Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag menar cupfinal i meningen att matchen blir HELT avgörande, oavsett resultat mellan Hammers och United ikväll. Jag menar INTE att det blir samma förutsättningar som en riktig cupfinal. Kryss kommer troligen räcka för United för att ta platsen.
Nej, jag ser det också som otroligt att Hammers åker. För många resultat ska gå emot och för många mål ska göras. Men de är inte ute ur skogen och det kan strula till det rejält känslomässigt för dem - en utmaning att gå ut och vara 100% motiverad när det ska så mycket till för att åka ut. Det är ytterst mänskligt att slappna av lite när man har stort försprång, om försprånget sen börjar ätas upp bit för bit är det svårt att "slå på" mentalt igen och börja kämpa mot momentum.
Sen finns det väl en teoretisk möjlighet att Bournemouth klarar sig också...
Kanske är lite väl många mål som krävs, speciellt när det både är Watford och Villa som ska förbi för att West Ham skall åka ur.
Men och andra sidan så kan ju ManU vara på spelhumör, spelarna har inget kvar av säsongen, har ju en del spelare som verkligen vill göra mål och får man in ett gäng i första halvlek så kanske man (U) bara fortsätter spela trevlig anfallsfotboll och öser på.
Hade det blivit omkring 10-0 hade det varit en klassiker då det på allvar hade kunnat innebära respass för West Ham, som nästan såg säkra ut innan matchen.
Om Bournemouth vinner borta mot Everton, som inte förlorat hemma sedan i november tror jag, samtidigt som Villa och Watford förlorar så hänger man sig kvar.