Så jäkla skönt att se The Blues knipa CL plats med denna trupp och med Lampard vid rodret. 4:a trots värvningsförbud, akademi och utan Hazard
Zouma, James och Mount var fantastiska idag. Kommer vara strid om platsen på toppen mellan Werner och Giroud.
Dock så var jag riktigt rädd när Nuno satte in deras ´´Akinfenwa´´.
Förbättringar krävs dock.
1. Tammy borde skickas på lån till nån Championship-klubb där han kan utvecklas. Typ Millwall, Derby eller Preston.
2. Starkare mittback skulle behövas istället för Tomori.
3. Kepa borde antingen bli andramålvakt eller säga adjö till klubben. Ryktades om Cekir från Trabzonspor, men jag ser hellre Onana där. Oblak känns ganska orealistisk. Atletico kommer säkert kräva 100 mille för honom, om inte mer.
4. Backup för Alonso. Emerson har inte formen alls.
Inte synd om Leicester alls. De har förmodligen de sämsta statistiken sedan coronauppehållet. Däremot så tycker jag synd om Wolves. Jag ser hellre Nuno och kompaniet än en parkerad buss av Spurs.
Man United då? Med lite förbättringar så kan de utmana om nästa års titel och till och med komma långt i CL.
Chelsea? Kommer ryka från CL om försvaret inte täpps till. Annars kan de utmana om nästa års titel också.