2020-07-26, 13:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Idag smäller det! CL och nedflyttning ska avgöras. Har vi några nervösa United-fans här, vad är känslan? Villa-supporters?

Innan de senaste 2 matcherna hade min känsla för idag varit på topp men efter en stark start efter uppehållet så har väl MU's form tyvärr dippat och de mörka molnen från tidigare under OGS har lite smått börjat dyka upp igen. Känns väldigt ovisst. Kan egentligen sluta hur som helst, det enda som håller mig från att vara riktigt orolig är väl att Leicester känns ännu svagare i nuläget och har varit bedrövliga ett tag - dock har de hemmaplan.

Att De Gea bjuder på ett mål per match nuförtiden gör en inte lugnare heller. Känns som det måste till iaf 2 mål från vår sida för att klara ett kryss minst.
Citera
2020-07-26, 14:01
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Trådens mänskliga virus har lyckats styra diskussionen till att handla om laget som kommer sluta 8-10a, göra sin sämsta säsong på 25 år, men som "kommer utmana om topp 3 nästa år"...

På sitt sätt imponerande, att vara SÅ pass deluded att få hela tråden att handla om ett lag som just nu är irrelevant, särskilt när det ska spelas riktig och viktig fotboll idag.

----------------

Idag smäller det! CL och nedflyttning ska avgöras. Har vi några nervösa United-fans här, vad är känslan? Villa-supporters?

Hur mår du egentligen? Ämnet heter Allt om Engelsk Fotboll, om diskussionen inte passar dig så står det dig fritt att ta upp ett annat ämne inom ramen för tråden. Jag har sett lite otäcka tendenser från dig tidigare där du vill bestämma vad olika fans har för åsikter för att passa dig. Du har givetvis all rätt i världen att göra bort dig, på nätet har du lyxen att själv välja vem du vill presentera dig som.

Personligen så har mitt intresse för fotboll devalverats under denna epidemi. Utan livs levande fans uppe på läktarplats försvinner mycket av det magiska med fotboll. Jag upplever den återupptagna säsongen mer som träningsmatcher helt utan nerv. Är det någon i den här tråden som har någon information om när fotbollen i England kan tänkas släppa in publik på arenorna igen? I Danmark så är publik välkommen under matcherna, dock i reducerat antal om jag har förstått det hela rätt. I franska cupfinalen fick väl PSG ha ett mindre antal fans på plats?
Citera
2020-07-26, 14:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Trådens mänskliga virus har lyckats styra diskussionen till att handla om laget som kommer sluta 8-10a, göra sin sämsta säsong på 25 år, men som "kommer utmana om topp 3 nästa år"...

På sitt sätt imponerande, att vara SÅ pass deluded att få hela tråden att handla om ett lag som just nu är irrelevant, särskilt när det ska spelas riktig och viktig fotboll idag.

----------------

Du glömmer att Arteta får en försäsong på sig att göra det åttonde underverket med superlaget.
Citera
2020-07-26, 14:21
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Är det någon i den här tråden som har någon information om när fotbollen i England kan tänkas släppa in publik på arenorna igen?

här

Citat:
English football will be played in front of fans again from October, according to government plans announced on Friday by Prime Minister Boris Johnson

// PoK
Citera
2020-07-26, 14:43
Medlem
zlikyrs avatar
Riktigt fina matcher idag. Personligen håller jag en tumme för att Leicester ska greja en CL-plats.
Citera
2020-07-26, 14:46
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Riktigt fina matcher idag. Personligen håller jag en tumme för att Leicester ska greja en CL-plats.

Då är vi två, fast får även hoppas på att Chelsea vinner då med. Putta ner Manu till EL
Vore nog extra surt för arsenal fansen om Tottenham vinner idag också.

// PoK
Citera
2020-07-26, 14:47
Medlem
Topplocks avatar
Hoppas verkligen att Aston Villa lyckas hålla sig kvar
Citera
2020-07-26, 16:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Innan de senaste 2 matcherna hade min känsla för idag varit på topp men efter en stark start efter uppehållet så har väl MU's form tyvärr dippat och de mörka molnen från tidigare under OGS har lite smått börjat dyka upp igen. Känns väldigt ovisst. Kan egentligen sluta hur som helst, det enda som håller mig från att vara riktigt orolig är väl att Leicester känns ännu svagare i nuläget och har varit bedrövliga ett tag - dock har de hemmaplan.

Att De Gea bjuder på ett mål per match nuförtiden gör en inte lugnare heller. Känns som det måste till iaf 2 mål från vår sida för att klara ett kryss minst.

Nej, det går fort att tappa momentum. Fördelen av att kryss räcker och att Leicester varit ganska dåliga. Men otroligt spännande, riktig cupfinal. Kan bli ett ögonblick som avgör Uniteds nästa decennium, beroende på. Som LFC ser jag hellre Leicester än United, men om United tar det blir du en av United-supporters jag gläds med. Lycka till, men inte för mycket!

DdG-problematiken förtjänar en egen diskussion. 3 år kvar på kontraktet, flyttar ingenstans. Bäst betalda målvakten i världen. Men skit i det nu, 33 min till avspark!

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Hur mår du egentligen? Ämnet heter Allt om Engelsk Fotboll, om diskussionen inte passar dig så står det dig fritt att ta upp ett annat ämne inom ramen för tråden. Jag har sett lite otäcka tendenser från dig tidigare där du vill bestämma vad olika fans har för åsikter för att passa dig. Du har givetvis all rätt i världen att göra bort dig, på nätet har du lyxen att själv välja vem du vill presentera dig som.

Folk har rätt att diskutera det de vill, det är ett fritt land. Precis som det står mig fritt att tycka att det är märkligt hur framförallt en användare lyckas styra diskussionen till Arsenal, ett lag som är i ingenmansland och gjort sin sämsta säsong på 25 år - i synnerhet när det brinner kring strecken i tabellen inför sista omgången, precis som det ska göra. Arsenal? Ursäkta, ingen utom de närmast sörjande bryr sig. Återkom om någon månad.
Citera
2020-07-26, 16:49
Medlem
LFCYNWAs avatar
Många intressanta matcher idag själv kommer jag sitta klistrad framför Swansea - Brentford. Även om precis allt kan hända i dessa playoff matcher så får Brentford gälla som ganska stora favotiter i dubbelmötet. Känslan är att Swansea måste få med sig ett bra resultat till London om man ska ha någon chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Topplock
Hoppas verkligen att Aston Villa lyckas hålla sig kvar
Jag håller med. En sådan stor och anrik klubb hör hemma högst upp. Även om vi då kommer ha tre lag i PL ifrån West Midlands. Det brukar dock smälla ganska bra i dessa hatmöten så det kanske inte är något negativt.
Citera
2020-07-26, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ena dagen är Klopp världens bästa tränare och nästa skriver du här i PL trådarna att han underpresterar och borde få sparken för att man inte kört över ett lag med 4-0. Hur ska du ha det? Grattis till ligasegern dock!

Var har jag bokstavligen skrivit han borde fått sparken. Kanske tagen ur sitt sammanhang. Sen är det väl skillnad ha krav och samtidigt erkänna han som världens bästa tränare?

Tackar.
Citera
2020-07-26, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Skön eller. Gerrard har levt i Lampards skugga hela karriären. Det Lamps uppnådde kan Gerrard bara drömma om. Gerrard blir ihågkommen som den som halkade bort en ligatitel medan Lamps plockat upp alla titlar han kan plus utnämnelse till världens näst bäste spelare bakom fenomenale Ronaldinho. Och han fortsätter leva i skuggan även efter spelarkarriären för medan Lamps medan är på nivån där han tränar Chelsea och har möjligheten till en fa cup och fjärdeplats sitter steven i skotska enlagsligan och plockar upp en andraplats.

Liverpools första Premier league titel någonsin sluta utan poängrekord. Utan publik. Med att reta upp motståndarlaget i sin titelmatch. Med att håna Manchester united. Med firande av supportrar trots vädjan om att inte göra så med respekt för corona. Men klass och Liverpool har väl aldrig hört ihop.

Sen ska klopp knappast leka moralpolis. Är det inte hans om stod 1 centimeter och skrek rakt i ansiktet på en fjärdedomare i en match mot napoli en gång i tiden.

Du som är skön eller efterbliven. Skulle vilja säga det senare. Ditt hat mot Liverpool lyser igenom. Vet inte vilket lag du sympatiserar med? En liten allvetare som snackar dynga varje tråd som vanligt.

Gerrard bakom Lampards skugga? Jämför också lagen båda spelade i vilken position dom var i. Lampard spelade för laget som slösade mest pengar på den tiden. Som hade i princip två världsspelare på varje position.

Lampard har mer mål och assist och vunna titlar men det säger inte allt.

Kul att 3 tränare som har haft Lampard har Gerrard typ som sin favorit spelare Hahaha. Ancelotti Hiddink och Mourinho.

Måste svida för Lamp att dom försökte värva han hela tiden trots han var den ”bättre av dom” Gerrard tar in Lampard i sin ficka och spelar på 10 procent. Det finns modern fotbollspelare som är mer komplett än Gerrard din lilla fjant.

Sen är det skillnad att ta över ett mittenlag som Chelsea idag. Eller ta över världens bästa lag det förstår väl även en idiot som du?

Orkar inte ta fram vad alla betydande folk runt fotbollen sagt om Gerrard. Från Messi till alla världsklass tränare. Men fortsätt tro du på dina sagor.
Citera
2020-07-26, 18:26
Avslutad
bara lite vanligt folk om den kassa Gerrard

Messi;

Citat:
“Personally, I think Gerrard is England’s greatest ever player. I wish him a happy retirement,” said Barcelona’s star yesterday, after Gerrard hung up his boots.

Zizou som ville ha han bredvid sig.

Citat:
I have said in the past that at his peak he was the best in the world

I think it was the summer of 2004 I was having a conversation with Florentino (Perez) and I told him I wanted him to partner me in midfield for Madrid.

I know the club tried twice but he wouldn’t leave Liverpool. Not many players turn down Real Madrid but I think that tells you a lot about the loyalty of the man

Pirlo.

Citat:
While at Milan he Ancelotti came to me and said, ‘I want to sign Steven Gerrard to play next to you in midfield – what do you think?’ Without any hesitation I told him, ‘Do it – go and sign him.’ At this stage he was probably the most complete midfield player in Europe, of course I wanted to partner him.

“I remember asking Carlo a few weeks later how it was going, and he told me Gerrard had given a very firm no, that his bond with Liverpool was unbreakable. At the time Milan were the champions of Europe and probably had the best team in the world – it says a lot about Gerrard’s loyalty.”

Orkar ej skriva 10 sidor till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in