Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
På tal om att argumentera hederligt...
Kvinnor födda Sverige har så pass låg nativitet att även om alla aborter skulle bli födda barn istället så har vi ingen befolkningsökning.
Så det faktum att många länder inte klarar en vettig familjeplanering är knappast ett argument för att kvinnor födda i Sverige skall abortera.
Hur tänker du människa!!
Jag har liksom ingen lust att sänka mig i min argumentationsteknik ner i ditt träsk, men den koppling du gär är idiotisk.
Abort är ingen lösning på befolkningsproblematiken.
Naturligtvis inte heller att skjuta barn eller människor. Skärp dig nu!!!
OM man nu anser att zyoter måste få lov utveckals för att dessa är LIV och BARN bla bla....
är det då konsekvent tycker du att enbart tycka att detta ska gälla just svenska zygoter?
Just det...är man av denna åsikt så måste man självklart tycka att ALLA små zygoter som bildas i ALLA världens livmödrar ska få lov till detta.
Annars anser man ju ex. inte att norska eller ryska eller somaliska zygoter är BARN.
Och well,, då får man ju karva ihop nån liten teori om att andra människor i världen fungerar på helt andra sätt biologisk än ex svenskar....eller är något helt annat än människor.
Och be my guest till det lilla projektet, det är redan prövat och rejält förkastat.
Och ja DÅ får man det problem jag just la fram till Uven.
Konsekvens som sagt. Ens teorier och argument måste hålla hela vägen, för alla prövningar, gör de inte det så, får blir man motbevisad.
Aborträtt är definitivt en av lösningarna för oönskad befolkningsexplosion, vad trodde du?