2020-07-31, 02:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför låter han alltid som om han var chef för ett forskningslabb för? Vi gör stora framsteg med vaccin osv,

Och alltid detta att spanska sjukan var 1917 när det var 18-19.

Spanska sjukan var dock 1917-1920, första påträffade fallen var i USA 1917 och de sista bekräftade var under 1920
Citera
2020-07-31, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Spanska sjukan var dock 1917-1920, första påträffade fallen var i USA 1917 och de sista bekräftade var under 1920

Jag hittar inte några sådana uppgifter när jag googlar i alla fall.
Citera
2020-07-31, 02:21
Medlem
Jag tycker Donald var vårdslös i dag genom att framställa det som om det aldrig händer något tråkigt kring coronan för personer under arton år. De behöver vara försiktiga de med. Att få men för livet är inte roligt så och unga behöver inte uppmuntras att ta risker. Att de redan känner sig odödliga gör att de ofta riskera sin egen hälsa och sitt välmående.
Citera
2020-07-31, 02:35
Medlem
Citat:
Varför låter han alltid som om han var chef för ett forskningslabb för? Vi gör stora framsteg med vaccin osv,

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han har noll koll Dr Trump..
Han försöker ha empati men misslyckas totalt...
Jaha nu är det en pest igen Coronaviruset och inte Pademi undrar hur han tänker...
Han har absolut INGEN röd tråd det hoppar och flyger och far om allt och inget men Dr Trump klappar sig själv bra gjort!
Han verkar inte fatta vad sjutton han håller på med men det har han inte fattat någonsin!
Hoppsan nu är barnen riskfria från viruset nåja skulle han kolla fakta så finns det fall bland barnen men som sagt han skiter i det också!

Citat:
My Administration has been focused on finding treatments for Coronavirus. If you’ve recovered from Coronavirus, donate your plasma today to help SAVE LIVES! Together, we will beat the Virus!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1288968970331213830

Varför gör han inte en plan och samordnar folk kring coronan i stället för att fokusera på vaccinet?
Citera
2020-07-31, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Både Sverige och USA har upphört med aktiv smittspårning sedan flera månader tillbaka.

kan du backa upp påståendet med någon mer info eller källhänvisning?
Citera
2020-07-31, 03:27
Bannlyst
Citat:
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1288968970331213830

Varför gör han inte en plan och samordnar folk kring coronan i stället för att fokusera på vaccinet?

Därför att hans väljare anser att COVID19 är ett hoax med prislapp 6 triljoner dollar , skapat av demokraterna för att besegra donald trump.

Det är politiskt svagt att först nu ta covid på allvar för en president som sagt "it will go away like magic"
därför ignorerar han covid19
Citera
2020-07-31, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Tester är oerhört dyrt för samhället i förhållande till vinsten.

Det är social distansering och god handhygien som gäller för att bekämpa smittspridning.

Det finns liksom inga genvägar.

smittspårningstester är billigt. vi kör pooltesting i sverige där 10prover körs i en o samma reaktiva test.

antikroppstester är dyra och ger ofta felaktiga svar.
Dessa kostar staten sisådär 2miljarder i månaden.
Citera
2020-07-31, 07:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag hittar inte några sådana uppgifter när jag googlar i alla fall.

Du har rätt, det var Mars 1918 varav därför min hjärna mindes det fel
Citera
2020-07-31, 09:43
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Mycket fantasier ifrån dig. Federalt har USA agerat bra. Stoppade tidigt flygtrafik. Man har byggt upp världens främsta distrubutionsskedja för skydd och testning vilket man även hjälpt andra länder med pga att man byggt upp överskott. På delstatlig nivå där guvernörerna är ansvariga har det väl dock varit bristfälligt på flera håll. Alla delstater kan dock inte bedömas efter en måttstock. Florida till exempel har många äldre. Vissa stater är väldigt glesbefolkade och så vidare.

Men please. Ta och ge upp idiotargumentet att man stoppade flygtrafik. En droppe i havet eftersom det fanns undantag.
Och i övrigt har man inte lyckats med speciellt mycket. "Världens främsta distributionskedja" hur ser den ut då?
Från första början har Humle negligerat, skrutit och skrävlat, berömt diktatorn i Kina, satt upp en hjärntrust av kompisar, skyllt i från sig, mm.
Komplett och totalt fiasko. När man i framtiden skriver en bok i ämnet kommer bääääbisens agerande visa skräckexemplet tillsammans med hans fina vän och underbara människa Bolsanero
Citera
2020-07-31, 09:52
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Another one to go... Herman Cain är inte den ende idag.
https://god.dailydot.com/turning-point-usa-co-founder-dies/?fbclid=IwAR2xnC-M7Ra_g0h5o0cDID4ut4XWkWqmeM0DZ_s-JD87GrMk5ORxqr-8BJs

Så bestämd som amerikansk höger är att ta livet av sig så får man säga att "självmordssekt" inte är en överdrift:
https://eu.usatoday.com/story/opinion/2020/07/25/covid-cases-top-4-million-trump-base-reject-experts-column/5500345002/

Från samma artikel.
"Expert failures are real and happen every day, but the people who sullenly refuse to wear a mask during a pandemic are not doing so because the United States failed to find Iraq’s weapons of mass destruction, or because the housing market crashed in 2008"

Varför känner jag att det är sanning som skrivs?
Citera
2020-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag förklarade varför dessa metoder inte är säkra, det är inte mitt problem att du är för korkad för att inse att elektronisk distanröstande är extremt osäkert.]

Jag har aldrig påstått att dessa metoder är säkra eller att jag föredrar dem utan konstaterade bara att de existerar. Du ljög som vanligt om vad andra påstår.
Citera
2020-07-31, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Men please. Ta och ge upp idiotargumentet att man stoppade flygtrafik. En droppe i havet eftersom det fanns undantag.
Och i övrigt har man inte lyckats med speciellt mycket. "Världens främsta distributionskedja" hur ser den ut då?
Från första början har Humle negligerat, skrutit och skrävlat, berömt diktatorn i Kina, satt upp en hjärntrust av kompisar, skyllt i från sig, mm.
Komplett och totalt fiasko. När man i framtiden skriver en bok i ämnet kommer bääääbisens agerande visa skräckexemplet tillsammans med hans fina vän och underbara människa Bolsanero

Nej, stoppad flygtrafik var inte en droppe i havet utan en av de mest vitala åtgärderna. Inget land har varit effektivare att ta fram test och skyddsutrustning. Det valde man att göra federalt och distubuera ut till delstaterna genom av följa behovet i realtid. Annars hade det blivit att mångac av delstaterna köpt på sig för stora lager som man sedan inte velar dela med sig till andta delstater utan sparat i fall att de skulle komma till användning. Många delstater har inte behövt i närheten av vad de trodde inledningsvis så det upplägget har fungerat så bra att man till och med kunnat dela med sig till andra läner.

Fokusera på vad som görs istället för att dra massa slutsatser av lösryckta twitterinlägg. Att Trump och andra världsledare berömmde Kina inledningsvis har att göra med att WHO medvetet eller omedevetet gick ut med felaktiga uppgifter om viruset och hur Kina hanterat det baserat på uppgifter ifrån Kinas regering. Sedan dess har mycket framkommit om hur Kina inte larmat tidigt utan försökt tysta ned att ett virus spridits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in