2017-01-19, 21:05
Medlem
irrblosss avatar
Någon som kollar på detta program? Hade höga förhoppningar, men jag vet inte vad Herr Mandelmann går på? Svamp? Lustgas? Riktigt flamsig och ganska skum typ. Någon som vet vad han sysslade med innan han flyttade från Stockholm? En ganska stor gård på Österlen är väl inte helt gratis.
Senast redigerad av irrbloss 2017-01-19 kl. 21:07.
Citera
2017-01-19, 21:17
Medlem
Pastellfisks avatar
Efter ungefär 83 säsonger med den danske självhushållaren Frank i 100% bonde hade jag ganska höga förhoppningar innan jag såg första avsnittet. Karln är inte helt klok i huvudet och är så ansträngt övermysig att man kräks lite i munnen.

Till skillnad från Frank så verkar dessutom Mandelkubb sakna någon riktig talang vad gäller byggande och liknande. Hans drivbänk såg till exempel ut som en majbrasa.

Hur hans fru står ut med honom övergår mitt förstånd.
Citera
2017-01-19, 21:19
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Efter ungefär 83 säsonger med den danske självhushållaren Frank i 100% bonde hade jag ganska höga förhoppningar innan jag såg första avsnittet. Karln är inte helt klok i huvudet och är så ansträngt övermysig att man kräks lite i munnen.

Till skillnad från Frank så verkar dessutom Mandelkubb sakna någon riktig talang vad gäller byggande och liknande. Hans drivbänk såg till exempel ut som en majbrasa.

Hur hans fru står ut med honom övergår mitt förstånd.
Exakt, nu kollar jag enbart för lyteskomikens skull, eller vad man ska kalla det. Lära sig något från programmet ser inte ut att hända iaf.
Citera
2017-01-19, 21:31
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Exakt, nu kollar jag enbart för lyteskomikens skull, eller vad man ska kalla det. Lära sig något från programmet ser inte ut att hända iaf.

Jag kan också tycka att där Frank är folklig och charmig är Mandelssons mest snusförnuftiga förståsigpåare som inte riktigt lämnat Stockholm. Trots flera år (?) på landet känns de fortfarande malplacerade och obekväma på något sätt. Hela produktionen ger en känsla av mysteve för hipsters från Söder som vill få en dos perfekt tillrättalagt lantliv utan att kladda ner sina egna händer.
Citera
2017-01-19, 21:39
Medlem
Crashs avatar
Skulle lika gärna kunna varit en komediserie med tema parodi på gårdslivet
Citera
2017-01-19, 21:40
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Skulle lika gärna kunna varit en komediserie med tema parodi på gårdslivet
Detta kommer nog Partaj i Kanal 5 plocka upp, om det återkommer.
Citera
2017-01-19, 21:44
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Alla miljöpartister nya favoritprogram.
Allt är en utopi där det alltid är perfekt väder och där alla alltid är lyckliga. Urrk!
Citera
2017-01-19, 21:47
Medlem
Själv tycker jag tvserien är jättemysig med väldigt fint bildspråk och älskar paret Mandelmanns. Kul också med hela variationen med djur, odling olika projekt osv, verkligen en inspirationskälla.
Citera
2017-01-19, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Alla miljöpartister nya favoritprogram.
Allt är en utopi där det alltid är perfekt väder och där alla alltid är lyckliga. Urrk!

Njaa det var ju en tacka som dog
Citera
2017-01-19, 22:15
Medlem
Provokatörs avatar
Riktigt bra produktion!

/P
Citera
2017-01-20, 01:15
Medlem
Artreyaras avatar
Synd att ni inte tycker det är bra. De lever min dröm, dock hade 1/4 av allt räckt med tanke på allt arbete som krävs.

Att de verkar flummiga? nej snarare lyckliga, tänk att få bo i så vackra omgivningar.

Tur att sådana människor finns på jorden.
Citera
2017-01-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Synd att ni inte tycker det är bra. De lever min dröm, dock hade 1/4 av allt räckt med tanke på allt arbete som krävs.

Att de verkar flummiga? nej snarare lyckliga, tänk att få bo i så vackra omgivningar.

Tur att sådana människor finns på jorden.

Håller med, skulle mer än gärna byta plats med dem och deras livsstil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in