2020-08-02, 17:36
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Och jag säger att man ska inte Utsätta BARNET för att Dödas.

Kan bero på att i Polen råder katolicism om jag inte är fel ute.
De vägrar använda preventivmedel.
Då kan det naturligtvis bli hemskt jobbigt om kvinnan hamnar i svåra situationer.

Det är väl inte jobbigare för en katolik att bli gravid.

Men du vill straffa de som gör abort?
Citera
2020-08-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
På tal om att argumentera hederligt...

Kvinnor födda Sverige har så pass låg nativitet att även om alla aborter skulle bli födda barn istället så har vi ingen befolkningsökning.

Så det faktum att många länder inte klarar en vettig familjeplanering är knappast ett argument för att kvinnor födda i Sverige skall abortera.

Hur tänker du människa!!

Jag har liksom ingen lust att sänka mig i min argumentationsteknik ner i ditt träsk, men den koppling du gär är idiotisk.

Abort är ingen lösning på befolkningsproblematiken.

Naturligtvis inte heller att skjuta barn eller människor. Skärp dig nu!!!

OM man nu anser att zyoter måste få lov utveckals för att dessa är LIV och BARN bla bla....
är det då konsekvent tycker du att enbart tycka att detta ska gälla just svenska zygoter?

Just det...är man av denna åsikt så måste man självklart tycka att ALLA små zygoter som bildas i ALLA världens livmödrar ska få lov till detta.
Annars anser man ju ex. inte att norska eller ryska eller somaliska zygoter är BARN.

Och well,, då får man ju karva ihop nån liten teori om att andra människor i världen fungerar på helt andra sätt biologisk än ex svenskar....eller är något helt annat än människor.
Och be my guest till det lilla projektet, det är redan prövat och rejält förkastat.

Och ja DÅ får man det problem jag just la fram till Uven.

Konsekvens som sagt. Ens teorier och argument måste hålla hela vägen, för alla prövningar, gör de inte det så, får blir man motbevisad.

Aborträtt är definitivt en av lösningarna för oönskad befolkningsexplosion, vad trodde du?
Senast redigerad av Merapi 2020-08-02 kl. 18:12.
Citera
2020-08-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
OM man nu anser att zyoter måste få lov utveckals för att dessa är LIV och BARN bla bla....
är det då konsekvent tycker du att enbart tycka att detta ska gälla just svenska zygoter?

Just det...är man av denna åsikt så måste man självklart tycka att ALLA små zygoter som bildas i ALLA världens livmödrar ska få lov till detta.
Annars anser man ju ex. inte att norska eller ryska eller somaliska zygoter är BARN.

Och well,, då får man ju karva ihop nån liten teori om att andra människor i världen fungerar på helt andra sätt biologisk än ex svenskar....eller är något helt annat än människor.
Och be my guest till det lilla projektet, det är redan prövat och rejält förkastat.

Och ja DÅ får man det problem jag just la fram till Uven.

Konsekvens som sagt. Ens teorier och argument måste hålla hela vägen, för alla prövningar, gör de inte det så, får blir man motbevisad.

Svensk lag omfattar enbart svenska zygoter.

Och ja, jag tycket det är befängt att tro att mindre människor i Sverige hjälper ett skit mot ett överbefolkad tredje världen. Vad bra de får det i Bangladesh för att det föds 30.000 färre i Sverige. Hur ser du överhuvudtaget kopplingen?

Att begå abort i Sverige för att ge plats åt ett lågutbildat multikultursamhälle i framtiden är ingen tanke som tilltalar mig.

Du argumenterar åt pepparn, bara titta på de sociala konsekvenserna migrationen gett Sverige idag. Den biologiska skillnaden må vara liten, och faktiskt svårbedömd, men den kulturella är väldigt stor.

Jag tror överhuvudtaget inte på abort som ett sätt att minska befolkningsproblematiken. Det är feltänkt i grunden. Utbildning, upplysning och preventivmedel är nog det som hjälper. samt att de regionerna själva tar konsekvenserna av sin egen bristande familjeplanering. Är muslimerna i öknen så dumma i huvudet att de skaffar 7 barn så får de fan försörja dem själva, det är inte mitt jävla problem.
Citera
2020-08-02, 18:12
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Vem bestämmer att vi måste ha en Mord-Utredning?
Det går att få in FosterDödande i ett eget Lagområde.
Om man förbjuder att FosterDödande medel ges till gravida kvinnor har vi kommit en Bra Bit på Vägen mot att stoppa Barnslakten.
Man får väl göra Ordentliga Undersökningar och Dokumentera det Hela.
Bryr du dig ens om de ofödda barnen?

Ja precis.
Jag vet ju just det att man kan bli gravid trots preventivmedel.
Och?
Ska jag ha rätt att döda fostret som Lever bara för det?!
Och vadå ärliga män??
Ärliga om VADÅ?

Vi har redan lagrummet fosterfördrivning. Detta skiljer sig från mord i flera avseenden, inte minst emedan fosterfördrivning med nödvändighet utförs på icke nedkomna barn. Min egen uppfattning är att det inte rör sig om mord, ty allt dödande är inte mord och jag reserverar mord för uppsåtligt dödande av en född människa där det saknas legitima skäl.
Citera
2020-08-02, 18:21
Medlem
Citat:
Svensk lag omfattar enbart svenska zygoter.

Och ja, jag tycket det är befängt att tro att mindre människor i Sverige hjälper ett skit mot ett överbefolkad tredje världen. Vad bra de får det i Bangladesh för att det föds 30.000 färre i Sverige. Hur ser du överhuvudtaget kopplingen?

Att begå abort i Sverige för att ge plats åt ett lågutbildat multikultursamhälle i framtiden är ingen tanke som tilltalar mig.

Du argumenterar åt pepparn, bara titta på de sociala konsekvenserna migrationen gett Sverige idag. Den biologiska skillnaden må vara liten, och faktiskt svårbedömd, men den kulturella är väldigt stor.

Jag tror överhuvudtaget inte på abort som ett sätt att minska befolkningsproblematiken. Det är feltänkt i grunden. Utbildning, upplysning och preventivmedel är nog det som hjälper. samt att de regionerna själva tar konsekvenserna av sin egen bristande familjeplanering. Är muslimerna i öknen så dumma i huvudet att de skaffar 7 barn så får de fan försörja dem själva, det är inte mitt jävla problem.

men nu pratar vi ju om nivån på argumentationen eller hur ?

Argumentet 1: zygoter är BARN! faller direkt eftersom zygoter inte är BARN, de är zygoter.
Argumentet 2: Pga argument 1. så måste vi rädda alla zygoter, men inte alla, utom bara VÅRA zygoter, faller direkt eftersom argument 1, då faller.
Argument 3: Vi kan klara överbefolkningen via preventivmedel, faller, eftersom vi redan HAR preventivmedel för kivnnor över stora delar av världen, och garanterat i merparten av Europa, ÄNDÅ så görs aborter. Och män verkar inte ens vilja köpa preventivmedel för dem.

Behöver jag fortsätta?

Bygger du ett korthus som ska bära så måste basen stå stadigt. Inte ett enda kort får falla.
Mitt "korthus" håller, det är även hållbart i en framtid.
Uvens korthus rasar redan vid första basen. Det går inte bygga någon framtid på hans förvirrade argument.
Citera
2020-08-02, 18:25
Medlem
Citat:
Så du accepterar eugentik som praktisk konsekvens. Då vet vi. Folk får om dom vill.

Du är säkert rätt person att föreläsa om genetik.
nej, jag tror inte på att eugenik är något som används i Sverige, vare sig hos läkarkåren, samhällsnivå eller hos allmänheten.

Vi kör med det "naturliga urvalet" dvs våra gener tenderar välja vilka andra gener som de tycker verkar "sexiga" att kombinera sig med, men detta är alltså inte vad "eugenik" står för.
Citera
2020-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är väl inte jobbigare för en katolik att bli gravid.

Men du vill straffa de som gör abort?
Det är lite enklare att bli gravid om man aldrig får använda preventivmedel.......

Ja jag vill ha straff för fosterdödande.
Citera
2020-08-02, 18:27
Medlem
Citat:
nej, jag tror inte på att eugenik är något som används i Sverige, vare sig hos läkarkåren, samhällsnivå eller hos allmänheten.

Vi kör med det "naturliga urvalet" dvs våra gener tenderar välja vilka andra gener som de tycker verkar "sexiga" att kombinera sig med, men detta är alltså inte vad "eugenik" står för.

Väljer man bort barn med Downs så ligger det ruskigt nära i alla fall.
Citera
2020-08-02, 18:32
Medlem
Citat:
men nu pratar vi ju om nivån på argumentationen eller hur ?

Argumentet 1: zygoter är BARN! faller direkt eftersom zygoter inte är BARN, de är zygoter.
Argumentet 2: Pga argument 1. så måste vi rädda alla zygoter, men inte alla, utom bara VÅRA zygoter, faller direkt eftersom argument 1, då faller.
Argument 3: Vi kan klara överbefolkningen via preventivmedel, faller, eftersom vi redan HAR preventivmedel för kivnnor över stora delar av världen, och garanterat i merparten av Europa, ÄNDÅ så görs aborter. Och män verkar inte ens vilja köpa preventivmedel för dem.

Behöver jag fortsätta?

Bygger du ett korthus som ska bära så måste basen stå stadigt. Inte ett enda kort får falla.
Mitt "korthus" håller, det är även hållbart i en framtid.
Uvens korthus rasar redan vid första basen. Det går inte bygga någon framtid på hans förvirrade argument.

1. Barn är ett ganska vitt begrepp. Det där är mest bara hårklyveri, för inte kommer du att rätta alla kvinnor som säger "jag är med barn" med ett hurtigt: "nejnej, det är en zygot!"

2. Det står väl var och en fritt att vilja rädda vilka zygoter de vill och känner engagemang för.

3. jag vet inte vad statusen är för abortlagstiftning i världen egentligen. men det är nog lättare att sälja in preventivmedel än aborträtt av västerländsk modell?

Värderingar har aldrig med logik att göra.
Citera
2020-08-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Vad som hypotetiskt kan hända och kan behövas på global nivå är inte en fråga för svensk lagstiftning här och nu. Om sådana åtgärder skulle anses behöva, så lär varken Du eller jag ha något inflytande över saken.

Människolivets startpunkt är glasklar.

Det är inte "hypotetiskt" att de landvinningar som gjorts i världen gällande den skenande befolkningsökningen har berott mycyket på fri aborträtt, utan "glasklart".

Din förvirring att det nånsin skulle fungera att ALLA, att även män skulle använda preventivmedel vid 100% av alla samlag ex, preventivmedel som inte ens finns idag, annat än på pappret, som ALLA definitivt inte har råd med, ex. de fattigaste i slummen i landet X, är fulltständig idioti.

Det är inte någon startpunkt som tas i beaktande vid abort. Då skulle vi inte ens tillåta p-stav, som du brukar tjata om borde vara ett obligatorisk TVÅNG för flickor förståss... pojkar ska ju inte behöva bekymmra sig. . som fungerar så att livmoderslemhinnan inte kan ta emot detta BARN i form av en zygot.
Stackars unge....de far fram där i livmoder och desperat försöker klamra sig fast i väggen, med sina icke existerande armar och icke existerande tänkande, gallsrkikande ( med sina icke exiterande stämband) i dödsångest.

Yeah right.
Citera
2020-08-02, 18:38
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det är lite enklare att bli gravid om man aldrig får använda preventivmedel.......

Ja jag vill ha straff för fosterdödande.
Och alla som hjälper till antar jag?
Citera
2020-08-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Och alla som hjälper till antar jag?
Det är de som ger dödande medel till levande ofödda barn jag vill ska svara för vad de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in