2020-03-13, 17:42
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Kan dock bli så att även nästa säsong ställs in, just nu saknas medel att bekämpa coronan så den kan fortsätta härja under sommaren, hösten osv.

Ligan lär nog bli "avslutad" om några veckor. FA är lite för fega med att gå ut med detta nu på direkten. Ingen vinnare och inga uppflyttningar eller nedflyttningar.
Det låter snarare, rent fotbollsmässigt som det bästa. Skit i "nästa säsong". Pausa denna säsong fram till nästa år. Säsongen 19/20 blir istället 19/21. Om några månader kanske man kan återgå till det normala vilket blir perfekt då lagen får en försäsong där mellan november-februari och sen den 13 mars eller något sådant återupptar man säsongen där den pausades.Ja alltså om vi kommer över den här epidemin i år. I värsta fall kanske väntan kan bli för lång om samhället fallerar fullständigt och då kan det nog vara aktuellt att avbryta säsongen helt faktiskt. Man kan ju inte pausa den hur länge som helst.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-03-13 kl. 17:45.
Citera
2020-03-14, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det låter snarare, rent fotbollsmässigt som det bästa. Skit i "nästa säsong". Pausa denna säsong fram till nästa år. Säsongen 19/20 blir istället 19/21. Om några månader kanske man kan återgå till det normala vilket blir perfekt då lagen får en försäsong där mellan november-februari och sen den 13 mars eller något sådant återupptar man säsongen där den pausades.Ja alltså om vi kommer över den här epidemin i år. I värsta fall kanske väntan kan bli för lång om samhället fallerar fullständigt och då kan det nog vara aktuellt att avbryta säsongen helt faktiskt. Man kan ju inte pausa den hur länge som helst.
Hur fan ska klubbarna överleva om det inte blir fotboll på ett år? Jag tror inte det finns en enda klubb som klarar det ekonomiskt när alla intäkter försvinner och alla utgifter finns kvar.

Vet faktiskt inte vad som händer nu men fotbollsvärlden kan nog se väldigt annorlunda ut när coronakrisen är över.
Citera
2020-03-14, 04:23
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur fan ska klubbarna överleva om det inte blir fotboll på ett år? Jag tror inte det finns en enda klubb som klarar det ekonomiskt när alla intäkter försvinner och alla utgifter finns kvar.

Vet faktiskt inte vad som händer nu men fotbollsvärlden kan nog se väldigt annorlunda ut när coronakrisen är över.

Det låter som den enklaste och bästa lösningen, tycker jag. Jag håller med honom. Vad finns annars att göra? Spelarkontrakten är för starka för att ignorera. Klart att det blir jobbigt för klubbar i lägre ligor. Nu får vi se var deras spelares lojalitet ligger.

Fotbollen är döende. Dags att lyssna på fansen. Kontrakt blir problem. Skönt att inte sitta i en styrelse just nu...
Citera
2020-03-14, 09:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr

Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Det låter som den enklaste och bästa lösningen, tycker jag. Jag håller med honom. Vad finns annars att göra? Spelarkontrakten är för starka för att ignorera. Klart att det blir jobbigt för klubbar i lägre ligor. Nu får vi se var deras spelares lojalitet ligger.

Fotbollen är döende. Dags att lyssna på fansen. Kontrakt blir problem. Skönt att inte sitta i en styrelse just nu...
Ska man vara lite cynisk kan detta vara bra för fotbollen. Pengarna ha spiralerat ur kontroll i fotbollsvärlden. Och alla lag kommer ta stora ekonomiska smällar. Både direkt, men även indirekt genom att företag kommer ta smällar vilket påverkar sponsor och intäkter därifrån. Lägg därtill biljettintäkter. När samhället återgår till det normala kommer det vara tomt på kontot för mycket vanligt folk och komme inte ha råd med dem hutlösa biljettpriserna vi ser i främst premier league. V lär nog se en ordentlig minskning av biljettpriserna.

Allt detta leder ju till att lagen måste spendera mer varsamt. Transfersummor. Löner. Allt kommer sjunka, fler lag måste satsa på eget. Som du skriver, fotbollskartan kommer ritas om på många ställen. Dem flesta lagen kommer dock klara sig, sen är det ofrånkomligt att vissa lag kommer gå under. Men man måste se på det realistiskt. Att detta skulle blåst över till i sommar se jag som naivt. Sen kan man ju inte gå från 0-100 bara sådär, varken samhället eller i fotbollen. Utan först måste man organisera sig i samhället, och sen i fotbollen. Efter det så måste spelarna komma upp form gen. Försäsong och så. Ser det som ganska realistiskt och prata om att fotbollen kan återkomma runt tidigt nästa årsskifte och då passar det bra att återgå där vi slutade. Sen finns det vissa frågetecken kring kontraktssituationer men det får man väl lösa på bästa möjliga sätt.
Citera
2020-03-14, 11:30
Medlem
MangoChutneys avatar
Det är nu uppenbart att årets PL inte kommer att spelas klart. Dels har FA ordförande Greg Clarke framfört den synpunkten vid möte med klubbarna, dels har klubbarna i PL ställt sig tveksamma till att fullfölja säsongen.

Som konsekvens kommer Liverpool att krönas som vinnare av PL säsongen 19/20, vilket ingen av de övriga toppklubbarna motsätter sig då ledningen är så stor som den är för LFC. Detta kommer säkert svida rejält i själen hos alla LFC-haters ...

Det innebär också att Leeds och West Brom sannolikt flyttas upp och PL spelas med 22 lag nästa säsong, när den nu genomförs, dels kommer 5 lag flyttas ner från den säsongen. Ligacupen kommer dessutom sannolikt att ställas in denna kommande säsong.

Hör kanske inte hemma i denna tråd men allt tyder på att sommarens fotbolls-E skjuts fram ett år, att årets CL och EL ställs in utan att kora vinnare. Förslaget från FA om det blir så är att de lag som varit kvalificerade för årets CL/EL kommer att behålla sina platser i kommande turnering, att de lag som har chans att ta en plats i dessa turneringar om serien hade spelats klart kommer att erbjudas plats i en utökad kvalificeringsrunda till dessa turneringar.

https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8111151/Liverpool-set-given-Premier-League-title-season-ended-coronavirus.html
Citera
2020-03-14, 12:42
Medlem
Hoppas Livarpool förlorar PL-titeln, Man City/Leicester har ännu en liten chans att vinna, och det är ganska orättvist om Livarpool skulle få titeln efter bara 28 omgångar.

Det måste också svida för fansen att inte få vinna ligan påriktigt och utan fest.
Citera
2020-03-14, 12:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Som konsekvens kommer Liverpool att krönas som vinnare av PL säsongen 19/20, vilket ingen av de övriga toppklubbarna motsätter sig då ledningen är så stor som den är för LFC. Detta kommer säkert svida rejält i själen hos alla LFC-haters ...

]
Har väldigt svårt och se detta hända. Svårt och se klubbar gå med på det. Alla play off jagande lag i the championship. Lag som slåss för europaplatser. Säsongen kommer spelas färdigt, om det så krävs ett år och tomma läktare. Men egentligen borde det scenariot som du tar upp vara mer oroande för LFC fansen. Ingen kan påstå annat än att liverpool till 99.9% kommer vinna titeln. Men så länge inte säsongen spelas färdigt och man till 100% har säkrat den kan titeln inte bli annat än en skrivbordsseger. Detta utan att ha några fans att fira med. En totalt ovärdig titel att vinna efter 28 års väntan. Om det är några som borde vilja spela klart säsongen är det liverpool fans. För ovan nämnda scenario kommer ge folk en legitim anledning att påstå att liverpool aldrig vann premier league 19/20. Ovan nämnda scenario borde svida mer för liverpool fansen än för någon annan.
Citera
2020-03-14, 13:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Hoppas Livarpool förlorar PL-titeln, Man City/Leicester har ännu en liten chans att vinna, och det är ganska orättvist om Livarpool skulle få titeln efter bara 28 omgångar.

Det måste också svida för fansen att inte få vinna ligan påriktigt och utan fest.

Leicester kan Max få 80p. Liverpool har 82.

Det är tråkigt att inte få det välförtjänta firande klubben jobbat sig till, men självklart finns det tröst i att få den där titeln man jagat så länge. Tror vi klarar oss. Blir du ledsen i ögat av att Liverpool är bäst?

Till övriga forumläsare, ursäkta mitt beteende. Finns få saker som provocerar mig som skadeglädje utan finess eller glimten i ögat, utan det enbart missunsamhet, avundsjuka och nedrighet. Att önska andra människor olycka för att det skänker en glädje är inget vackert beteende.
Citera
2020-03-14, 13:04
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Det är nu uppenbart att årets PL inte kommer att spelas klart. Dels har FA ordförande Greg Clarke framfört den synpunkten vid möte med klubbarna, dels har klubbarna i PL ställt sig tveksamma till att fullfölja säsongen.

Det innebär också att Leeds och West Brom sannolikt flyttas upp och PL spelas med 22 lag nästa säsong, när den nu genomförs, dels kommer 5 lag flyttas ner från den säsongen. Ligacupen kommer dessutom sannolikt att ställas in denna kommande säsong.

Hör kanske inte hemma i denna tråd men allt tyder på att sommarens fotbolls-E skjuts fram ett år, att årets CL och EL ställs in utan att kora vinnare. Förslaget från FA om det blir så är att de lag som varit kvalificerade för årets CL/EL kommer att behålla sina platser i kommande turnering, att de lag som har chans att ta en plats i dessa turneringar om serien hade spelats klart kommer att erbjudas plats i en utökad kvalificeringsrunda till dessa turneringar.

https://www.dailymail.co.uk/sport/sportsnews/article-8111151/Liverpool-set-given-Premier-League-title-season-ended-coronavirus.html

Det blir märkligt att Tottenham som åkte ut med buller och bång i åttondelen, ska få en ny chans i nästa turnering. Jaja, det blir väl många turer om det här.
Citera
2020-03-14, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald

Klart du gör din pajas. Men självklart ska Liverpool ha titeln oavsett. Det hoppas jag även den mest fantastiska United supportern förstår. Finns ingen chans att någon lag kan komma i kapp.

Skulle inte Liverpool få titeln hoppas jag och förväntar jag mig att Liverpool drar sig ur Premier League.

Vore århundradets skandal om det så pass överlägset lag som leder ligan i skrivandes stund med 25 poäng ej för titeln.
Citera
2020-03-14, 16:00
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Klart du gör din pajas. Men självklart ska Liverpool ha titeln oavsett. Det hoppas jag även den mest fantastiska United supportern förstår. Finns ingen chans att någon lag kan komma i kapp.

Skulle inte Liverpool få titeln hoppas jag och förväntar jag mig att Liverpool drar sig ur Premier League.

Vore århundradets skandal om det så pass överlägset lag som leder ligan i skrivandes stund med 25 poäng ej för titeln.

Hoppas de nollställer alla resultat och kör om PL och underdivisioner till efter sommaren.

Liverpool får försöka vinna igen då.
Som det är just nu är det ju inte avgjort o Man city har fortfarande chans att vinna.

Jag hade inte som Arsenalsupporter önskat vinna en liga som inte är avgjord bara för man leder med 20+poäng. Kul att höra att man vunnit en skrivbordstitel.
Senast redigerad av lyktstolpe 2020-03-14 kl. 16:07.
Citera
2020-03-14, 19:55
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:

Tror ingen anti liverpoolare gråter över denna ''titel'' ni ''vann''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in