Citat:
Ökad arbetslöshet varar inte för evigt. Den såkallade ungdomsarbetslösheten har varit ett bekymmer sålänge jag kan minnas. Det kan ha o göra med att ungdomar är för unga för att kunna erbjuda företag något av värde. Det brukar lösa sig när ungdomar utbildar sig. Jag var arbetslös många somrar innan det släppte när jag var 22.
Du kanske har låg inkomst och dåligt med kapital, det innebär inte att alla andra har det. Har man ett vanligt jobb får man ut runt 28-30000kr brutto. Om man på det inte lyckas spara minst 5000kr så är man rätt efterbliven. Är man två så får man ut 40000kr netto tillsammans. Det ska vara LÄTT att spara 15000kr. På ett år sparar man alltså runt 150tkr. På 10 år har man sparat ihop 1,5 miljoner. Utan att ta hänsyn till lönehöjningar och dylikt. På helt vanligt lön alltså.
Men såklart. Allt handlar om prioriteringar. Att privatleasa ”fetaste bilen” och köpa massa skräp på klarna kostar. Prioriterar man det så ska man inte gråta när man inte har råd med en vettig bostad.
Du kanske har låg inkomst och dåligt med kapital, det innebär inte att alla andra har det. Har man ett vanligt jobb får man ut runt 28-30000kr brutto. Om man på det inte lyckas spara minst 5000kr så är man rätt efterbliven. Är man två så får man ut 40000kr netto tillsammans. Det ska vara LÄTT att spara 15000kr. På ett år sparar man alltså runt 150tkr. På 10 år har man sparat ihop 1,5 miljoner. Utan att ta hänsyn till lönehöjningar och dylikt. På helt vanligt lön alltså.
Men såklart. Allt handlar om prioriteringar. Att privatleasa ”fetaste bilen” och köpa massa skräp på klarna kostar. Prioriterar man det så ska man inte gråta när man inte har råd med en vettig bostad.
Varför gör du diskussionen personlig och ska påpeka saker om min ekonomi som du vet inget om.
Helt ointressant.
Det är ingen som har påstått att priserna ska gå ner i en evighet heller? Vi pratar om idag, vilket du vet. Men istället så ger du diffusa och svävande argument som är helt ointressanta.
Var bor man under dessa "10 år"?
Du påstår att man ska gå utan bostad till 32 års ålder och då få köpa in sig. Ok.
Det är alltså en hälsosam marknad i ett sketet land som Sverige?
När hela EU är tvärtemot.
Riktigt pinsamt att du också tar in två personer i ekvationen. Som att man ska vara två personer för att köpa en lägenhet ämnad för 1 person..
Ugh. Nivån på intelligensen här alltså..
Nu har inte det så enormt mycket med den här diskussionen att göra, men tycker ändå det är kul med konkreta exempel från historien.