2020-07-31, 00:42
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Att hitta kluster med smitta gör att det är många som kan höra av sig till de som de träffat senaste tiden så att de kan vidta försiktighetsåtgärder på ett annat sätt tills de vet. Det minskar smittspridning mycket effektivt.

Och vilka "försiktighetsåtgärder" menar du vidtas förutom social distansering och god handhygien?

Vår egen statsminister har pratat i TV och uppmanat oss att hålla avstånd och tvätta händerna.

Vad mer menar du att vi ska göra?
Citera
2020-07-31, 00:45
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-smittsparar-regionerna-covid-19

gotland är en av det regioner som alltid hunnit med att smittspåra.

Exakt.
Men bara till corona-viruset uppnått allmän spridning på Gotland.

Då är smittspårning meningslös.
Precis som i övriga Sverige och USA.
Citera
2020-07-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Exakt.
Men bara till corona-viruset uppnått allmän spridning på Gotland.

Då är smittspårning meningslös.
Precis som i övriga Sverige och USA.

JA men alla regioner smittspårar nu igen, kolla länken jag skicka
Citera
2020-07-31, 00:53
Medlem
Citat:
Och vilka "försiktighetsåtgärder" menar du vidtas förutom social distansering och god handhygien?

Vår egen statsminister har pratat i TV och uppmanat oss att hålla avstånd och tvätta händerna.

Trump har uppmanat alla att bära ansiktsmask.
Citera
2020-07-31, 00:53
Medlem
Citat:

Det finns mängder vi inte visste säkert om smittspridningen för bara 3-4 månader sedan och som vi vet mer om nu. Om hur pass snabbt den här sjukdomen förflyttar sig, vilka slags överföring som är troliga, vilka slags aktiviteter som är farliga eller relativt ofarliga, vilka riskgrupper osv. Luftkonditionering verkar t ex minska risken för spridning, och livsmedelsaffärer och snabbköp är inte sådana smitthärdar som man skulle kunna tro, fast folk går omkring och tar, klämmer, flytttar på varor ute i butiken med händerna hela tiden. Data utifrån masstestning har hjälpt till att lägga grunden för dessa kunskaper.

Du resonerar som nån som tror att en italiensk kokbok inte innehåller mer om tillagning av pastarätter än vad som står på baksidan av ett Kungsörnen-paket.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-07-31 kl. 00:56.
Citera
2020-07-31, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump har uppmanat alla att bära ansiktsmask.
Dock inte sig själv.
Citera
2020-07-31, 01:03
Bannlyst
Citat:
Du måste lära dig skillnaden mellan corona-test och corona-vaccin.

Tester stoppar inga corona-virus.
Vaccin stoppar corona-virus.

Wow en one liner till svar igen.
Denna sortens medveten o ärlighet brukade göra mig förbannad. Nu inser jag mest att det är ett retoriskt knep för att vägra erkänna att man begått misstag...

Individ a testas positiv för covid 19.
Smitt spårning visar att individen varit i kontakt med 4 personer. Sätts i karantän Dessa meddelas och testas. Sedan smittspårning igen. Och karantän. Rate of infection minskar eftersom antalet smittspridare minskar i takt med positiva svar.

Varsågod att ge replik. Jag förutspår en till one liner
Citera
2020-07-31, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Wow en one liner till svar igen.
Denna sortens medveten o ärlighet brukade göra mig förbannad. Nu inser jag mest att det är ett retoriskt knep för att vägra erkänna att man begått misstag...

Vad kan man vänta sig av nån som har en attans toalettstol som avatar?
Citera
2020-07-31, 01:35
Medlem
zergrushs avatar
Another one to go... Herman Cain är inte den ende idag.
https://god.dailydot.com/turning-point-usa-co-founder-dies/?fbclid=IwAR2xnC-M7Ra_g0h5o0cDID4ut4XWkWqmeM0DZ_s-JD87GrMk5ORxqr-8BJs
Citat:
Turning Point USA Co-Founder Dies Of COVID-19 After Posting Anti-Mask Memes
Så bestämd som amerikansk höger är att ta livet av sig så får man säga att "självmordssekt" inte är en överdrift:
https://eu.usatoday.com/story/opinion/2020/07/25/covid-cases-top-4-million-trump-base-reject-experts-column/5500345002/
Citat:
As America tops 4 million COVID cases, the cult of Donald Trump has become a death cult
America has now passed the milestone of 4 million COVID cases, and we’re still arguing with doctors and epidemiologists about masks and school closures. I expected some of this, because I literally wrote the book over three years ago on why so many Americans think they’re smarter than experts. What I did not expect is that this resolute and childish opposition to expertise would be hijacked by the president of the United States and an entire American political party, and then turned into a suicide cult.
Citera
2020-07-31, 01:35
Medlem
https://twitter.com/OkraskaRick/status/1288948002850316288/photo/1

En karta på de länder som släpper in och inte släpper in amerikaner i sitt land. Så värst välsedda utomlands verkar inte USA vara. Vad det nu kan bero på?

Trump försökte använda sin döde vän Cain för att visa lite empati med drabbade. Han såg lite annorlunda ut men inte liknade det ett ansikte som känner vare sig sorg eller empati. Men ett första försök i alla fall. Sen sluddrade han vidare och spottade saliv utan intonation eller ansiktsuttryck. Förutom att hans mungipor gled uppåt de gånger han talade om att använda våld mot andra.
Citera
2020-07-31, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Another one to go... Herman Cain är inte den ende idag.
https://god.dailydot.com/turning-point-usa-co-founder-dies/?fbclid=IwAR2xnC-M7Ra_g0h5o0cDID4ut4XWkWqmeM0DZ_s-JD87GrMk5ORxqr-8BJs

Så bestämd som amerikansk höger är att ta livet av sig så får man säga att "självmordssekt" inte är en överdrift:
https://eu.usatoday.com/story/opinion/2020/07/25/covid-cases-top-4-million-trump-base-reject-experts-column/5500345002/

Trumpviruset tar dem en efter en. Är det självgodhet som gör att man tror att man inte kan drabbas, som om man är en som förtjänar bättre än så?
Citera
2020-07-31, 02:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad har det med saken att göra? Du skrev ett snurrigt inlägg om distansröstande. Och nu drar du vidare om något helt annat när jag konstaerade att det finns de som använder andra sätt att distansrösta än det tradiotionella med post. Jag har aldrig förespråkat email eller andra elektoniska alternativ.

Jag förklarade varför dessa metoder inte är säkra, det är inte mitt problem att du är för korkad för att inse att elektronisk distanröstande är extremt osäkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in