Citat:
De mördade sina barn för att de inte såg nån mening med livet och framtiden. Ja de mördade ju sina barn för att de inte såg någon mening. De tog iskallt livet avsina barn pga detta. Ja ME är säkert en jävlig sjukdom, no doubt, men den är inte dödlig. Kan räkna upp värre sjukdomar med lätthet, det normala är att föräldrarna står ut och är föräldrar. Jag behöver inte förankra min tes om psykisk skörhet i något annat än det faktum i vad som har hänt. Uppenbart.
Helt rätt.
Det är varken humant, etiskt eller juridiskt korrekt utan snarare helt förfärligt.
Problemet med ditt resonemang är att det inte har ett dugg med vilken sjukdom det berör.
Mantrat med att ME inte är en dödlig sjukdom har vi hört till leda.
.. oavsett om du kan rabbla upp ännu värre sjukdomar och föräldrar som klarar av situationer med sjuka barn.
Fullständigt ointressant med andra ord.
Det här föräldraparet klarade inte av situationen.
Vad du behöver förankra är ditt påstående om att de såg barnens sjukdom som en svaghet.
I nån befintlig fakta, nåt som iaf pekar i den riktningen. För att det ska ha relevans, för att det bli trovärdigt.
Att det låter sannolikt, värt att lyssna på.
Annars faller det tillbaka på dig själv.
Som subjektivt tyckande utan bäring.
I klass med defekta barn som inte duger, som
ska utrotas. Där sjukdom ses som en svaghet.
I 40-talets Tyskland och efterkrigstiden hade väl ett sånt synsätt varit mer troligt.
Om föräldrarna vore nazister med kränkande syn på sina barn.
Typ en narcissistisk mor som ville verka fin utåt, där barnen pressades att prestera med en känsla att aldrig duga.
Men världen är inte subjektiv, allt går inte att tolka utifrån egna färgade glasögon.
Det vittnar nog mer om att en sån person har egna stora problem, att man försöker applicera sin egen skit på andra.
Det var ett exempel på hur fjärran från sakfakta kring Bjärredärendet man kan hamna i sitt eget personliga korståg.
Så där. Nu har jag resonerat åt dig eftersom du inte verkar tillföra nåt.
Eller har du nåt bra argument på lager gällande ditt påstående?
Senast redigerad av develi 2020-07-29 kl. 13:22.
Senast redigerad av develi 2020-07-29 kl. 13:22.