Citat:
Hade du läst på hade du inte kallat ett så allvarigt misstag i utredningen som skvaller.
Att ge en enligt all statistik misstänkt fd tillgång för att "kolla igenom hennes hus" vilken är en BP där ett förmodat människorov BP begåtts (ganska exakt 24 tim efter mordet 2018-05-15 22:55) kan väl inte vara något annat än tjänstefel?
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
--------------------------
Med tanke på tiden är det inte osannolikt att det är LKC pajas som ca, 24 timmar tidigare negligerade dalaans larm om Lenas långa, desperata "hjärtskärande" skrik på hjälp när hon blev slagen sönder och samman?
I vilket fallvisar det på en bemanning nattetid som inte vill besväras av oviktiga samtal, gäääsp, snark.
Att ge en enligt all statistik misstänkt fd tillgång för att "kolla igenom hennes hus" vilken är en BP där ett förmodat människorov BP begåtts (ganska exakt 24 tim efter mordet 2018-05-15 22:55) kan väl inte vara något annat än tjänstefel?
Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326
LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
--------------------------
Med tanke på tiden är det inte osannolikt att det är LKC pajas som ca, 24 timmar tidigare negligerade dalaans larm om Lenas långa, desperata "hjärtskärande" skrik på hjälp när hon blev slagen sönder och samman?
I vilket fallvisar det på en bemanning nattetid som inte vill besväras av oviktiga samtal, gäääsp, snark.
Men hur gick det?
Fick de gå in?
Forts på samtalet Aktbil 158, sid 322-323
[...]
"LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?
U: Ah om det.. om det.. vi kan ju liksom gå runt utanför om det är så att så att.. så att ni inte
vill att vi ska gå in men jag tänkte det lät smartare o prata med er först än o bara kliva dit..
LKC: Absolut. Eh .. kan vi göra så att jag ringer tillbaks till dej om en liten stund?
U: Ah men .. ( ohörbart)
LKC: Eh .. så kan .. så kan ja kolla upp det här.
U: Ah för du ser mitt nummer där? Så att du har det?
LKC: Ah precis det.ligger kvar sen tidigare då.
U: Jepp.
LKC: Yes.
U: Jättebra.
LKC: Bra.
LKC-samtal med U*lf W*esström 20180515 22:55:58, PM, 2018-05-15 22:55 diarienr: 5000-K574218-18
U: Tackar.
LKC: Tack. Hej.
U: Hej."
---------------------------------------------------------------------------------------
Om avspärrning Lenas hus:
Aktbil 155, sid 1
Avspärrning ------- 2018-05-16 10:40----- Hiding, Åsa
Häva----------------2018-08-28 11 :49----- Hiding, Åsa