2020-08-01, 14:49
  #3613
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Säg det till Strix och tokhögnern som hetsar efter strängare straff för allt.
Absolut, jag kan säga det till vem som helst. Ingen fara.
Citera
2020-08-01, 14:51
  #3614
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ni kör på det extrema ni.

Klarar inte en sansad diskussion.

vad är nästa ni vill abortera?

Skall det bli lagligt för föräldrar att slå ihjäl sina barn? va? Är det vad du vill?

Är det den fascismen ni förespråkar. Där bara nytta avgör människovärde?

Jag tror som sagt inte på förbud. Men jag tycker det är rimligt att problematisera att var fjärde graviditet avbryts i förtid. det är inget hälsotecken för ett samhälle i mina ögon. I dina ögon är det problemfritt. Eftersträvansvärt och positivt, något som är progressivt och bra.

Fimpa zygoten, du har karriären att tänka på.

Kom själv med förslag hur du vill ha lagen och ev straff.
Jag har visat på en del avarter med förbud.

Våra lagar nu är bra.
Vill du ändra, säg vad dom bör ändras, hur vill du det ska vara?

Det gäller även andra antisar i tråden.

Edit
Det enda problemet med så många aborter. Är väl bara ekonomiska, med någradagarefterpiller blir det billigare.
Tyvärr är mänskligheten sån att vi råkar ut för sånt, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Du kan jobba på att förändra attityder, tvång löser ingenting.
__________________
Senast redigerad av pollenper 2020-08-01 kl. 14:57.
Citera
2020-08-01, 14:56
  #3615
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kom själv med förslag hur du vill ha lagen och ev straff.
Jag har visat på en del avarter med förbud.

Våra lagar nu är bra.
Vill du ändra, säg vad dom bör ändras, hur vill du det ska vara?

Det gäller även andra antisar i tråden.

Edit
Det enda problemet med så !ånga aborter. Är väl bara ekonomiska, med någradagarefterpiller blir det billigare.
Tyvärr är mänskligheten sån att vi råkar ut för sånt, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Du kan jobba på att förändra attityder, tvång löser ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Absolut, jag kan säga det till vem som helst. Ingen fara.
Läs mitt svar till zigge.
Citera
2020-08-01, 14:57
  #3616
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja, eller en metod att plantera in livmoder med en konception i mäns kroppar...DÅ jävlar får vi se hur Uven m, fl. raskt kommer ändra sina åsikter.
Kanske är det svårt för dig att tro det.
Men det finns miljontals kvinnor i världen, som är emot aborter.
Trodde du att jag var man?
Citera
2020-08-01, 15:04
  #3617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kom själv med förslag hur du vill ha lagen och ev straff.
Jag har visat på en del avarter med förbud.

Våra lagar nu är bra.
Vill du ändra, säg vad dom bör ändras, hur vill du det ska vara?

Det gäller även andra antisar i tråden.

Detta har jag skrivit om tidigare-

Jag ser ingen omedelbar ändring i lagen. Jag tycker dock det är viktigt att poängtera att den står på pragmatisk, inte moralisk grund. Att se zygoten för vad den är, början på allt mänskligt liv. Utan zygoter, inga människor. de är inte värdelösa cellklumpar, jagv tycker den synen gränsar till fascism. Framförallt om man lägger in nyttoaspekten och ser ett träd som viktigare. Det är en skrämmande moralsyn som minner om 30-talets mörkare skrymslen. Vi har alla varit zygoter och utelämnade till vår mamma.

Det är rimligt att samhället funderar kring hur man kan få ner antalet aborter. Jag vet inte riktigt vad som kan räknas som en "normal" eller rimlig nivå, men Sveriges siffror är höga trots vårt välfärdssystem, vår utbildningsnivå, och år relativa fred.

Som sagt vill jag se en tydlig koppling till en möjlighet att adoptera bort barnet istället och att man då kan få samhällets stöd under hela den processen. Idag verkar det som man själv får leta upp adoptionsbyrån och stå för alla kostnader under graviditeten. Där går det att göra mycket.

Ett intressant tecken: Efter Fukushima skrev Prof Kåberger (antikärnis) ett inlägg om att aborterna nu ökade i området. Det ansågs negativt av antikärnis-vänstern, ett tecken på att något var fel. Kanske han inte tänkte sig för, och det var ett direkt faktafel av honom dessutom. Men det är den tankebanan jag har. Är abortsiffrorna höga tyder det på att något är trasigt. Kvinnorna är narcissister eller samhället otryggt. Pick your chioce, orsaken spelar mindre roll.
Citera
2020-08-01, 16:23
  #3618
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Detta har jag skrivit om tidigare-

Jag ser ingen omedelbar ändring i lagen. Jag tycker dock det är viktigt att poängtera att den står på pragmatisk, inte moralisk grund. Att se zygoten för vad den är, början på allt mänskligt liv. Utan zygoter, inga människor. de är inte värdelösa cellklumpar, jagv tycker den synen gränsar till fascism. Framförallt om man lägger in nyttoaspekten och ser ett träd som viktigare. Det är en skrämmande moralsyn som minner om 30-talets mörkare skrymslen. Vi har alla varit zygoter och utelämnade till vår mamma.

Det är rimligt att samhället funderar kring hur man kan få ner antalet aborter. Jag vet inte riktigt vad som kan räknas som en "normal" eller rimlig nivå, men Sveriges siffror är höga trots vårt välfärdssystem, vår utbildningsnivå, och år relativa fred.

Som sagt vill jag se en tydlig koppling till en möjlighet att adoptera bort barnet istället och att man då kan få samhällets stöd under hela den processen. Idag verkar det som man själv får leta upp adoptionsbyrån och stå för alla kostnader under graviditeten. Där går det att göra mycket.

Ett intressant tecken: Efter Fukushima skrev Prof Kåberger (antikärnis) ett inlägg om att aborterna nu ökade i området. Det ansågs negativt av antikärnis-vänstern, ett tecken på att något var fel. Kanske han inte tänkte sig för, och det var ett direkt faktafel av honom dessutom. Men det är den tankebanan jag har. Är abortsiffrorna höga tyder det på att något är trasigt. Kvinnorna är narcissister eller samhället otryggt. Pick your chioce, orsaken spelar mindre roll.
Nä efter, hjälten från kärnkraft debatten har visat sig vara en konservativ rackare.
Nä, det må vara förlåtligt, det är ju olika ämnen.

Sen kan det vara så att reproduktionsförmågan är större än vad svenska kvinnor önskar.
Var glad att vi har möjligheten att välja.

Svenska aborttalen är inte större än övriga Europas.
Adoption 1000 om året
Abort 30 000tusen.
Barn blir billiga med det överskottet.

En miljon för besväret att genomgå en graviditet för adoption vore väl lagom.

Får jag gissa att du är för aborträtten men du vill ändra något?
I Sverige får man de barn man vill ha, i Europa också.

Adoptioner räcker inte till.

Abortlagen är anpassad till min moral.
Objektiv moral finns inte.
__________________
Senast redigerad av pollenper 2020-08-01 kl. 16:28.
Citera
2020-08-01, 16:26
  #3619
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Kanske är det svårt för dig att tro det.
Men det finns miljontals kvinnor i världen, som är emot aborter.
Trodde du att jag var man?
Tror du det finns kvinnor som inte vill bli gravida varje år?
För oss är det 1800tal.
Citera
2020-08-01, 16:32
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Nä efter, hjälten från kärnkraft debatten har visat sig vara en konservativ rackare.
Nä, det må vara förlåtligt, det är ju olika ämnen.

Sen kan det vara så att reproduktionsförmågan är större än vad svenska kvinnor önskar.
Var glad att vi har möjligheten att välja.

Svenska aborttalen är inte större än övriga Europas.
Adoption 1000 om året
Abort 30 000tusen.
Barn blir billiga med det överskottet.

En miljon för besväret att genomgå en graviditet för adoption vore väl lagom.

Får jag gissa att du är för aborträtten men du vill ändra något?
I Sverige får man de barn man vill ha, i Europa också.

Adoptioner räcker inte till.

Ja hela västvärlden har höga aborttal, det är nog bara Japan som slår oss dock.

Barnhandel skulle jag inte acceptera, hur sjuk i huvudet är man då?? Är du även för organhandel med fattigare länder??

Nej, kvinnorna får ett val: abort eller adoption. Med adoptionen stöd och vård och något som motsvarar föräldrapenning.

De får själva avgöra vad som känns rätt.
Citera
2020-08-01, 16:47
  #3621
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja hela västvärlden har höga aborttal, det är nog bara Japan som slår oss dock.

Barnhandel skulle jag inte acceptera, hur sjuk i huvudet är man då?? Är du även för organhandel med fattigare länder??

Nej, kvinnorna får ett val: abort eller adoption. Med adoptionen stöd och vård och något som motsvarar föräldrapenning.

De får själva avgöra vad som känns rätt.
Du förespråkar nuvarande lag. Men med tillägg av adoptionsmöjligthet, dock utan förmåner gör den som bär barnet.
Jag skulle vilja ha bra pris för den delen.

Stöd och vård är ingenting, föräldrapenning får du ta utav några veckor före födseln.
Graviditetspenning är numera sällsynt, likaså sjukskrivning innan födsel..

Men , föräldrapenning om man ska lämna bort barnet?
Citera
2020-08-01, 16:57
  #3622
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du förespråkar nuvarande lag. Men med tillägg av adoptionsmöjligthet, dock utan förmåner gör den som bär barnet.
Jag skulle vilja ha bra pris för den delen.

Stöd och vård är ingenting, föräldrapenning får du ta utav några veckor före födseln.
Graviditetspenning är numera sällsynt, likaså sjukskrivning innan födsel..

Men , föräldrapenning om man ska lämna bort barnet?

Ja, där någonstans får man börja.

Jag förordar även en politisk målsättning att minska antalet adoptioner. Nollvision är inte rimligt. Men jag skall be kansliet utforma skarpt förslag så du blir nöjd.

Så fler förslag kan följa, men någonstans får man börja.

Nej, det är inte föräldrapenning jag talar om, en liknande och ny konstruktion. jag har inte tid att utarbeta kompletta politiska förslag, jag har inget kansli förstår du... Snarare täcka kostnader och umbäranden än att ge en check vid leverans som du föreslår. Det är en morbid tanke för mig. Kanske du även kan tänka dig terminshandel eller budgivning?

Samhället griper in och skyddar den blivande människan när omständigheterna av okänd anledning är svår och om modern så önskar.
Citera
2020-08-01, 17:07
  #3623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
En till, efter våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/evelyn-hernandez-21-fick-missfall-domdes-for-mord/

Ni kallar det mord, här är konsekvensen.
I Sverige kanske man får tio år i finkan, sd vill ta bort möjligheten till förtida frigivning.

Mord får man fängelse för, även hos oss.
Är fortfarande abort lika med mord?
Det är ju faktiskt mord.
Barnet lever ju därinne!
Hjärtat slår på henne/honom och hon/han lever i allra högsta grad!

Det är svåra frågor utan tvekan.
Men det ska inte vara så lätt som att ha sex med någon, utnyttja kanske, och om det visar sig ha blivit ett barn av det så bara; "ta bort det!"
Det är så äckligt.

Anser att det är oansvariga ej uppvuxna pojk"män" som drar "fördelarna" av dessa systematiska slakthusmord på ofödda!!
De utnyttjar kvinnor och sen tar de inget ansvar för "det finns ju ABORT"!
Så kan man borsta av sig problemet och ta nästa unga kvinna!
Usch.
Citera
2020-08-01, 17:19
  #3624
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, där någonstans får man börja.

Jag förordar även en politisk målsättning att minska antalet adoptioner. Nollvision är inte rimligt. Men jag skall be kansliet utforma skarpt förslag så du blir nöjd.

Så fler förslag kan följa, men någonstans får man börja.

Nej, det är inte föräldrapenning jag talar om, en liknande och ny konstruktion. jag har inte tid att utarbeta kompletta politiska förslag, jag har inget kansli förstår du... Snarare täcka kostnader och umbäranden än att ge en check vid leverans som du föreslår. Det är en morbid tanke för mig. Kanske du även kan tänka dig terminshandel eller budgivning?

Samhället griper in och skyddar den blivande människan när omständigheterna av okänd anledning är svår och om modern så önskar.
Du behöver inte vara en perfekt politiker på Flashback, men önskemål är aldrig fel.
Nu är vi i en debatt utan dumförklaringar, vilket gör debatten intressant.

Terminshandel
Målsättning att minska är ok, men frågan blir varför?
Det kostar är en anledning

Men sedan?
Är frivilligheten viktig.
Och är det för zygoterna skull
Eller mamman?
Är frivilligheten verkligen fri och utan moralförklsrande samtal, tja.
Men jag tror det blir svårt utan betalning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in