag inget grepp om, mer än att man avverkade en hel del flytmatcher i cupen vilket jag tror på något sätt jämnat ut sig i serien. Jag ser dock inga som helst farhågor å deras vägnar att dom skulle bli indragna i någon bottenstrid, tycker det är laget där nere som ser klart bäst ut spelmässigt.