2020-01-21, 20:05
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Det är ju inte ett lantbruk utan en turistattraktion så omsätter nog en hel del.
Enligt allabolag: OMSÄTTNING 3000 - 4999 tkr Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2018. Gäller för Mandelmanns trädgård som är Gustavs enskilda firma.
Finns även Mandeldalen AB men hittar ingen omsättning där.
Det bär mig emot att kommentera off-topic inlägg (att prata runt mandelmassans verksamhet istället för att kommentera vad som händer i enskilda avsnitt) men jag måste fråga.....då är väl alla omkringliggande självhushållande gårdar också lika stor turistattraktion? (har jag bestämt)

Gustav lyckades urskilja vilket kön kalven hade ...jag tippa
på att det var en kvinna när jag råka fånga det där brun-hålet med blicken
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-21 kl. 20:33.
Citera
2020-01-21, 20:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPuk
Klarar inte av den där bögige fan!
Jag brukar vara kritisk till att Marshi kedjas fast i ute-köket....men idag kavlar Gustav jämnställande upp armarna för att tillaga en fräsch potatissallad! med vallmo
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-21 kl. 20:54.
Citera
2020-01-21, 20:27
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det bär mig emot att kommentera off-topic inlägg (att prata runt mandelmassans verksamhet istället för att kommentera vad som händer i enskilda avsnitt) men jag måste fråga.....då är väl alla omkringliggande självhushållande gårdar också lika stor turistattraktion? (har jag bestämt)

Gustav lyckades urskilja vilket kön kalven hade jag såg bara nått brunt...jag tippa
på flicka när jag råka fånga det där brun hålet med blicken
De säljer ju biljetter och tar inträde för alla som vill besöka deras trädgård, vilket jag inte hört några andra självhushållare gör. Så de sysslar helt klart mer med turism, mathantverk och liknande än klassiskt jordbruk.

Fjäll tjuren växer när kan möter kor
Citera
2020-01-28, 22:04
Medlem
Jofs avatar
Jag försöker titta på Mandelman när jag vill plåga mig riktigt ordentligt. Idag orkade jag med 4 minuter.
Det var lättare med bad i isvatten.
Citera
2020-02-09, 12:44
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Jag såg ett avsnitt idag.
Vad är det för tygstycke kärringen trasslat in
i huvet? Ser inte klokt ut.
Citera
2020-07-24, 09:04
Medlem
Tittar sen en tid tillbaka. Ganska avkopplande.

Läste från i april i år.

Citat:
Coronaviruset slår hårt mot Marie och Gustav Mandelmann.

De folkkära tv-bönderna tvingas stänga ner sin gård i sommar – något som inte hänt på 20 år.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-hant-pa-20-ar

Gården till salu för 1 299 000 kronor.
https://www.expressen.se/leva-och-bo...ta-i-storstan/
Citera
2020-07-24, 11:46
Medlem
Frugan som är uppväxt på en gård på 60-70 talet såg ett avsnitt nu och sa att livet på Mandelmanns gård inte liknar livet på en riktig bondgård för fem öre. Mandelmanns verkar mest softa och det är ungefär raka motsatsen mot hur det är i verkligheten. Ett jäkla slit helt enkelt...
Citera
2020-07-24, 18:52
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Frugan som är uppväxt på en gård på 60-70 talet såg ett avsnitt nu och sa att livet på Mandelmanns gård inte liknar livet på en riktig bondgård för fem öre. Mandelmanns verkar mest softa och det är ungefär raka motsatsen mot hur det är i verkligheten. Ett jäkla slit helt enkelt...

Men vi får ju bara se en liten del av det. Lite glamoröst, tillrättalagt och småputtrigt lantliv. Jag gillar det, att få ta del av hur de sköter växter och djur. En sak jag inte förstår dock är hur i helsike Marie får in tygstycket i frisyren?!
Citera
2021-01-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muugabe
Visst är de duktiga och verkar trevliga, men känns lite för puttinuttigt och perfekt hela tiden.

När frugan bakar eller lagar mat, så använder hon givetvis en del köpta ingredienser och livsmedel, nu senast mandelmjölk. Ändå ska det hällas i från en vanlig glaskanna för att inte se "köpt" ut, eftersom det ska framstå som de bara använder egenproducerat från gården.

Är ju samma saker år efter år i detta program.
Varenda matlagningsprogram på varenda kanal häller upp råvarorna i skålar. Annars blir det indirekt reklam. Reklam beskattas osv.
Citera
2021-01-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Tittar sen en tid tillbaka. Ganska avkopplande.

Läste från i april i år.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-hant-pa-20-ar

Gården till salu för 1 299 000 kronor.
https://www.expressen.se/leva-och-bo...ta-i-storstan/
OBS! Detta är alltså INTE Mandelmanns gård utan en liknelse om någon sett programmet och skulle kunna tänka sig att leva så. Tror knappast att Djupadal skulle säljas för detta låga pris. Ibland går fingrarna snabbare än ögonen när det gäller flashback.
Citera
2021-01-19, 18:12
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Jo men Mandelmanns har ju en del folk som jobbar åt dom på gården, vilket inte framkommer alls. Lite synd att inte det visas.
Citera
2021-01-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Jo men Mandelmanns har ju en del folk som jobbar åt dom på gården, vilket inte framkommer alls. Lite synd att inte det visas.

Vi var förbi där på våran semester, väldigt många polacker som jobbar där på gården och som verkar bo i lutande slitna baracker. Pinsamt.

Bjud in de härliga fulla polackerna i något avsnitt med sina gråa skitiga mjukisbyxor och foppatofflor, det vore intressant att se vad de tycker om livet hos härliga Mandelmanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in