2020-07-18, 11:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD kanske bara tipsade om män eftersom det inte verkar finnas så många kvinnor som är ute på geo ensamma (iaf inte som var vänner till honom).

Förstår inte varför du svarar på min fråga till S-J... det var hen som skrev att huset var avspärrat vid tillfället då UW/sonen gick in. Vet du svaret på den frågan kanske du kan hänvisa till svaret annans hoppas jag på att S-J svarar på sitt påstående.

Citat:
eftersom det inte verkar finnas så många kvinnor som är ute på geo ensamma

Vad menar du med "ute på geo ensamma"?
Varför skulle de vara ute på geo ensamma för
att kunna ge sig ut tillsammans med LW?

Citat:
Förstår inte varför du svarar på min fråga till S-J...

Jag svarade eftersom jag tycker att du som
vanligt börjar tjata om något oviktigt för att
få bort fokus från det som är viktigt.
Citera
2020-07-18, 11:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför skulle de ljuga?

Tänkte mer att du kanske skulle läsa allt i fupen istället för att koncentrera dig enbart på LW. Då kanske du får ytterligare infallsvinklar istället för 2 års tunnelseende. SD har lurat LW, han har lurat HD, han skiter i andra människor. Endast han själv är viktig.

Citat:
Varför skulle de ljuga?

Av samma skäl som SD ljuger.

Om de vore inblandade i mordet så är det klart
att de ljuger. Poliser får inte vara så blåögda
och naiva i en mordutredning.

Citat:
SD har lurat LW, han har lurat HD, han skiter i andra människor. Endast han själv är viktig

Precis som LW. Det tror jag var motivet för GM.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-18 kl. 11:21.
Citera
2020-07-18, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad menar du med "ute på geo ensamma"?
Varför skulle de vara ute på geo ensamma för
att kunna ge sig ut tillsammans med LW?

Jag svarade eftersom jag tycker att du som
vanligt börjar tjata om något oviktigt för att
få bort fokus från det som är viktigt.

Jag svarade så för jag misstänker att det är lättare att få med någon ut som inte lever i ett förhållande (snabbutryckning när det kommer nya burkar).

Jag tycker att det är viktigt att komma med relevanta uppgifter om hur det var när UW/sonen gick in i huset. Var det avspärrat som S-J vill göra sken av? Kanske du har svaret?
Citera
2020-07-18, 11:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Hur svårt ska det vara att fatta att han inte ville
ha henne längre? Hon fick ju hota till sig sex
från honom det sista året.

Hur många KKs hon än visade upp på sin
GC-logg, för att göra SD svartsjuk, så ville han
bara ha HD.

Hon gav aldrig SD och HD någon chans att
hitta tillbaka till varandra. SD sa att han inte
ville ha LW även om han inte hade HD men det
vägrade hon att tro på. Hon trodde tydligen
att det inte fanns någon man som inte
dreglade efter henne. Vilket ego.

Till styrkande att det inte är offtopic (duger det Picasso?): ÅK fattar inte ens motivet till
mordet.
Ja så illa är det , ÅK har inte ens fattat motivet och därför kommer mordet antagligen aldrig lösas.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-07-18 kl. 11:55.
Citera
2020-07-18, 11:53
Medlem
Hej allihop!

Ja,JG tidigare MGK samt SOA borde rimligtvis kunna ge MGM alibi, även om de inte är tvugna till det.
JG, kan intyga att MGM var hemma hos honom hela kvällen efter trappkollen.
Tidigare MGK kan plötsligt minnas att hon har stuckit hem till MGM bostad för ett ärende som hon tidigare inte har tänkt på.Där minns hon att MGM var hemma.SOA..har ju även han blandat ihop saker och har ju även han lite sämre minne, men kan minnas att han faktiskt i förbifarten varit hemma i MGM bostad i ett kort ärende där MGM då befann sig.Det gäller att ha ett trovärdigt alibi.
På så sätt får MGM ett riktigt alibi och alla inblandade går därmed fria.
Hur verkar det med närstående som ska vittna?Ska de avlägga vittneseden?
Då gäller det att vara sanningsenlig, så det inte framkommer att man ljugit och begått mened.
Ett riktigt alibi,ett trovärdigt alibi får man bara av en fysisk person

Datoraktiviteten kan ha berott på ett tekniskt frispel, något övernaturligt eller att någon annan person/sak kommit åt tangentbordet så att det registrerats en aktivitet.
Det viktiga är att det trovärdiga vittnet träder fram och styrker alibi.
Senast redigerad av Sambucusnigra 2020-07-18 kl. 12:30.
Citera
2020-07-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja så illa är det , ÅK har inte ens fattat motivet och därför kommer mordet antagligen aldrig lösas.
Ja,mordet kommer aldrig att lösas
Motivet förstår inte ÅK.
Citera
2020-07-18, 12:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Så hon hotade sig till sex. Det är ju våldtäkt. Och hon släpade SD till sängen, eller tvingade sig in på hans kontor. Och ändå fick han erektion? Men snälla...

Han fick dessutom erektion och hade sex med LW minst 2-4 gånger i veckan i minst 6 år. Stackars SD så tvingad han var...

Faktum är att hur fnittrigt och kul det nu är att geocacha med den som beskyddar honom, så kommer han med all säkerhet aldrig mer uppleva så fantastisk sex som han uppenbarligen måste haft med LW.

Nå, det är helt och hållet hans eget fel, och förr eller senare så kommer han att få betala priset för att han brutalt mördade en 3-barnsmamma.

#TeamÅsaHiding

Detta borde alla lyssna på och se, Rättegången, sista delen: "Lena Wesström sista delen med VIDEO - De mystiska samtalen - KÄNSLIGA TITTARE VARNAS"

https://www.youtube.com/watch?v=mPG1cnmX7lo&list=PLvOJ3rmH43554VDREmuI2DS1 lyR0y3cUO&index=46

Smått och gott:

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/De...psykopaten_mp4

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-07-18, 12:04
Medlem
Citat:
Av samma skäl som SD ljuger.

Om de vore inblandade i mordet så är det klart
att de ljuger. Poliser får inte vara så blåögda
och naiva i en mordutredning.

Precis som LW. Det tror jag var motivet för GM.
Det tror även jag.
Egoist.
Citera
2020-07-18, 12:14
Medlem
Citat:
Varför tipsade han inte om några kvinnor i
så fall? Han visste mycket väl vad "ut på geo
med" betydde för LW.

Varför är det viktigt? Frågan är väl varför de
ville gå in i LWs hus? Vad de gjorde där?
För mig är detta också enkel matematik då jag själv kan sätta mig in i älskarinnerollen jag tidigare haft(tyvärr,samt hur en del män tänker och resonerar. De älskar sin fru, sin familj och allt de byggt upp, vilket ändå inte hindrar dessa män att ta sig en sexleksak för nöjes skull.
Det är inte svårt att förstå hur MGM kände sig eller HD heller förresten.Älskarinnan sitter med makten, trumf på hand, och har inget att förlora.Älskarinnan har ju inte haft något från början.
Det man inte tänker på i stunden det är hur man som älskarinna upplevs av mannen.Det går aldrig att jämställa sig med frun.Älskarinnan gör ju illa dem båda.Det vet ju mannen.Skvallrar man för frun så får man ändå inte mannen.Synd att inte L förstod detta.
Citera
2020-07-18, 12:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Varför tipsade han inte om några kvinnor i
så fall? Han visste mycket väl vad "ut på geo
med" betydde för LW.

.Varför är det viktigt? Frågan är väl varför de
ville gå in i LWs hus? Vad de gjorde där?

Citat:
Ett av barnen (Aron?) ville hämta lite av sina tillhörigheter. Antar att du inte läst annat än skvaller om LW i fupen.

Hade du läst på hade du inte kallat ett så allvarigt misstag i utredningen som skvaller.

Att ge en enligt all statistik misstänkt fd tillgång för att "kolla igenom hennes hus" vilken är en BP där ett förmodat människorov BP begåtts (ganska exakt 24 tim efter mordet 2018-05-15 22:55) kan väl inte vara något annat än tjänstefel?

Aktbilaga 158 inspelade samtal (4) sid 326

LKC: Polisen.
U: Hej Polisen mitt namn är UlfWesström.
LKC: Hej.
U: Jag ringer angående ärendet med Lena som är försvunnen.
LKC: Ja.
U: Eh .. jag är exmake å är pappa till våra gemensamma barn.
LKC: Ja.
U: Eh .. men jag ville bara kolla .. den äldsta hos mej han .. ja alla vi mår ju dåligt..
LKC: Ah ..
U: I situationen som den är .. å han ville gärna att jag skulle ta sällskap med honom bort å bara
kolla igenom hennes hus
, vi bor väldigt nära varandra.
LKC: Ah.
U: A då tänkte ja innan vi går dit så ville ja prata med er först så att.. det är okej o att .. så det
inte är nån teknisk undersökning eller nånting som blir .. vi .. vi har ju inte vati där sen imorse
när..
LKC: Näe .. förstår..
U: .. det här hände ..
LKC: Men ni önskar få tillträde till bostaden igen eller höra så att det går?

--------------------------
Med tanke på tiden är det inte osannolikt att det är LKC pajas som ca, 24 timmar tidigare negligerade dalaans larm om Lenas långa, desperata "hjärtskärande" skrik på hjälp när hon blev slagen sönder och samman?

I vilket fallvisar det på en bemanning nattetid som inte vill besväras av oviktiga samtal, gäääsp, snark.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-18 kl. 13:01.
Citera
2020-07-18, 12:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Du glömmer en sak: LW är inte någon GM. Hon är död. Mördad. Men tror du glömt det i din iver av att sprida allt negativt om LW. Koncentrera dig att hitta ev bevis på skuld hos en GM istället. Om du använt den tiden du lagt på LW, till att hitta bevisning så hade du löst mordet själv för längesen, men antar att du inte har intresse för att ha integritet.

Ja, fast ibland kanske det är så att skithög triggas att vara en större skithög när hen möter andra skithögar? Att någon blir rejält förbannad på någon är väl inte ett ovanligt motiv ändå? LW verkar ju haft kapacitet att göra några fler än SD i hennes omgivning förbannade.
Eller att hon framstår som hotfull, hon tillstår ju själv i konversationerna med Jenny att misshandelsanmälan var en "bagatell". Alltså att hon drar iväg en anmälan som egentligen bottnar i en situation som hon själv utsatt sig i att "förlora" en dispyt på ett förnedrande men fullt lagligt sätt. Polisanmälningar kan ju få värre konsekvenser än bara till att svartmåla någon inför bekantskapskretsen. SD hade kunnat anmält henne i situationen. Hade han gjort det hade LW möjligtvis haft svårt att byta arbetsgivare därefter om hon önskat.
Jag själv skulle tycka det var creepy om en vän drog iväg polisanmälningar mot någon och denne sedan viftar bort det som bagateller när man försöker diskutera och föreslå sätt att hantera det hen anmält.

Och vem vet, kanske LWs inställning till HD var utifrån ett syfte att provocera HD till någon handling som skulle anmälas och få legitimationen ifrågasatt? Kanske det ligger potten till LWs narcissistiska kommentarer om att hon själv skulle vara smartare än HD? Hon kanske tyckte att HD inte skulle få ha sitt yrke kvar om hon själv givit upp sitt yrke för att kunna ligga med SD, tävlingsmänniska med mycket pannben som hon var?
Citera
2020-07-18, 12:25
Medlem
Nu när man även har sett filmen där "Känsliga tittare varnas" så ställer jag mig frågan:
Hur kan det komma sig att ingen ser hur L går all in i sin terror mot S?
Hur kan ingen se och förstå att han inte hade intresse av L så som hon betedde sig mot honom?
Hon lät honom inte få vara ifred.
Hon borde släppt honom och gått vidare med sitt liv
Svårare än så är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in