Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Man frångår ju fri aborträtt om Downs inte är giltigt skäl för abort.
Om nu föräldrarna idag av fri vilja väljer att abortera dessa foster så hade kanske nazisterna en poäng trots allt? Eugenisk hygien har en poäng i folk ögon helt naturligt? Vi vill ha starka friska och lyckosamma barn.
Problemet är, konsekvens alltså, att gentekniken går framåt, och att vi ganska snart kan ha en läkarvård som aborterar enligt gällande lagstiftning i ren estetisk anda. Bara blonda ariska barn föds, och staten tvingas acceptera det med fri aborträtt. Vad skall du göra?
Du har ju hela denna tråden poängterat de negativa konsekvenserna av abortförbud. Krävt ansvar för det.
Detta är konsekvensen av att se zygoterna som cellklumpar utan värde. Är de utan värde kan man ju adoptera bort de mörkare barnen, de kortare barnen, de barn som inte blir så smarta, osv... Det är en läskig konsekvens som vi nu med Downs-barnen ser en början på.
En konsekvens vi måste begrunda.
? Vi har i Sverige fri aborträtt tom vecka 18. Före den tiden så får man alltså lov göra abort för vilket skäl man än nu har, det är inte samhället med att göra. ..Och mig veterligen så har vi ingen forskning över vilka skäl som kvinnor har.
Efter den tiden så måste där finnas särskilda skäl.
Vilken gällande "estetiska lag", vi har ingen sådan.
Och jag skulle OM nån sån rasisitsk lag skulle införas genast arbeta mot den lagen, men låta fri aborträtt kvarstå.
Skulle vi upptäcka att vi har enorma problem med att alla föräldrar som är svarthåriga och brunhudade p0lkötslgit började abortera, för att de anser att de bara kan acceptera ett blont barn så skulle jag nog skaka på huvudet, och börja lära ut hur geneetik fungerar angående ex. hud och hårfärg.
Allright?
Och ja problemet med att alldeles för få Downs syndrom föds, anser jag altlså ska lösas med att man
börjar acceptera och Downs syndrom och itne att förbjuda kivnnor att göra abort.