2020-01-07, 20:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Ock folk klagar på crazy-cat ladys, när ska crazy-får ladies in i stråklastar-ljuset?
hennes tröja gick i får, hennes hår var ju t.o.m av får-ull

Marshi ser på djurens kroppar (oftast avlidna) som nytta för sitt kevinnliga pyssel

Gustav mördade i största hemlighet det där fulaste lammet !...
inte för utseendet..utan för att den hade fräckheten att låta som en människa på rösten, djur som påminner om människor är helgerån

Konstigt att dom visar förra vårens avsnitt nu, det känns ju som gamla nyheter,
filma detta års höst-myset! på gården snarare, eller varför inte vinter-säsongen inne i ladan
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-07 kl. 20:35.
Citera
2020-01-07, 21:19
Bannlyst
Marsi får gärna laga mat åt mig, ser gott ut det hon gör.
Citera
2020-01-08, 07:59
Medlem
Gustav är ju relativt nyopererad för knäartros och därför har han väl inte varit så TV-mässig under hösten. Vet inte när julprogrammet spelades in men då var dom mest inomhus med julpyssel. Kan lova att man är rejält handikappad före op. Svårt med trappor och att röra sig i kuperad terräng, som han gör normalt har nog varit svårt.

Han är bara 54 och har artros i släkten. Ger honom dålig prognos för framtiden att sköta ett jordbruk - det kommer att bli mycket värk och fler op. i framtiden.

https://www.expressen.se/kvallsposten/gustav-mandelmann-tvingad-till-operation/
Citera
2020-01-14, 20:14
Medlem
Enmansdemos avatar
Barnprogrammet fortsätter

Visste ni att grisar kläcks i ägg

Idag ska katten och duvhöken matas

Gustav ska andas in glas kan bli kul

Kan dom inte skaffa en kasuar på gården istället för påfågel
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-14 kl. 21:00.
Citera
2020-01-14, 20:40
Medlem
irrblosss avatar
Först gör de ekologisk gladpack, för att sedan puttra iväg i sin Mitsubishi L300 med utsläpp på 240 g CO2/km.
Citera
2020-01-14, 21:01
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Först gör de ekologisk gladpack, för att sedan puttra iväg i sin Mitsubishi L300 med utsläpp på 240 g CO2/km.
Sedan tog dom den den lilla gröna Elbilen upp för branten med en förvirrat våldsamt fisande kalv, skiten ska uppåt...inte neråt

Det borde gå att driva (med) en elbil genom att upp-bringa kärleks-energi under slutna ögon..tror Gustav när han är som risigast i kistan

Välkommen tillbaka!......Gustav
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-14 kl. 21:30.
Citera
2020-01-18, 09:09
Medlem
Vad Gustav går på har ju varit en gåta. I en trailer såg jag ett vajande vallmofält på deras gård. Vet att det sägs att man inte kan få fram opium ur dessa plantor (som nog var KornVallmo - inte OpiumVallmo). Men jag ger mig fan på att han, som läkarutbildad, har hittat en metod....Klurig jäkel.....
Citera
2020-01-18, 12:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Vad Gustav går på har ju varit en gåta. I en trailer såg jag ett vajande vallmofält på deras gård. Vet att det sägs att man inte kan få fram opium ur dessa plantor (som nog var KornVallmo - inte OpiumVallmo). Men jag ger mig fan på att han, som läkarutbildad, har hittat en metod....Klurig jäkel.....
Läkarutbildad? Trodde att han hade en konstnärsutbildning i bagaget.
Citera
2020-01-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Gjorde samma reflektion när jag såg det vajande vallmofältet i trailern.....knappast bara där i dekorationssyfte!
Citera
2020-01-18, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Läkarutbildad? Trodde att han hade en konstnärsutbildning i bagaget.

Du har rätt med att han inte är utbildad läkare. Han gick dock flera terminer på läkarlinjen innan han hoppade av. Om han är konstnärsutbildad har jag inte hittat. Däremot är han ju en kreatör av GudsNåde.

https://www.expressen.se/noje/gustav-mandelmanns-val-trotsade-pappans-onskan/
Citera
2020-01-20, 21:20
Medlem
Split-eds avatar
Vad omsätter egentligen den där gården, och hur fan många anställda har dom?

Bönderna i mina trakter får slita arslet av sig fan ta mig nära nog dygnet runt
Citera
2020-01-20, 21:59
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Vad omsätter egentligen den där gården, och hur fan många anställda har dom?

Bönderna i mina trakter får slita arslet av sig fan ta mig nära nog dygnet runt
Det är ju inte ett lantbruk utan en turistattraktion så omsätter nog en hel del.
Enligt allabolag: OMSÄTTNING 3000 - 4999 tkr Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2018. Gäller för Mandelmanns trädgård som är Gustavs enskilda firma.
Finns även Mandeldalen AB men hittar ingen omsättning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in