2020-07-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det är ju det man undrar över ?
Funderar på om hon blivit bortvald många gånger när hon var på Barnhemmet ?
Därav hennes behov av att välja bort män när de lagom vill skapa framtid ihop?
?????
Du menar typ att hon hade ett behov utav att låta andra känna av, hur hon hade känt som liten flicka?
Bortvald.....

??
Verkar otroligt jobbigt att ha varit adoptivbarn ?

(spekulation)
Jag tror inte det handlar om att hon varit adoptivbarn.
Citera
2020-07-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Pricis så var det eftersom SD var 100% säker på att han inte vill ha LW som annat än KK.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148.
Hur är det annars?
L: Lite lustigt just i kväll
På vilket sätt?
Känner mig orolig i själen över att S kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne" Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig Vet inte vad jag ska tro om hur det blir.

De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så lär de kanske inte lägga sig förrän assent

J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna

Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera

På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:

J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...

L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av

J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte var med henne ...

L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa hantera det och framstå som en svikare

----------------------
Notera hur oerhört viktigt det är för Lena i varenda chatt att upprätthålla myten att SD vill ha henne och tom, ljuger om att SD skulle vilja ha henne om HD slänger ut honom. Precis det SD sagt han INTE skulle göra. Den bild av relationen hon förmedlade till den vilseförda gruppen "lyssnarna" är mytomanisk.

Och det fastän hon själv skriver att SD flera gånger sagt "att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner"

Lena duperade sin omgivning med en sanning som bara var hennes egen. Hennes utopiska dröm om kärleken med SD. I chattarna läser man lätt av mognaden hos dom som gjorde henne björntjänsten att upprätthålla hennes dröm.

Sanningen är att LW var så sårig av att bli avvisad att hon vägrade inse vad 100% betyder.

Förutom att Åkl utsiktslösa harvande efter att binda honom vid mordet så är genusmotivet att Lena blev mördad eftersom hon ville lämna en svartsjuk så tokigt att man tar sig för pannan.

Ni vet den febrilt nerfilade fyrkantiga klossen som ändå inte passar i det runda hålet.
Självklart ville inte älskaren ha älskarinnan.De är ju inte seriösa ihop, Det är ju bara ett spel.Och parterna är ju medvetna om vad de gör mot den andre.L var medveten om att hon sårade S fru.Självklart ville inte S ha L.Vem vill ha en bajstrasa?
Hur kan ingen förstå det?
Hon lät sig bli en bajstrasa. Det var allt. Det var lika med mig under den tiden som den 2 kvinnan.Jag fick själv höra att även om de skilde sig så skulle jag ändå inte få honom.
Håller även med Landbandy i sitt långa inlägg.
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-18 kl. 12:48.
Citera
2020-07-18, 12:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Jag tror inte det handlar om att hon varit adoptivbarn.

Möjligen indirekt.
Hennes adoptivföräldrar kanske tyckte synd
om henne och skämde bort henne? De
kanske aldrig sa "nej". De kanske inte satte
gränser? De kanske satte henne på en
piedistal? Inte lät henne ta konskvenser?
När hon sedan blev vuxen så blev hon
kränkt när andra människor inte behandlade
henne som hon ev. var van vid hemifrån.
Det kan vara förklaringen till alla konflikter hon
hade med människor omkring sig.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-18 kl. 12:52.
Citera
2020-07-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Varken du (?) eller jag vet väl vad SD lovat LW för att hålla henne varm? Kilimanjaro vet vi om men vad mer? HD skilde sig så vad hade hon för rätt till SD efter det?
Nä, han var osmidig med kvinnor!
Kanske lovade 6 i början men tröttnade rejält på henne.
Citera
2020-07-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Möjligen indirekt.
Ja, fast man behöver inte vara ett adoptivbarn för det.
Citera
2020-07-18, 12:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, fast man behöver inte vara ett adoptivbarn för det.

Sant.
Citera
2020-07-18, 13:04
Medlem
Närstående behöver inte vittna alls.
Närstående behöver inte avlägga vittnesed om de ändå väljer att vittna.
Vittnar JG om att MGM var hemma hos honom hela kvällen natten
Vittnar H eller SOA till MGM fördel
Då kan de alla gå fria.

Datoraktiviteten kan ju varit vad som helst.Den i sig berättar ju inte vem som satt bakom skärmen.Det kan ju varit nåt övernaturligt eller att en dammråtta slagit sig till ro på tangentbordet.Ger inte alibi mao.
Citera
2020-07-18, 13:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hade du läst på hade du inte kallat ett så allvarigt misstag i utredningen som skvaller.

Att ge en enligt all statistik misstänkt fd tillgång för att "kolla igenom hennes hus" vilken är en BP där ett förmodat människorov BP begåtts (ganska exakt 24 tim efter mordet 2018-05-15 22:55) kan väl inte vara något annat än tjänstefel?

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326

LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
LKC: Ja.
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus
, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?

--------------------------
Med tanke på tiden är det inte osannolikt att det är LKC pajas som ca, 24 timmar tidigare negligerade dalaans larm om Lenas långa, desperata "hjärtskärande" skrik på hjälp när hon blev slagen sönder och samman?

I vilket fallvisar det på en bemanning nattetid som inte vill besväras av oviktiga samtal, gäääsp, snark.

Och varför ställdes inte frågan från UW till NW och från LKC till curling UW vad det var för något som NW ville kolla så "kollandet" inte påverkade utredningen av hans kidnappade mamma.

Var det så att curling UW visste varför NW ville in men ändå uttryckte sig svepande om anledingen till att begära tillträde till den förmodade BP. Om det inte var så att UW visste anledningen så bör han inte frågat då det kunde vara menligt för utredningen.

1.Det som först slår en är att kollandet avser något som har med försvinnandet av mamman. Är det så, så är det anmärkingsvärt att UW dristar sig till att ställa polisen frågan och ännu mer anmärkningsvärt att han får tillträde att nattetid rota igenom den förmodade BP

2. Det andra att tänka på att kollandet avser hämtandet av någonting som är så vikigt att det inte kan stå tillbaka för oron vad som hänt mamman.
Citera
2020-07-18, 13:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD kanske bara tipsade om män eftersom det inte verkar finnas så många kvinnor som är ute på geo ensamma (iaf inte som var vänner till honom).

Förstår inte varför du svarar på min fråga till S-J... det var hen som skrev att huset var avspärrat vid tillfället då UW/sonen gick in. Vet du svaret på den frågan kanske du kan hänvisa till svaret annans hoppas jag på att S-J svarar på sitt påstående.

Vad baserar du detta påstående på? Uppenbarligen har HD inte haft några svårigheter att hitta flera olika kvinnliga burkletare, att döma av geocacheforumet. Så det är nog inte bristen på kvinnliga burkletare som varit avgörande i detta fall.
Citera
2020-07-18, 13:14
Medlem
Nyfiken fråga:
Hur kan Joker Mannen känna sig säker på att IB kommer kunna såga de kommande 150 sidorna till HR?
Ingen vet ju vad som står i de 150 sidorna.
Citera
2020-07-18, 13:15
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Möjligen indirekt.

Man undrar varför Lenas *bror* O*la A*lenfalk bröt kontakten med sina adoptivföräldrar, han kanske var trött på dessa frikyrkohycklare, han tog t.o.m sin frus efternamn, då vill man verkligen visa sitt avståndstagande.

ÄR DETTA OCKSÅ SKVALLER OM LENA FRÅN HENNES *BROR*?

Aktb 146, s 119-120 förhör med O*la A*lenfalk.
På fråga vad Lena berättat om sina män? O*la säger att Lena hade ett bekräftelse behov som
han tror beror
mamma och pappa.

O*la säger att Lena har medlat mellan honom och föräldrarna då han har valt att bryta
kontakten med dem.
Senast redigerad av Smhf 2020-07-18 kl. 13:49.
Citera
2020-07-18, 13:18
Medlem
Citat:
Hej allihop!

Ja,JG tidigare MGK samt SOA borde rimligtvis kunna ge MGM alibi, även om de inte är tvugna till det.
JG, kan intyga att MGM var hemma hos honom hela kvällen efter trappkollen.
Tidigare MGK kan plötsligt minnas att hon har stuckit hem till MGM bostad för ett ärende som hon tidigare inte har tänkt på.Där minns hon att MGM var hemma.SOA..har ju även han blandat ihop saker och har ju även han lite sämre minne, men kan minnas att han faktiskt i förbifarten varit hemma i MGM bostad i ett kort ärende där MGM då befann sig.Det gäller att ha ett trovärdigt alibi.
På så sätt får MGM ett riktigt alibi och alla inblandade går därmed fria.
Hur verkar det med närstående som ska vittna?Ska de avlägga vittneseden?
Då gäller det att vara sanningsenlig, så det inte framkommer att man ljugit och begått mened.
Ett riktigt alibi,ett trovärdigt alibi får man bara av en fysisk person

Datoraktiviteten kan ha berott på ett tekniskt frispel, något övernaturligt eller att någon annan person/sak kommit åt tangentbordet så att det registrerats en aktivitet.
Det viktiga är att det trovärdiga vittnet träder fram och styrker alibi.

Spännande teori som sannolikt S skulle försöka påverka J, H och SOA till på ett manipulativt sätt. Det du nämner skulle absolut kunna innebära att S skulle frias i HR, men jag tror ingen skulle tro på varken J, H eller SOA om någon av dem plötsligt skulle få ett minne som ger S alibi. Dessa vittnen som har raderat i mobiler, haft selektiva minnesförluster och undanhållit fakta är nog lite "farliga" för S som i sin tur kan vara livsfarlig för dem. Klart olustig situation.

Just nu vet S en del vad Åkl har lyft till HR och vad han måste parera för att gå fri i HR, men han vet inte allt eftersom kompletteringarna inte behöver lämnas förrän 21 aug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in