2020-07-26, 18:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Då var det klat. Skön karma att ust watford som sparkar 3 tränare under säsongen ryker. Började ju direkt redan efter vad var det. 5 matcher? Med gracia som var en succe förra säsongen så fick han 5 matcher på sig. Rätt åt dom. Och misshandlaren deeney kan väl försöka tvinga in svarta tränare i Premier league från sin championship position.

Intressant och se vad som händer med howe. Han har ju hypats ganska mycket nu under sin premier league tid. Mycket på grund av sin nationalitet. Visst har han gjort det bra men pratas ju ändå om lag som arsenal och everton tidigare. Visst han ska inte hängas för att dom åker. Han har gjort det det bra som hållt dom kvar men som sagt väldigt överhypad.

Citat:
Ursprungligen postat av brigade
bara lite vanligt folk om den kassa Gerrard

Orkar ej skriva 10 sidor till.
Vad har det med någonting och göra. Du påstod att lampard levt i gerrards skugga. Patetiskt påstående med hans framgångar som lilla steven bara kan drömma om. Jag kan också sitta och leta upp citat från tränare och spelare som hyllar lamps. Typ Ancelotti.

Citat:
After victory over Birmingham City, the manager said: "His two goals showed he is the best running midfielder in the world.

Eller mourinho

Citat:
"At Chelsea, in my first period, I had Frank Lampard, probably the best player in the Premier League for one decade," he told the Straits Times (via Football365).

Och detta från två personer som du påstår har gerrard som sina favoritspelare vilket är skitsnack. Har dom aldrig sagt. Däremot har dom hyllat gerrard och velat ha honom i laget.

Men så kan man hålla på fram och tillbaka ett par sidor till och är onödigt. Båda var stora mittfältare på sin tid. Men Lamps var på inget sätt i Gerrards skugga.
Citera
2020-07-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag tror United tar 4e platsen, dock skulle de inte förvåna mig om Chelsea vinner mot liverpool, LFC verkar ju bara snabbspola till nästa säsong.

Du fick nästan rätt, 3a! Fyfan alltså, inte hälsosamt att följa fotboll. Tackar Leicester för ett bra motstånd i sista matchen.
Citera
2020-07-26, 19:06
Moderator
zanteras avatar
Gerrard var en fantastisk spelare som hade lite oflyt att spela i Liverpool under en period där de inte var speciellt framgångsrika, och tyvärr är halkningen det sista man kommer ihåg. Sen att en mer 'medioker' (i jämförelse) spelare som Henderson blir ihågkommen som en mer framgångsrik kapten för Liverpool är ju också till nackdel för Gerrard's del trots hur bra han var.

Lampard däremot var ju lysande och ordinarie i Chelsea under deras storhetstid och egentligen oavsett tränare eller värvningar så var han där centralt i laget och hade sin plats. Bättre förutsättningar för att lyckas men han gjorde det ju också.

Personligen håller jag Lampard snäppet högre då Chelsea var en maskin under flera år av 00-talet (och in på -10 talet och Lampard var ju en ledare både på planen och utanför. Gerrard hade väl dock nackdelen av att spela med spelare som Poulsen och Spearing under några av sina säsonger medans Lampard hade bättre understöd.
Citera
2020-07-26, 19:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Gerrard var en fantastisk spelare som hade lite oflyt att spela i Liverpool under en period där de inte var speciellt framgångsrika, och tyvärr är halkningen det sista man kommer ihåg. Sen att en mer 'medioker' (i jämförelse) spelare som Henderson blir ihågkommen som en mer framgångsrik kapten för Liverpool är ju också till nackdel för Gerrard's del trots hur bra han var.

Lampard däremot var ju lysande och ordinarie i Chelsea under deras storhetstid och egentligen oavsett tränare eller värvningar så var han där centralt i laget och hade sin plats. Bättre förutsättningar för att lyckas men han gjorde det ju också.

Personligen håller jag Lampard snäppet högre då Chelsea var en maskin under flera år av 00-talet (och in på -10 talet och Lampard var ju en ledare både på planen och utanför. Gerrard hade väl dock nackdelen av att spela med spelare som Poulsen och Spearing under några av sina säsonger medans Lampard hade bättre understöd.
Gerrard var ju nära på att gå till Chelsea sommaren 2005, tror nog att han i dag ångrar på att han stannade i Liverpool.
Citera
2020-07-26, 19:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Skippade Lampard vs Gerrard-diskussionen när de var aktiva och skippar den definitivt nu när de lagt av.

Däremot - grattis till dig och alla United-fans. Leicester har verkligen varit dåliga sen omstarten, medan United knappast rosat marknaden har de iaf varit bättre än Leicester.

Grattis även till Villa som får behålla Grealish (?) lite till, och PL-spel.

Watford? Good riddance. Inget fan av Pozzo.
Bournemouth har gjort det fantastiskt men svårt när man är så små. Får se var spelarna försvinner.

Hade hoppats på mer drama i denna omgång som neutral men grattis till alla som fick bra resultat idag.
Citera
2020-07-26, 19:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Leicester har verkligen varit dåliga sen omstarten, medan United knappast rosat marknaden har de iaf varit bättre än Leicester.

Tabellen sedan omstarten, inför sista omgången:
1. Manchester City – 18 p (+22)
2. Manchester United – 18 p (+18)
3. Tottenham – 17 p
4. Wolves – 16 p
5. Southampton – 15 p (+6)
6. Chelsea – 15 p (+1)
7. Burnley – 15 p (+/-0)
8. Liverpool – 14 p
9. Arsenal – 13 p
10. Everton – 12 p
11. West Ham – 11 p
12. Sheffield United – 10 p
13. Newcastle United – 9 p (-2)
14. Leicester – 9 p (-2)
15. Brighton – 9 p (-8)
16. Aston Villa – 8 p
17. Watford – 7 p
18. Bournemouth – 4 p
19. Crystal Palace – 3 p
20. Norwich – 0 p
Citera
2020-07-26, 19:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat

Tabellen sedan omstarten, inför sista omgången:
1. Manchester City – 18 p (+22)
2. Manchester United – 18 p (+18)
3. Tottenham – 17 p
4. Wolves – 16 p
5. Southampton – 15 p (+6)
6. Chelsea – 15 p (+1)
7. Burnley – 15 p (+/-0)
8. Liverpool – 14 p
9. Arsenal – 13 p
10. Everton – 12 p
11. West Ham – 11 p
12. Sheffield United – 10 p
13. Newcastle United – 9 p (-2)
14. Leicester – 9 p (-2)
15. Brighton – 9 p (-8)
16. Aston Villa – 8 p
17. Watford – 7 p
18. Bournemouth – 4 p
19. Crystal Palace – 3 p
20. Norwich – 0 p

Spelmässigt har inte United rosat marknaden nej. Bitvis bra, klart bättre än i höstas, men inte i närheten av så bra man vill vara. Tabellen säger ganska lite, återkom om United ligger tvåa i november.

Inte ens när man gratulerar en rival, kan vissa hålla sig från att söka tjafs. Suck. Du får leta vidare, jag loggar av för ikväll.
Citera
2020-07-26, 19:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Spelmässigt har inte United rosat marknaden nej. Bitvis bra, klart bättre än i höstas, men inte i närheten av så bra man vill vara. Tabellen säger ganska lite, återkom om United ligger tvåa i november.

Inte ens när man gratulerar en rival, kan vissa hålla sig från att söka tjafs. Suck. Du får leta vidare, jag loggar av för ikväll.
Tjafs? Seriöst?

Jag trodde att du syftade på resultat efter omstarten. Spelmässigt har man inte varit världsbäst men det är inte det United tror sig vara i nuläget heller, och man har fått igång sitt anfallsspel mycket tack vare Bruno Fernandes.

Svårt att rosa marknaden om inte näst flest poäng och en målskillnad på 22-6 (ser nu att målskillnaden i tabellen ovan är felaktig) är tillräckligt för att rosa marknaden.

Hur som helst, grattis till PL-segern.
Senast redigerad av Samizdat 2020-07-26 kl. 19:57.
Citera
2020-07-26, 20:03
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Som MU-supporter känner jag att den 'fina formen' sen omstarten ligger någonstans mellan ris och ros. Visst förtjänar OGS lite cred, för hade man t.ex. sparkat honom och tagit in en annan tränare (Poch t.ex.) så hade det talats om "nya tränar-effekten" med de resultaten som kommit, så visst beröm förtjänar han såklart.

Samtidigt har Bruno's ankomst varit kanon och även om vissa sprickor finns kvar så har det spacklat över luckorna tillfälligt. Personligen är jag inte helt övertygad av OGS men jag kan samtidigt känna att han gör det helt okej just nu och laget ändå känns bättre nu än hur det såg ut tidigare. OGS för mig är ändå den första tränaren vi har haft sen storhetstiden som oavsett hur länge han blir här kommer lämna laget i ett bättre skick för nästa tränare än vad det var när han tog över. Värvningarna känns ändå lite bättre, och även om det taktiskt känns som vi är en bit bakom att utmana så börjar ändå vissa pusselbitar falla på plats.

Jag tror dock inte denna '14 matcher utan förlust'-sviten som överhypas något faktiskt följer med in i nästa säsong. Men det känns ändå okej nu, vi spelar inte dödgrävarfotboll längre.
Citera
2020-07-27, 07:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Känns inte som ett dåligt problem att ha. Även om De Gea har haft en lite tyngre säsong än vanligt så är han fortfarande en världsmålvakt. Tredje plats i hållna nollor i PL, lika många som Alisson i Liverpool. När det gäller United så är man det lag i Europa som har hållit nollan flest gånger av alla lag, i cupspel och de större ligorna kombinerat. Lite väl många tavlor men han har plockat fram flera matchvinnande räddningar när det har behövts.

När det gäller målvakter så har United troligtvis de bästa reserverna man kan ha också i Romero och Henderson.

Så enligt dig är Bale ett angenämt problem för Real? Özil ett bra problem för Arsenal? Alexis, "kul med bra spelare i truppen" för United?

Henderson kommer/borde inte acceptera bänken efter en sån här säsong. Lån ett år till, accepterar han det? Kommer han acceptera lån till 2023/24, när de Geas kontrakt går ut? Det kommer ett vägskäl längre fram för United, kanske redan inför säsongen 20/21.

United har återigen skapat en Alexis/Özil/Bale-situation med DdG. Spelare som tycks ha passerat zenit men som tjänar snuskigt bra och sitter på långt kontrakt. Kommer aldrig flytta utan att få minst samma pengar. Ingen kommer erbjuda varken den transfersumma eller den lön de Gea har idag. Det skapar dålig stämning i omklädningsrummet - varför tjänar den där snubben som inte spelar mycket mer än mig?

Att försöka skruva det till att det är något positivt att de Gea är världens bäst betalda målvakt med 3 år kvar på kontraktet när han inte presterar som förr på planen är verklighetsfrånvänt. Det är ett potentiellt jätteproblem. Man borde givetvis inte gett honom de här pengarna och inte den kontraktslängden, det var ett skott mot den egna foten.
Citera
2020-07-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Zizou som ville ha han bredvid sig.
Zizou som även sagt att Paul Scholes var Englands bäste mittfältare by far och extremt underskattad i resten av världen
Citera
2020-07-27, 11:08
Medlem
Nu när transferfönstret har öppnat kan det vara intressant vad managers har spenderat genom åren.

Toppar gör Mourinho med £1.05bn, 2:a är Guardiola med £1.03bn.
Klopp kommer på plats 11 med £565.76m.

Siffrorna kommer från Transfermarkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in