2025-03-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Alltså....va? Var har ni fått dessa idéer ifrån? Smeknamnet kommer självklart av namnet Marie. I exempelvis rysktalande länder är det ett vanligt sätt att göra smeknamn av ett namn att slå ihop namnet med ett "-shi" eller "sha" på slutet. Jag känner en Mashi/Masha(Maria) som är vitryss/rumän och en Kashi(Kateryna) som är ryss.
Gustav,med sin judiska bakgrund, kan mycket väl ha rötter i den delen av världen.
Skulle Gustav mandelmann vara ryss?
Citera
2025-03-13, 13:34
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Skulle Gustav mandelmann vara ryss?
Läste du vad jag skrev? Han har talat om att han har judisk bakgrund. Många judar kommer från Ryssland/östeuropa.
Citera
2025-03-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Läste du vad jag skrev? Han har talat om att han har judisk bakgrund. Många judar kommer från Ryssland/östeuropa.
okej
Citera
2025-03-25, 20:07
Medlem
Crapmagics avatar
Jag kan röstimitera Gustav Mandelman, det kan man ju kombinera med mitt hat mot att baksvalan bygger bo som ett par hober i Vintuna, så jag tänkte att Gustavs äventyrligt nasala röst som talar på utandning skulle seriekoppla dynamit i baksvalans annekterade bostad, alternativt röka ut dom, med en ciggar eller en gammal dieselmotor på flintstones-mobilen
Senast redigerad av Crapmagic 2025-03-25 kl. 20:23.
Citera
2025-04-06, 08:30
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Har så svårt för hans skratt
Citera
2025-04-08, 21:47
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Jag med, men jag har ännu svårare för Marie, utöver att hon har ett för långt grin på munnen
https://static.wikia.nocookie.net/jurassicpark/images/0/01/VelociRaptor_pose.png/revision/latest?cb=20241117122404 så verkar hon oförmögen att connecta med djuren med samma djup som han, utan hon känns som en profitör, jag ser vad den här ullen som djuret bär kan göra för mitt konstnärskap där jag syr en björnfitta av djuret, hon kan inte klappa på grisarna bara för skojs skull, utan allt är bara ta tillvara, ta tillvara, ta tillvara kapitalism, alla hennes byggjobb har en kärringartad prägel, en ugn för drejning etc

Jag såg också en riktigt sinnessjuk grej hon gjorde i kvällens avsnitt, 9 minuter in står hon och läser
på Gustavs läppar men samtidigt utan att kolla på dom, hur?
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-08 kl. 22:19.
Citera
2025-04-15, 21:32
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jag med, men jag har ännu svårare för Marie, utöver att hon har ett för långt grin på munnen
https://static.wikia.nocookie.net/jurassicpark/images/0/01/VelociRaptor_pose.png/revision/latest?cb=20241117122404 så verkar hon oförmögen att connecta med djuren med samma djup som han, utan hon känns som en profitör, jag ser vad den här ullen som djuret bär kan göra för mitt konstnärskap där jag syr en björnfitta av djuret, hon kan inte klappa på grisarna bara för skojs skull, utan allt är bara ta tillvara, ta tillvara, ta tillvara kapitalism, alla hennes byggjobb har en kärringartad prägel, en ugn för drejning etc

Jag såg också en riktigt sinnessjuk grej hon gjorde i kvällens avsnitt, 9 minuter in står hon och läser
på Gustavs läppar men samtidigt utan att kolla på dom, hur?
"Jag har saffran som jag smulat sönder", det är att gå åt hunden lite väl hårt för att få pli på den Marie hon erkänner i dagens avsnitt det jag påstod förra veckan, att hon är en misslyckad konstnär (som Hitler) som går igång på att omforma och måla på djuren på gården, fy fan!, spring Gustav spring! till arken med djuren, du förtjänar nått sämre! (en myskanke-hona)
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-15 kl. 21:34.
Citera
2025-11-23, 17:44
Medlem
Missisoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa

Ja, usch vad jag mår illa. Illa, jag mår illa när Mansdelmanns sjunger sin falska drilla. En rikstönt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in