Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Innehållet är detsamma, bara skrivet med andra ord.
Sen är det ju intressant notera att du alltså tycker det är moraliskt riktigt att mörda andra människor för att dessa är inbrottstjuvar?
Nej!! Samhället skulle INTE bli ett bättre samhälle av att vi inför nån moral av rätten att skjuta skallen av människor bara för att man misstänker dem för något brottsligt.
Moralen ska vara att brottslingar ska dömas i domstol.
Jag anser inte att det är detsamma, såsom jag förklarade och exemplifierade.
Mord är något annat - då tar man avsiktligt livet av en oskyldig människa. I härvarande fall handlar det om självförsvar, om än ett offensivt självförsvar. När någon bryter sig in i ens hem, då är det inte att man
misstänker dem för något brottsligt - då är det en brottslig handling som man inte vet var den slutar om man inte aktivt ingriper. Men, som den vänsterextremist Du är så vill Du hellre offra en oskyldig - kanske en kvinna - än att ge juridisk rätt att värna liv, hälsa och egendom med följa att en stackars kriminell råkar illa ut. Jag är av rakt motsatt åsikt.
Citat:
Och PRECIS! Uven.
"Man måste, när man diskuterar politik, höja sig över det snöda egenintresset och försöka förstå vad som ligger i andras intresse och vad som är bra för samhället."
GÖR DET tack.
- Höj dig över ditt eget intresse av att skjuta allt på kvinnor.
- Försök förstå vad som ligger i kvinnors intressen.
- Och VAD som faktiskt! i verkligheten ÄR politiken som är bra för samhället.
Tips! Det är INTE din.
Precis!
Vad blir bättre i samhället av att foster lättvindigt aborteras? Av att födelsetalen för svenska barn går ner år för år? Att ansvarslöshet belönas? Hur sexuell ansvarslöshet även leder till ökad spridning av sjukdomar? Det finns ett entydigt svar - precis ingenting blir bättre!
Citat:
Kravet på att människor och samhället ska tänka konsekvent, är uppenbart ett korrekt sådant.
Ditt exempel har inget med detta att göra.
Det finns inget inkonsekvent med att hävd att någon får rösta men inte..........X, Y eller Z.
Därmot finns det inkonsekvens med att hävda att DU/ den gruppen/ DET KÖNET etc etc får inte
rösta, X;Y eller Z vid 18. Men det får JAG/ min grupp/ MITT kön.
Fattar du nu?
Din dregelfantasi om att samhället ska bevilja män att kunna slippa ifrån ansvaret för sin reproduktion, moraliskt OCH juridiskt. Via att skylla på att kvinnan är gravid men inte mannen, de tär kivnnans "livsuppgift!" eller annat dravel du kört med... är
Inkonsekvens.
Ålägger man ett kön via juridiska lagar att TVINGAS mot sin vilja, så får man vackert ålägga detta TVÅNG på ALLA ansvariga parter.
Jag beklagar, men det är naturligtvis inget inkonsekvent med att konstatera att 100% av gravida är kvinnor, under det att 0% av gravida är män. Det kan möjligen betraktas som en av naturen, eller Gud, tillskapad orättvisa/ojämlikhet, men det finns inget konsekvent i detta, eller att dra korrekta slutsatser av detta basala förhållande. Som jag förklarat för Dig ett flertal gånger, så kan vi inte ha exakt lika lagstiftning för män och kvinnor när det gäller graviditeter och barnafödande, exempelvis är det betydligt ovanligare med moderskapsbestämning än faderskapsbestämning. Därför har vi inte PVC, utan MVC, vilket Du naturligtvis inte vill ändra på, även om det skulle kunna se ut som en inkonsekvens.
Citat:
Tycker man detta är hårt och inte rätt, om det görs mot en själv/ sitt kön/ sin grupp, så får man vackert acceptera att då ska det heller inte påtvingas någon annan/ andra könet/ annan grupp.
Så Du vill införa obligatoriskt moderskapserkännande för ogifta mödrar?
Citat:
Fast det är ju DU som vill återinskaffa "hedersknyuffel- Politiken" till vårt land.
Just de lagar som gör att:
1) Kvinnor fråntas självbestämmande.
2) Män ges möjligheter att bete sig som svin mot kvinnor och sina barn.
DIN politik.
"helt saknas sociala skäl att inte föda ett även oväntat barn."
Ja tjena du...
Jaså, det påstår Du?
1) Kvinnor får fritt välja om hon vill ha sex, vem hon inte vill gifta sig med, om hon vill försöka bli gravid eller använda fungerande preventivmetoder osv. Sedan bör hon inte fritt få förfoga över någon annans liv, även om det råkar befinna sig på "fel" sida om bukhinnorna. Det är en sak att fritt bestämma över sitt eget liv, och en annan när det finns något annat liv inblandat. Vi får inte fritt behandla våra husdjur som vi vill ens.
2) Det är under nuvarande regler som män, med viss rätt, kan behandla kvinnor illa, eftersom abortmakten helt ligger hos henne. Exempel:
Hon: "Jag är gravid!"
Han: "Och? Blanda inte in mig. Du har fri aborträtt om Du inte vill ha barn. Jag är inte intresserad. Hej då!"
Citat:
Hur var det nu?
Vilka biverkningar, var det nu man fick av P-stav?
Hur många män var det nu, som vägrar kondom?
Du är verkligen usel på att svara på frågor, men rätt duktig på att hävda att det inte är jag som svarar.
På a) svarar vi att långt ifrån alla får biverkningar och på b) svarar vi att det finns det inga konkreta uppgifter om.
Vad svarar Du?